/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Videoformat ? - til iPod Nano
Fra : PeterPeter
Vist : 510 gange
100 point
Dato : 16-12-08 10:54

Kære alle

Jeg er rimelig nørdet, MEN - Jeg har aldrig rørt ved/ejet noget Apple produkt....

Nu har jeg bestilt en "Rød iPod Nano" på Internettet, som min datter skal have i julegave....

- og så vil jeg jo gerne "klargøre" den, så hun kan tage den i brug med det samme
Jeg vil gerne lægge noget musik og nogle video'er ind på iPod'en - inden hun pakker den ud.

Spørgsmål:
1. Der er vel ingen problemer i at ligge almindelige MP3 albums ind på iPod'en, vel ??
2. Skal filoverførsel ske med iTunes eller kan man godt bare uploade filer som på almindelige MP3 afspillere ?

3. Musikvideo'er !! - iPod Nano'en kan jo spille musikvideo'er. Jeg har en del musikvideo'er liggende på min computer, som jeg vil overføre til den.
Hvilket format skal jeg sørge for, at disse er i, for at de virker bedst på iPod'en ??

Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på - nu hvor jeg bevæger mig ind på Apple området ???

På forhånd tak for hjælpen og God Jul

/Peter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-12-08 11:50
Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 16-12-08 13:34

Hvis du bruger Itunes til at overføre /synkronisere musiken til Ipod, så skulle du ikke løbe ind i problemer, den omdanne selv musikken i dit bibliotek, men du kan godt bare kopiere musik og film fra din computer til Ipod, vælg AAC lyd format og Quick Time video format.
Og så vil jeg lige slå et slag for Super som er super til at omdanne lyd og video filer helt gratis: http://www.afterdawn.com/software/video_software/video_encoders/super.cfm klik på den grønne Download knap for at hente, og spørg hvis du vil have vejledning i brug af Super

Godkendelse af svar
Fra : PeterPeter

Dato : 16-12-08 13:42

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-12-08 13:44

Selv tak