/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Sprinkelvask i citroen C5??
Fra : pk2dk99
Vist : 3331 gange
100 point
Dato : 30-12-08 11:41

Hej kære bruger
Jeg har spørgsmål ang af sprinkel vask til forreste rude i min ciroen c5. Når jeg trykker på håndtag så kommer vand til lygter vask men ingen vand til forreste rude. Visker virker fint men uden vand. Hvad kan være fejl. Venligst HJÆLP MIG............... Tak
mvh
pk2dk99

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-12-08 11:44

Har du tjekket om der sidder noget skidt i hullerne ???

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 30-12-08 11:53

begge hullerne siger fint ud og har også gørt dem rent....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-08 11:54

Slange hoppet af ?????

Frost i dyser (i disse dage)...

HVORDAN har du gjort dem rene ??????

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 30-12-08 11:57

hvis pumpen virker er den jo stoppet et sted..
højest sandsynligt dyserne.. de er lige til at skifte og koster ingenting ..

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 30-12-08 12:00

pumpen virker fordi der kommer meget vand til lygter og bag ruden... Hvor er slang hen som man kan tjekke?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-08 12:06

Under motorhjælm eller i forbro..... (alt efter hvor dyserne sidder..)

Der går jo en slange op til dyserne - den må være til at se.....

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 30-12-08 12:18

hej refi
Jeg har lige tjekket vand slange. begge to sidder godt fast men nå jeg trykker fra håndtage så kommer ikke vand fra slangerne. Så problem er det at dyser få ikke vand fra slangerne.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 30-12-08 12:18

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-08 12:19

Ja....

Følg slangerne tilbage til beholderen - et eller andet sted må den jo være stoppet eller afbrudt....

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 30-12-08 12:21

På min Xsara sidder der tre pumper. En til bag, foran, og lygter. Og der er noget helt galt hvis den ikke sprøjter på forruden. Hvis det ikke er pumpen der er stået af så er det de T-kryds der sidder på slangen der har sat sig. Der sidder en ventil inde i der gør væsken ikke kan løbe tilbage i beholderen.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 30-12-08 12:34

Til refi...alle slanger siger godt ud.
Til Copycatdk...Hvordan kan man stop funktion til lygtevasken? er der nogen knappen i bil hvor man skifter funktioner??? hvordan kan man find fejl i pumpen fordi alle slanger siger godt ud og ingen vand i slanger???????
tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-08 12:36

Pil slangen af beholderen

Så kan du da se om den pumper....

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 30-12-08 12:50

ja den pumper

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 30-12-08 12:53

Så går du videre til næste samling og skiller den ad

Et eller andet sted stopper vandet jo - og så har du fejlen.....

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 30-12-08 12:57

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-08 13:23

Hvad er du ked af

Hvor svært kan det være

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 30-12-08 13:29

der er ikke meget plads til se alle slanger...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-08 13:52

Det er også KUN samlingerne du skal se på - de er garanteret ikke skjult mere end de er til at komme til....

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 30-12-08 14:21

Byt om på slangen til lygtene og frontruden så kan du se om det er motoren eller tæt slange/dyser. Kan du høre motoren når du aktiverer frontrude vasker?
alimak

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 31-12-08 01:33

Du slår bilens lys over på positionslys for kun at bruge sprinkler på forruden og ikke lygter.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 31-12-08 15:08

den virker heller ikke på positionslys

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-12-08 15:34

Citat
Du slår bilens lys over på positionslys for kun at bruge sprinkler på forruden og ikke lygter

Nok er Citröen sjove biler , meeeeeeen.....

130 km/t ud af motorvejen efter mørkets frembrud.....

Jamen Hr. betent - jeg skulle bare lige vaske ruder - derfor så jeg ikke den anden bil....

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 31-12-08 21:35

refi..

Fordi man køre fransk betyder det jo ikke man ikke kan tænke. Som regel da

Men synes nu stadig det er meget praktisk ikke at skulle spule lygter hver gang. At de så kunne have lavet det anderledes er så en anden ting. Frks at lygtevask var slået fra ved automatisk kørelys. Og slået til når knappen drejes til nat mode. Men det er ikke altid lige den mest logiske måde de har lavet tingene på i de franske biler.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-01-09 09:04

på forruden

Det var bare IKKE det du skrev

Godkendelse af svar
Fra : pk2dk99

Dato : 02-01-09 16:11

Tak for svaret refi.

Hej
jeg har prøvede at hælde en liter almindlig eddike samt ca 3 spk fuld salt i systemet og ventet car 2 timer........og problem var løst.....
Tak til alle.