/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
2 PC'ere. og kun en skærm
Fra : Reichstein
Vist : 412 gange
50 point
Dato : 23-12-08 10:00

Jeg har fåer en ny PC (m.Vista9 for nogen tid siden, den gamle (M. XP), bruger jeg til back up og printerserver. Nu er den gamle gkærm stået af, og en bekendt fortæller mig, at jeg kan få en "schwitch", så jeg på een skærm kan schwitche imellem begge PC'ere, og endda bruge samme tastatur og mus til begge. Og endda måske trådløst. Hvor kan jeg finde info om det?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-12-08 10:06

Det kaldes en KVM switch og kan købes overalt bla her http://www.pixmania.com/dk/dk/595318/art/d-link/switch-2-porte-skarm-mus.html

Kommentar
Fra : peque

Dato : 23-12-08 10:06

Tja det du søger hedder en KVM-switch og fås i de fleste EDB butikker såsom computercity og lign store butikker.

Normalt har expert og lign ikke dette liggende på lager men kan også købes via EDBpriser.dk

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 60 point
Dato : 23-12-08 10:08
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-12-08 10:11
Kommentar
Fra : Reichstein

Dato : 23-12-08 10:20

Har du et forslag Fijala? Som du skriver, så kan jeg vælge og vrage. Det jeg har er to standard PC'ere med standard tilslutninger, USB porte, m.m.

Godkendelse af svar
Fra : Reichstein

Dato : 23-12-08 10:42

Tak for svaret Fijala. Hurtig og god besvarelse,

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 23-12-08 11:44

Hej må jeg spørge i samme forbindelse, - jeg har ligeså 2 pc-er, og en skærm.
den ene pc har digitaludgang den anden analog, skærmen har begge dele.

Kan man køre dem sammen uden switch? Alså bare have begge pc tændt på samme tid?

Hej og undskyld jeg bryder ind.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-12-08 13:19

Du kan sagtens have begge pcer tændt samtidigt da du blot switcher mmellem de to. Og hvis kvm-switchen ikke har dvi indgang er det bare at k0obe en adaptor fra dvi - vga

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-12-08 13:28
Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 23-12-08 15:04

Fijala.
Jeg havde tænkt mig at undvære kvm- swtichen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-12-08 21:05

Du kan ikke koble dem på samme skærm og mus/tastatur uden kvm switchen. Ikke da uden du skal skifte kabler i tide og utide

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 24-12-08 11:32

Ok. jeg køber den, - tak.