/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Kommer politiet når du ringer?
Fra : scootergrisen
Vist : 895 gange
100 point
Dato : 09-01-09 13:23

Hey jeg sidder lige og hører en radioudsendelse hvor de snakker om nogen som har oplevet at politiet ikke kommer når de ringer til dem og har brug for hjælp.

Så jeg kunne godt tænke mig og hører jeres oplevelser med at ringe til politiet og om de kommer når i har haft brug for dem, og hvorfor i ringede til dem.

Kommentar
Fra : pbs1

Dato : 09-01-09 13:26

God dag til dig.
Sidste gang jeg havde brug for politiet kom de på 10 min. selv der var et stykke vej at køre.

De var utroligt søde og hjælpsomme.

Jeg fatter ikke at folk klager sådan over dem. Jeg har kun positivt at sige.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 09-01-09 13:30

Citat
Jeg fatter ikke at folk klager sådan over dem

hvorfor forstår du ikke det ? Hvis der er en person der bliver overfaldet og sparket til på gaden og ringer efter politiet.... mener du så ikke der er nogen grund til at klage over politiet ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-09 13:36

Selvfølgelig kommer politiet hvis jeg har brug for dem, men de kan også være der helt UDEN at jeg har brug for det, for eksempel hastigheds kontroller

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 09-01-09 13:42

Det er ca. 20 år siden jeg sidst har talt med en betjent.
Da var de hurtige,de kom enda selv om jeg ikke havde ringet.
vvdriver

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-01-09 13:43

Er du bare lidt bagud... eller hedder det tilbagestående? Det kan du sgu da læse i dagspressen, som har omtalt dette emne i månedsvis. Eller tror du fordelingen på Kandu, med hensyn til politisvigt, fordeler sig signifikant anderledes end i landet som helhed?

Til din orientering, så har journalisterne Morten Frich, Morten Crone, Jesper Woldenhof og fotograf Erik Refner som har kørt reportagen, lige modtaget Cavlingprisen for deres enestående arbejde.

Det næste du spør om er vel, hvornår Kanduerne første gang oplevede lettelsen ved at hjulet var opfundet....

Keder du dig, siden du spør om så ubegavede ting??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-09 13:46

Politiet er altid i nærheden af mig, når jeg lister hjem i en slingrebil.

Men ellers kunne jeg godt tænke mig, at opgradere politistyrken, nu hvor vi skal ha' alle de fine til bords. Måske skulle fodboldkampe nedprioriteres som øvelsesobjekt, og så sætte øvelserne ind i alm. politiarbejde.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-01-09 13:51

Du hitter på Eyvind. Du har tidligere fortalt, at fruen kører når du er svimmel

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-01-09 14:00

Nåe ja ......................................

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 09-01-09 14:03

Jeg har prøvet at ringe 113 hvor jeg ikke kunne komme igemmen.

Jeg har prøvet at ligge efter en solo-ulykke med en bla. en smaderet skulder hvor de ikke ville sende en ambulance, der lå jeg på vejen og kunne ikke rigtig bevæge mig. Så jeg blev nå til at slæbe mig ind til siden og ringe efter min mor.

Ellers arbejder jeg et sted hvor vi har en overfaldsalam der kommer de altid når vi trykker.

Når det lykkes mig at få kontakt til dem er de altid utrolig venlige. Men at få dem til at komme som privat-person, det er næsten umuligt og det skal godt nok være sidste udvej hvis jeg prøver den fremover, det er ikke det værd det er nemmere bare at ordne det selv.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 09-01-09 14:19

Citat
Jeg har prøvet at ringe 113 hvor jeg ikke kunne komme igemmen

Så prøv en anden gang med 112

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 09-01-09 14:29

Citat
Jeg fatter ikke at folk klager sådan over dem.

Nåh - så skulle du prøve at bo langt ude på landet.
Havde en episode, hvor genboen blev overfaldet af hendes eks-mand - voldsomt.
Opringning til politi - svar: Vi kan ikke komme, kan I ikke selv tage jer af det !!!
Hvis man havde gjort det, havde man vel selv fået en voldsdom ?!

Det kunne være, at man skulle have svaret, at så må politiet jo komme og lave et par timers arbejde for mig - hvis jeg skulle passe deres.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 09-01-09 14:46

Citat
Så prøv en anden gang med 112

Mener ikke uhæmmet at man skal ringe 112, så er man da selv uden om at man bliver afvist.

Men mente selvfølig 114.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-01-09 15:10

Allo allo...

Hvad fanden havde I forestillet jer? Politiet kan sgu da ikke mandsopdække hver eneste dansker i Landet. At det er sværere at få politi når man bor ude på Lars Tyndskids marker, er da logik for burhøns. Samtidig har politiet en vis erfaring for, hvor mange af disse 112 opkald, der reelt er noget indhold i. Vi er så snotforkælede i DK, at vi tar det for givet, at hæren, flåden, luftvåbenet. hjemmeværnet, jægerkorpset, brand, politi og ambulance står på dørmåtten 5 min. efter man har bedt dem komme, uanset hvor man opholder sig og hvad der er sket.

Moralen er: Jo længere du bor væk fra de centralt placerede hjælpeenheder, (hvor der altså er flest mennesker og antalsmæssigt størst behov for assistancer), jo bedre må du opføre dig. SEED.

jeg er da betydeligt mere forsigtig i alt hvad jeg foretager mig, samt tænker mig om mer end en gang, når jeg bestiger Mount Everest.... logisk ik?. Der kommer ikke nogen ambulance, fordi jeg har slået skulderen. LOOL

Skulle alle i landet have samme dækningsgrad og responstid er det urealistisk, koster det en bondegård, og ærlig talt... jeg gider ikke være med til at betale for at politiet på mindre end 10 min. skale være på pletten for at forhindre Svend Åge og Gurli Margrethe (som har valgt at bo ude ved Lars Tyndskid) i en solo eller fællesbrandert blir uenige og banker hinanden.

Når der reelt sker store ulykker og forbrydelser, er politi, ambulance og brand på pletten.

Luke2000.... hvad skulle du med en ambulance, når du selv kunne transportere dig? De kan alligevel ikike reparere din skulder ude på landevejen. Det er da misbrug der vil noget.

Og som Bentjuul skrev...Luke2000 prøv 112 en anden gang, hvis det er emergency. LOOOL
Citat
Jeg har prøvet at ringe 113 hvor jeg ikke kunne komme igemmen.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 09-01-09 15:42

Politiet prioritere fint nok efter min mening. Når det drejer sig om mennesker i fare er det første prioritet.

I forbindelse med mit arbejde (køre på tyverialarmer) møder jeg tit kunder der slet ikke kan forstå at politiet altså ikke vil komme kl03 en Lørdag nat for at kigge på deres ødelagte vindue. Må jo så prøve at forklare at der jo intet er at kommer efter for dem nu. Tyvene er over alle bjerge. Og det nok er mere vigtigt politiet bliver inde i centrum. Det plejer kunden så også godt at kunne forstå til sidst.

På Fyn skal politiet dog have den ros at når de bliver kontaktet og får afvide at alarmen er gået med flere signaler, så plejer de at være flinke til at rykke på den.

Politiet har deres egen efterforsknings enhed. Tror de køre på indbrud fra 07 til ca.21-22 Og det er dem der uanset tidspunktet for indbrudet kommer og og kigger gerningsstedet efter for spor.

Jeg vil påstå at 8 ud af 10 indbrud i nattetimerne kommer politiet ikke hvis vagten er fremme og konstatere at der ingen er på stedet. Der er selvfølgelig tilfælde der gør at de bliver nødt til at komme.

Har stået med en meget svimmel billist midt i Odense for et års tid siden. Der var politiet 20min om at komme. Og det var sku lang tid at stå med sådan en makker.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-01-09 15:46

Selvfølgelig sker der fejl...det er mennesker som hjælper os

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-01-09 16:06

http://slikleksikon.org/

PP pastiller står der ikke, men jeg tror nu alligevel det var Freia, indtl andet er bevist

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-01-09 16:06

Ups... det var vist en smutter LOOl det er alt det tungeslaskeri

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 09-01-09 16:58

Citat
Luke2000.... hvad skulle du med en ambulance, når du selv kunne transportere dig? De kan alligevel ikike reparere din skulder ude på landevejen. Det er da misbrug der vil noget.

Og som Bentjuul skrev...Luke2000 prøv 112 en anden gang, hvis det er emergency. LOOOL

Som sagt kunne jeg ikke transpotere mig selv, jeg kunne slæbe mig ind til vejkanten og ligge der i ca. 1 time. Før min mor heldigvis kunne komme, hvis jeg ikke havde kunne komme i kontakt med hende er jeg sikkert på at det kunne havde være endt meget værre, igen jeg kunne ikke bevæge mig selv.

Som sagt var det 114 jeg ringede, og nej det var ikke en absolut nødsituation, det var noget en overtrædelse som så ikke blev meldt på grundt af at man ikke kunne komme i kontakt med politiet.

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 100 point
Dato : 09-01-09 18:32

En formodet spritbilist lige foran mig lavede en flot rødkørsel tværs over en ret befærdet hovedvej.... jeg prøvede adskillige gange (mindst 4 gange) at ringe 114 ... ingen svar ... ringede også til de "gamle" 1448 numre ... heller ingen tog telefonen på disse numre .... til sidst ringede jeg 112 - selvom det ikke var en nødsituation - og SÅ kunne jeg ligepludselig godt få fat i vagthavende der ville sende en vogn afsted med det samme...

Den flinke dame på alarmcentralen fortalte lettere lakonisk, at politiet sædvanligvis havde ret travlt på det tidspunkt hvor jeg ringede... den lader vi lige stå et øjeblik.

Jeg forventer, at telefonen svares som et absolut MINIMUM! Alt andet er slendrian - uanset hvor travlt der ellers måtte være.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 09-01-09 18:47

112 er da ikke misbrug i denne situation.

112 kan vidrestille dig direkte til vagthavende i din politikreds. Og med sådan en billist ville der nok ikke gå længe før 112 blev brugt alligevel

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 09-01-09 18:56

Klumme - du er et vrøvlehoved og en provokatør uden sidestykke.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-01-09 18:58

Luke2000

okay.. jeg har misforstået eller mislæst dit indlæg. Trode du "slæbte" dig hen til din mor, for så var du "selvtransportabel"... Sorry

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-01-09 18:59

vrøvlehoved...NEJ og en provokatør JA

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-01-09 19:01

Citat
Jeg forventer, at telefonen svares som et absolut MINIMUM
I princippet kan det jo være ligegyldigt, hvem du får et afslag af...politiet eller den flinke dame af

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 09-01-09 22:18

Klumme - med vrøvlehoved mener jeg dit indlæg med overskriften allo allo.

Jeg føler mig overbevist om, at selv du kan se det urimelige i det, du skriver.
Jeg tilgiver dig ud fra en teori om, at det er provokatøren i dig, der har lagt sin klamme (klumme) hånd på dit tastatur.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-01-09 22:38

brokke44

Mit tastatur...det er HELT nyt, blevet sat til i går, men bortset fra det brokke, så kan du stole på, at hvis du filtrerer den værste provokation i indlægget fra, så er der noget om snakken. Vi er blevet en samling snotforkælede pivskider, som render til lægen så snart vi har en knop på den en balle, som ikke plejer at være der. Ligeledes står det til på skadestuerne. Hvis du så hvad folk kommer anstigende med Jøssses. "Skader, som enten overhovedet ikke behøver behandling eller i hvert til fælde sagtens kan vente til ens læge har konsultation.

Dette fører så til trådens emne, vores krav om politi mv. alle steder til enhver tid. Aber volks....er I klar over, hvad det vil koste os?

Nå nu gider jeg ikke mere. Det nye tatstatur irriterer mig og staver af hel...til, og jeg har fået en rift i tommelfingeren og kan slet ikke bruge fingeren, hånden nej hele armen *SS*. Det kan jo være en begyndende koldbrand, så jeg overvejer stærkt at tilkalde en ambulance med henblik på et skadestuebesøg i løbet af natten. Jeg kan vel få armen fikseret i gips, men så er jeg jo lige vidt LOOOL Go nat

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-01-09 22:43

PS Brokke.

Du som gl. søulk ved da hvordan man eksempelvis håndterer en begyndende koldbrand i en finger ude på de 7 store have...uden øl og langt fra hjemmet, snøfft . Hug de 4 raske fingre af, så lortet ikke breder sig

Og så var det

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 14-01-09 00:26

Citat
I princippet kan det jo være ligegyldigt, hvem du får et afslag af...politiet eller den flinke dame af

Det kan du have ret i ... men det er jo ikke dét der er essensen klumme.... Der er blevet slået på tromme for, at nummeret 114 skal bruges når borgerne vil i kontakt med politiet - der er ikke grund til at benytte 112 og dyrebare sekunder på alarmcentralen i en situation der ikke nødvendigvis er livstruende.... det samme gør sig gældende i en situation med et mindre trafikuheld uden personskader, der alligevel kræver politiets tilstedeværelse.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-01-09 01:09

Aha....Så ved jeg det. Her hvor jeg bor, er det hurtigere at fange en patrulevogn på gaden...nemmere end en taxa, men det er ossse lige ved siden af Mjølnerparken.....altid gratis underholdning

Godkendelse af svar
Fra : scootergrisen

Dato : 19-01-09 14:37

Tak for svaret berpox.