/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Har du en god historie?
Fra : VJHCredit
Vist : 718 gange
125 point
Dato : 21-12-08 13:48

Hej derude og glædelig jul

Jeg mangler en historie/en nyhed, som ikke har været vist eller skrevet i nogle medier.
Sidder du med en sag, du er godt træt af? Ved du, at der foregår noget ulovligt et sted?
Sidder du med en historie, som du gerne vil have brændt ud gennem medierne?
Så skriv den til mig! Så skriver jeg den!
Jeg er journaliststuderende på Syddansk Universitet - jeg mangler den gode historie til eksamen.
Den bliver offentliggjort på Tryktenyheder.dk, men den kan i pricippet ende i alle medier, hvis historien er god nok. Jeg håber meget på at høre fra nogen herinde:)

Hav en fortsat fremragende december - og husk at klejnerne smager bedst hjemmelavet

Vh

VJH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-12-08 14:02

Skriv om KANDU....

Der er nok at tage fat på.....

Til trods for vi er 1/4 million brugere (påstår de) kan VI ikke kommunikere med dem....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-12-08 14:03

Ja ja da Stein Bagger er faktisk Julemanden fra grønland og grunden til, at han har franarret en masse mennesker, alle de dejlige penge er for, at få råd til, alle de gaver der skal deles ud her i december ...så nu er der en masse massse børn der faktisk ikke får noget, på onsdag

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-08 14:09

Jeg kender en der er hemmelig agent - men kan af gode grunde ikke fortælle hvem det er.
Han rejser til Legoland for agenturets penge.

I år vil jeg ud og opleve at julemanden kysser mor i de Danske hjem.............nu skal jeg bare skaffe lidt gaver og en sæk.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-12-08 14:24

Belejr en af de kongelige i 72 timer, så kan Du sikkert fange en minimal banalitet og samtidig tjene lidt penge hos SE & HOR.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 21-12-08 14:32

Hva´ med OS, Frimurere?

Der bliver da konspireret en del

Kommentar
Fra : VJHCredit

Dato : 21-12-08 15:25

Hehe det er meget sjovt at læse jeres indlæg.
Kunne være fedt, hvis der virkelig kom en god sag på bordet herinde!!!
Men er Kandu/kommunikation et fælles problem herinde og i hvilke mediers interesse er det, at det kommer frem? det skal jo være en god historie, der holder

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 21-12-08 15:30

Hmmm.... Ka en omkring det offentlige/vejdirektoratet og bruge masser strøm.... når man tænker på disse sparetider og miljø hensyn, så synnes jeg faktiskt de gør det modsatte, men om det er en go historie ved jeg ikke... Men synnes ikke det er go politik

At jeg ikke kan lide lyset heller er en anden sag

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-12-08 16:03

Her i Næstved er ibrugtagelsen af en ny genbrugsstation, trukket i langdrag grundet, at de nye comtainere som jo selvfølgelig skal være funklende, så de passer ind i de nye betonbåse, ikke kan leveres lige med det samme. Det er et projekt der er årevis undervejs Hvad de så skal med alle de containere de i forvejen har og som egentlig bare kunne males ?? Måske de kan få plads til dem i ikke brandbart eller hugge dem op og sende dem til produkten.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-12-08 16:29

Den er go med dig, du skulle snuppe en god historie
og ta æren for det som journalist.
Du skal længere ud på landet fætter, der hvor kragerne
har madpakke med.

Accepteret svar
Fra : yearhouse

Modtaget 125 point
Dato : 21-12-08 16:47

Bare kig på julebelysningen...
JEG har endnu ikke set en eneste sparepære

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-12-08 16:53

De har sparet elektrikkeren der skulle skifte pærerne

Kommentar
Fra : VJHCredit

Dato : 21-12-08 23:59

Den med lyspærerne lyder faktisk ikke så tosset. Og nej, jeg tager skam ikke æren for noget - det er en eksamensopgave, som skal kunne publiseres i medierne og måske bliver det. Jeg vil selvfølgelig bruge personen med forslaget som kilde, hvis jeg vælger at bruge nyheden. Jeg udnytter skam ikke nogen, men prøvet at afsløre dem, der udnytter andre....

Dejligt med så mange indlæg

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-12-08 00:10

Jeg ved hvad meningen med livet er. Kan det bruges til noget? Jeg ved også om der er liv på mars... Det må du også gerne skrive om hvis du har lyst.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-12-08 08:51

IT-Factory og rockerne.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-12-08 14:57

Der er sikkert meget snavs at grave frem i finanskrisen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-12-08 10:15

Aktuelt i disse dage.
"Findes julemanden?"
En afslørende historie er sensationen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-12-08 10:20

Citat
"Findes julemanden?"

Det ved ALLE da

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-12-08 12:23

Du har nok valgt det forkerte fag.
Journalister har god fantasi og lyver hurtigere end lynet.
Sandt eller ej det er ligegyldigt, bare det sælger avisen.

Kommentar
Fra : VJHCredit

Dato : 26-12-08 13:23

Det var meget generaliserende sagt om journalister - men jo, der findes en del dårlige journalister. Hvis man vælger at læse tabloidformat-aviser som BT og Ekstrabladet, skal man da heller ikke lede længe, før man støder ind i en dårlig journalist eller en historie, der er vinklet, som journalisten selv havde tænkt det...
Men der findes også mange dygtige derude - men det er jo som med så meget andet, hvor man lægger mærke til dem, der er dårlige.
Og by the way kunne et samfund ikke fungere uden journalister til at formidle - så ville man selv "opfinde" dem fordi man ville mangle formidlere!
På SDU i Odense var det kun hver femte ansøger til optagelsesprøven, der kom ind på uddannelsen! Så måske skulle man overveje, hvor kritiken af journalister skulle hen. Måske skulle den myntes på de medier, der ikke engang ansætter korrektur-læsere eller har en journalistisk etik.
Men mange af journalisternes kritikere læser jo selv de dårligste aviser...fordi de måske er mest spændende alligevel og ikke-krævende at læse?!
Politiken giver i hvertfald ikke journalisterne lov til at skrive, hvad de vil!
SDU har jo opfundet journalist-løftet, der indeholder moral og etik omkring faget...
Hvis de fladpandede tabloid-journalister og aviser ikke manglede moral og etik, ville du ikke tænke sådan, for journalisbilledet er meget mere nuanceret end som så!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-12-08 13:29

Gode journalister bliver også TV-reportere, de skal såmænd nok sørge for at sortere Paparazzi-typerne fra når der skal findes nye.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 26-12-08 13:57

VJHCredit
Har du checket dine private indlæg ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-12-08 16:29

Citat
Gode journalister bliver også TV-reportere,

De behøver bare at se pæne ud, og kan i øvrigt være snotdumme.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-12-08 17:58

Nåh ja, vi så hvordan det gik Bjørn Elmquist

Godkendelse af svar
Fra : VJHCredit

Dato : 08-01-09 14:16

Tak for svaret yearhouse.