/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Strøm til router
Fra : o.v.n.
Vist : 864 gange
100 point
Dato : 31-12-08 14:19

Hej min router er stået af, det vil sige jeg lige har fundet ud af at den ingen strøm får, jeg har en anden transformer liggende fra en dock til et gammelt kamera, den giver 7 volt og 2 ampere, den til routeren står der 5 volt og 2 ampere på.
Står routeren for alvor af hvis jeg sætter 7 volt til den ? Den skal stå tændt 24 timer i døgnet.
Kan der købes en ny transformer som giver 5 volt og hvor kan den så købes ?
Jeg ser ikke ind her før om et par timer og håber på gode forslag.
Godt nnytår til alle

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 31-12-08 14:31

Hvis der kun er 5 eller 6 volts elektrolytter i den, bliver den varm, og brænder måske af.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-12-08 15:02

Eller kan du jo købe en af de universale strømforsyninger som man kan finde i mange supermarkeder og byggemarkeder

fx en som denne

http://www.disconetto.dk/shop/universal-stroemforsyning-8979p.html

eller denne her er nok mere rigtig da den kan klare 2A

http://www.pchonline.dk/p1036.asp

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 31-12-08 15:04
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-12-08 17:48

Jeg må til staden efter nytår og købe sådan en universal dims, stikket på den med de 7 volt passer slet ikke så jeg har ikke brændt noget af (endnu) Godt nytår

Kommentar
Fra : transor

Dato : 31-12-08 19:44

Det går ikke godt med at give 7 V til et aparat beregnet til 5.

LKidt afhængig af hvordan fdet er lacet, vil det enten blive ødelagt eller ikke virke ret længe med overspændingen. hvis detr er smart vil det bagefter fungere med 5 V. Ikke så smart vil det aldrig mere fungere.

Accepteret svar
Fra : leif0149

Modtaget 100 point
Dato : 01-01-09 01:01

Hej.
Godt nytår og .........
Når du nu skal til staden, så check prisen på en ny router.
Min forrige trådløse mistede også sin strømforsyning, og der, hvor jeg bor var en, der kunne yde tilstrækkelige strømstyrke ikke at opdrive.
Det var derimod en ny tådløs til lavere pris end en strømforsyning fra nettet. Husk leveringsomkostninger.
VH
Leif

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-01-09 22:53

Tak for svaret leif0149. du siger noget der, det blev så en helt ny router, godt nok kostede den dobbelt så meget som de viste strømforsyninger, men den gamle kunne jo risikeres at stå af om kort tid, der kom så et par ting mere i indkøbskurven, som stod på venteliste, blandt andet en ekstern harddisk som jeg manglet, så jeg nu kan tage backup af flere computere

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 02-01-09 18:07

Hej o.v.n.
Til lykker.
Hudk st konfigurere, så du slår broadcast fra og låser adgangen på IP-adresser - og krypterer.
Godt nytår.
Leif