/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Installation af Windows 7
Fra : Spyfus
Vist : 1358 gange
500 point
Dato : 12-01-09 22:06

Min XP Pro er naermest blevet uduelig efter en skanning med Ikarus. Den fjernede desvaerre mere end den skulle, saa derfor er det betaversionen af Windows 7 yderst velkommen.
Jeg har allerede downloadet den og gemt den paa skrivebordet, men jeg oensker hjaelp tilat goere det helt rigtigt.

Jeg kan se, at der skal bruges et ISO braendingsprogram. Hvilket vil I foreslaa? (PS: Skal vaere et gratisprogram, da jeg ikke kan sende penge ud af Thailand).

Og hvordan goer jeg saa? Skal jeg skrive stien til programmet paa skrivebordet i programmet eller hvordan foregaar det? Jeg ved intet om braending, saa I maa gerne skaere det ud i pap.

Hvis det forhaabentlig lykkes at faa braendt Windows 7, saa vil jeg gerne formatere min pc foerst. Hvad er den bedste metode til det?

Kan pc'en boote op direkte fra cd'en? Jeg husker, at jeg foer hen har brugt bootdisketter, men denne pc har ikke diskettedrev, da den kun er 1 aar gammel.

Haaber en af Jer kan svare. Eventuelt en af dem, der allerede har faaet installeret Windows 7.

PS: Kan desvaerre kun beloenne Jer med de maksimale 500 point. Ville ellers gerne give flere, da jeg har flere tusinde sf dem.

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 12-01-09 22:10

Hov glemte en ting.

Kan Avast og Online Armor koere sammen med Windows 7?

Accepteret svar
Fra : GormDenGamle

Modtaget 510 point
Dato : 12-01-09 22:15

Jeg har lige fået det på.
Brændte det på en DVD. (Det kan jo ikke være på en CD).

Jeg mener det var det her jeg hentede freeware ISO program jeg hentede:

http://www.ntfs.com/iso-burning.htm

(Hent Exe udegaven).

Det eneste jeg gjorde efter at jeg har downloadet Windows 7 til mit skrivebord, var at smide en DVD i skuffen og starte ISO programmet op.

Vælg fil og burn.. meget simpelt

Min DVD blev automatisk Bootable af det.

Derefter smider du bare din DVD med Windows 7 i DVD skuffen og genstarter Compen. Når den lige er startet op trykker du på F12 for at komme til boot menuen. Her vælger du så at boote fra dit dvd drev. Tryk på en tast for at fortsætte siger den så.

Så kommer du til det med partitionerne og formateringen. Slet blot alt og vælg at du vil smide et helt nyt styresystem på.

Derefter er det pære let. Så skal du bare vælge hvilket sprog det skal være osv hvis det er en Ultimate?

Kommentar
Fra : GormDenGamle

Dato : 12-01-09 22:16

Jeg kører selv Avast. Kender ikke det andet program du nævner. Men hvis det kan køre på Vista kan det også køre på Windows 7.

Glæd dig til at lege med det. Det er super lækkert

Kommentar
Fra : GormDenGamle

Dato : 12-01-09 22:21

P.s. jeg er ikke 100% sikker på at det var det ISO program jeg brugte. Jeg henter et nyt hver gang jeg skal brænde noget ISO.
Så du skal ikke hænge mig op på det hvis der ryger et par DVDer hvis du ikke får det til at virke

Men jeg søger blot på: Første sektion her indeholder nogle basale retningslinier om at brænde ISO:

http://iso.snoekonline.com/iso.htm

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-01-09 22:23

indrømmet jeg har ikke beskæftiget mig med windows7, men den er vel egentlig til vistabrugere så hvorfor lege med den ? Mener dog at den kan køre på dual boot - som jeg heller ikke har en disse forstand på

avast og oa kan godt køre sammen ja

Kommentar
Fra : GormDenGamle

Dato : 12-01-09 22:25

Der er mere hjælp at hente her fra de 297 kommentarer til Windows 7.
Der er flere der spørger om hvordan og hvorledes ned igennem.
Det kræver at du kan læse engelsk selvfølgelig:

http://www.mininova.org/com/2144091

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-01-09 22:26

Citat
Windows 7 betaen kan kun installeres på computere med Vista – ikke Windows XP – eller som en fuld installation uden at opgradere. Betaen udløber til august

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-01-09 22:31

Citat
Min XP Pro er naermest blevet uduelig efter en skanning med Ikarus. Den fjernede desvaerre mere end den skulle, saa derfor er det betaversionen af Windows 7 yderst velkommen.
... prøv at køre en repair så din xp er ok igen - det fjerner under normale omstændigheder ikke hvad du har liggende - men det er en god ide at lige brænde ud - eller gemme eksternt først.

eller prøv at foretage en systemgendannelse til en dato hvor systemet fungerede korrekt (den mulighed får du ved at gøre det i fejlsikret tilstand hvis du ikke lige kan huske det)

Kommentar
Fra : GormDenGamle

Dato : 12-01-09 22:38

Jo den kan sagtens installeres på Computere med Xp. Hvorfor skulle den ikke kunne det?

Det er en misforståelse. Giv mig en hvilken som helst PC så skal jg nok få det på

Vista er en anden ting. Det kræver en masse kræfter osv. Men det gør 7 ikke.

Det kan køre på en Netbook.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-01-09 22:41

Citat
Jo den kan sagtens installeres på Computere med Xp. Hvorfor skulle den ikke kunne det?
... det er såmænd bare hvad jeg har læst mig til - påstår jo ikke jeg ved noget særligt om den.

men den er jo i beta - så hvorfor installere og smide ud til august

Kommentar
Fra : GormDenGamle

Dato : 12-01-09 22:52

Jeg formaterer alligevel hvert halve år under alle omstændigheder. Så holder man sin PC i topform.

Enten gør jeg det helt fra bunden eller gendanner et image med norton Ghost f.eks.

Men jeg er nysgerrig og skal prøve det hele

Det kører også rigtig godt, så jeg beholder det på maskinen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-01-09 23:21

der er lavet en kandu tråd om 7´eren - måske værd at følge med i - med erfaringer og spørgsmål ?
http://kandu.dk/spg131064.aspx

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-01-09 23:50

Spyfus
Behold din XP, smid din XP i maskinen og reparer. Hvis du opgraderer til 7, så skal du købe den om nogle måneder, for så virker den ikke mere.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-01-09 00:04

Citat
så hvorfor installere og smide ud til august

Fordi den skal da prøves
Desuden installerer man da alligevel et par gange om måneden. ik' ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-01-09 00:15

Hvem gider prøve 7 når man har noget der virker?

Windows er kendt for alle børnesygdommene i sine nye programmer. Det er jo derfor de sender betaudgaven ud. I skal finde fejl og rette dem og når det er gjort, så kommer det til at koste penge at få programmet.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-01-09 00:30

Citat
Windows er kendt for alle børnesygdommene i sine nye programmer. Det er jo derfor de sender betaudgaven ud. I skal finde fejl og rette dem og når det er gjort, så kommer det til at koste penge at få programmet.

Det er jo til gavn for alle, at vi afprøver det, og evt finder fejl, hvis ingen prøvede ville de værste af fejlene jo komme med ud i de først købeversioner og programmet er gratis til august og så lægges enten Vista eller XP eller Ubuntu på igen, hvor svært kan det være eller man bruger sin Ghost, Tak for den Eyvind - den er sgu god.

Så gå du bare i krig med Windows 7 Spyfus - indtil nu har den fungeret fint på mine harddiske, og man lærer en masse af det

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-01-09 00:38

Glemte at skrive til dig Spyfus, st jeg indstallerede den gratis Avast som antivirusprogram, hvilket ikke har givet problemer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-01-09 01:50

Jeg har Windows 7 Ultimate på min bærbare Medion, den havde Windows XP Home før, så du kan godt installere direkte på en XP computer, du får valget mellem at beholde den Windows der er i forvejen eller slette den, af en eller anden grund gemmer 7eren en fil som kommer til at hedde Old Windows, den indeholder filer fra den gamle installation men du kan ikke bruge den gamle XP, jeg valgte at installere på US english (den er ikke på dansk) bagefter har jeg ændret tastaturet til dansk.
Avast kører fint på 7eren, Online Armor nej, Bullguard nej Bullguard kan ellers køre på Vista men IKKE på 7eren, firewallen går helt amok (jeg kan ikke huske hvilken firewall de har puttet i den), Windows firewallen er blevet meget bedre end du husker den fra XP, så jeg har valgt at bruge den sammen med Avast og Windows Defender.
Men du skal jo først i gang, jeg vil anbefale Ashampoo Burning Studio, som er et rigtig alsidig brænder program til at brænde din ISO fil: http://www.download.com/Ashampoo-Burning-Studio-Free/3000-2646_4-10776287.html den er gratis, klik på Create/Burn disk images og gå ud og klik på Burn a CD/DVD/Blua-ray Disc from a Disc Image, så får du mulighed for at browse dig hen til din ISO Windows 7, den hedder 7000 + en hel masse mere, så er det bare at lægge en tom DVD i skuffen og brænde, læg så den nybrændte DVD i computeren hvor du vil installere og start, hvis du har mulighed for at vælge boot menu, så kan du bruge den, men den skulle starte selv og give dig besked om at trykke en tast for at starte fra CD rom, så kører det helt af sig selv, på et tidspunkt bliver bedt om at indtaste den nøgle du fik med, nogen siger det ikke er nødvendig, jeg ved det ikke, pligtopfyldende som jeg er så fik den koden, ellers kan du bare læne dig tilbage og lade den genstarte de par gange som den vil, men lad endelig være at trykke en tast for at starte fra CD rom når den genstarter, så starter du nemlig helt forfra.
Udover Avast har jeg installeret java, flashplayer plugin, Firefox og Windows Live Mail, det virker og jeg vil så tilføje at mine usb mus ikke virker, og usb disk skal være tilsluttet fra start for at blive genkendt, men det er vistnok MINE problemer, jeg har ikke hørt andre som har problemer med usb, trådløs netkort og Launch manager som kører genvejs taster kan jeg heller ikke få til at virke, men jeg havde en trådløs netkort D-Link som sættes i den der spalte som jeg ikke kan huske hvad hedder, det netkort virker.
Glæd dig til at prøve 7eren, den ligner Vista i udsende men kører lige så hurtig som XP og er uden det blink og blær som tapper kræfter af Vista computere, Microsoft har sagt at 7eren skal udvikles til atl kunne køre på de små netbooks med Atom processor, så den stiller ikke nær så høje krav til computeren, min laptog har en Intel processor på 1.8 GHz og 1 GB RAM, den kører fint og hurtig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-01-09 01:52

Det er mit første bekendtskab med en Beta Windows og jeg aner ikke hvad der sker når prøveperioden udløber til august, er her nogen som ved det ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-01-09 01:57

Citat
Hvem gider prøve 7 når man har noget der virker?
det gør jeg og mange andre, det er spændende at prøve noget nyt, og XP bliver jo ikke ved i en uendelighed, så jeg er glad for at kunne gå direkte til Windows 7 og springe Vista over

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-01-09 01:59

Citat
Det er mit første bekendtskab med en Beta Windows og jeg aner ikke hvad der sker når prøveperioden udløber til august, er her nogen som ved det ?

Den holder op med at virke til august...........ærgeligt, se nederst på siden.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-01-09 02:47
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-01-09 03:13

Husk også o.v.n. at du skal have en pdf reader f.eks. fra adobe - den virker også bare på windows 7.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-01-09 03:38

Det glemte jeg at fortælle, Adobe reader 9 kom på allerede i aftes, og nu her jeg fået musen til at virke, i Enhedshåndtering kunne jeg se at Windows havde fundet en fejl ved den og slået den fra, jeg slog den til igen og opdaterede driveren, så nu kører det, og lige nu har jeg lige sat den eksterne harddisk til, den blev synlig med det samme nu skal jeg bare finde ud af at kopiere musik med mere over, i aftes var det kun mapperne uden indhold, altså en slags biblioteker som viste indhold, men kun når den eksterne var tilsluttede, mon en bondemand kan hitte ud af hvad jeg gjorde forkert

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-01-09 03:59

Vær lige opmærksom på om Medie Playeren formindsker dine mp3-filer. Det læste jeg et sted der kunne være problemer med. Kan desværre ikke finde det.

Jeg skal lige have afprøvet denne http://www.jiisoft.com/iemaximizer/Default.aspx - det bruger jeg i xp, så det er ikke sikkert at 7'eren vil acceptere det. men et godt lille program der maksimerer alle vinduer i IE7.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-01-09 04:30

Ja jeg har godt læst det med mp3 filerne, derfor vil jeg kun kopiere over, men kan sgi ikke finde ud af det ellers synes jeg meget godt om bekendtskabet med Windows 7 baby

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-01-09 04:36

nu faldt 10øren endelig, det var fordi jeg trak mapperne over i Libraries, de skal over Desktop, altså system mapperne, og de kopieres, originalerne bliver på den eksterne harddisk indtil Bill Gates får løst det mp3 problem

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 13-01-09 12:13

Jeg har downloadet Windows 7 i går og ville installere det som en nyinstallation på sin helt egen HDD. Men når jeg starter min PC op og den leder efter bootable disc skriver den at den ikke kan gøre det.. fejlkode 5

Hvad betyder det? DVD kan sagtens læses af samme løbeværk under XP. og starte installationen.

Har hentet Windows 7 hos Microsoft direkte.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-01-09 12:29

Avast kører også her på win 7

Mine mp3 kører da selv fra en pendrive direkte i Media Player.
Den har jeg også med til familiekomsammen så de kan høre alle mine favoritnumre.

Jammen til august køber vi da en ny comp. med en indbygget betaudgave af windows 8
Udviklerne hos microblød har sikkert allerede nu erkendt at win 7 har for mange fejl.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 13-01-09 22:25

Citat
Windows 7 betaen kan kun installeres på computere med Vista – ikke Windows XP – eller som en fuld installation uden at opgradere. Betaen udløber til august

jeg har instaleret den på xp kører fint

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 13-01-09 22:29

det eneste jeg er træt af er engelsk tastatur

kan det skiftes

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 13-01-09 23:57

Citat
det eneste jeg er træt af er engelsk tastatur

Da du indstallerede den kunne du da vælge dansk...........

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-01-09 01:10

Ja det er nemt at skifte til dansk tastatur, du klikker på den lille ikon nede ved uret som viser sprog, der står sikkert US eller måaske EN, højre klik på den og klik på Settings, i det nye vindue klikker du på Add for at komme til valgmulighederne, der finder Danish (Denmark) og klikker på det lille + for at åbne undermenu, klik på Danish (Default) og klikker på Ok og igen på Apply og OK, så har du dansk tastatur (jeg fik heller ikke sat min til dansk i første omgang)

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 16-01-09 10:38

jeg kan ikke instalere adobe reader dk og heller ikke outlook connecter
men godt foxit reader

rate this computer virker ikke interrupt by user
det er en stationær kæmpe maskine
pentium 4 3 gh 1 gb ram så det forstår jeg ikke

Godkendelse af svar
Fra : Spyfus

Dato : 14-03-09 09:27

Tak for svaret GormDenGamle.

Undskyld det tog lidt lang tid, men jeg havde faktisk helt glemt at afslutte mit spoergsmaal.

Der er egentlig 2 mere, som fortjener de point, nemlig bentjuul og o.v.n., men jeg kan kun give en af Jer point, saa valgte Gorm, da han var den foerste med et serioest forslag.

Tak for hjaelpen alle sammen