/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
!!! Hjælp !!!
Fra : Sunowich
Vist : 956 gange
250 point
Dato : 12-12-08 13:36

Dette vindue popper op hvert andet øjeblik http://peecee.dk/upload/view/144522 jeg har googlet mig frem til div foreslåede løsninger ved at scanne med bla Spybot Malwarebytes osv Den bliver jo holdt i ave af min firewall men vil gerne helt af med den da den jo må ligge på min puter et sted stadig Forleden aften fik jeg en mail ang. noget msn fis og noget af teksten var halv svensk/norsk og den foreslog at man skulle vidersende den til alle i mailprogrammets adressekartotek Det gjorde jeg selvfølgelig ikke men slattede den straks ,men ka det være noget med den anyware ????

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-12-08 13:38

Ps. Kan godt se at der står jeg skal klikke og downloade protection men er lidt i tvivl om det også er fake.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-12-08 13:45

Mon ikke du har et eller andet keylogger-program installeret....

Og her behøver det ikke være "snavs" - men noget DU SELV har installeret.....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-12-08 13:51

Ejjjj Refi den er sku godt nok en ommer

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-12-08 13:56

hør en malware tur

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-12-08 13:56

kør

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-12-08 13:58

Teil
Citat
Malwarebytes
det har jeg jo gjort

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-12-08 13:59

Så er det vel bare noget så simpelt som en mail du henter/forsøger at hente - der indeholder den og derfor bliver blokeret....

Bliver den ikke slettet fra serveren forsøger du jo at hente den konstant.....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-12-08 14:00

Prøv i første omgang at slette alle cookie og temp. internetfiles.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-12-08 14:01

Altså hvis jeg har forstået dig rigtigt er det jo IKKE din maskine der er inficeret....

Tjekker du mails pr. automatik bliver den jo ved med at forsøge at KOMME på din komputer....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-12-08 14:01

Altså..... mit link er jo til et billede af vinduet og ikke et link til problemet

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-12-08 14:03

granner det har jeg jo gjort Refi jeg har jo slette
Prøv lige at studer hvad der står i vinduet i linket

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-12-08 14:06

Hvis den prøver at komme til mig via mails Hvor kommer den så fra ?????????Og så ville der vel også komme mails i indbakke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-12-08 14:07

Det er "studeret".....

Den har jo blokeret den - men et eller andet sted (måske mailserver) ligger den jo tilsyneladende stadig....

Og tjekker du mail med "faste" mellemrum bliver den jo ved med at forsøge at installere den og dermed kommer popupen om at den bliver blokeret....

Tjek lige alle dine mailadressers servere - så godt som alle kan tilgåes online....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-12-08 14:09

Citat
så ville der vel også komme mails i indbakke

NEJ - den bliver jo blokeret og ligger så bare og venter til næste gang....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-12-08 14:10

Hvordan gør jeg det ?? Øhh hvis jeg nu slukker mit mailprogram og tænder igen eller trykker send/modtag.. popper det jo ikke op

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-12-08 14:11

HVORNÅR popper den SÅ op

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-12-08 14:15
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-12-08 14:17

det er en af de værste ondsindede e-mail orm du har der, spørgsmålet er så om den allerede ER kommet ind eller om den ligger og lurer kontinuerligt

du henviser jo selv til malwarecheck-dk - så hvorfor ikke smide en log ind og få ram på skidtet - alternativ at blive klar over om du er fri.

http://www.malwarecheck.dk/forum/

gå i kategorien hijackthis forum - læs vejledningen først og følg den og læg dit spørgsmål i samme kategori

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-12-08 14:21
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-12-08 16:24

Jeg kender godt den der netsky, for få år siden havde jeg TDC + deres udvidede spamfilter. Der havde jeg konstant problemer med netsky fordi jeg ikke kunne gå ind og spærre for den. Den har så underlig en adresse at serveren lod den passere. Efter en del skriven frem og tilbage med TDC, fik de endelig has på den og jeg har ikke set den siden. Jeg ved bare ikke hvad de gjorde.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-12-08 17:38

KIg lige her engang

http://www.tipchannel.dk/kal4/17kb4/Netsky_ormene/Netsky_ormene.htm

email virus af værste slags. At den nu hedder Q til efternavn er bare fordi det er endnu en ny af Netsky skidtet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-12-08 18:05

kender stinger og vil lige advare - stinger kan i visse tilfælde tage mere end skidt med sig

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-12-08 18:16

man skal godt nok vide hvad der skal være der og hvad der ikke skal vil jeg medgive

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-12-08 19:03

Er i gang med det foreslåede Men i Set der Alertvindue som jeg linker til og der står jo at jeg kan "download and aktivate procektion " er det mon noget man kan stole på ????

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-12-08 19:04

set = det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-12-08 19:13

Absolut IKKE....

Alene den måde hvorpå den kommer afskrækker.....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-12-08 20:59

Netsky siger du skal hente en orm. Så lad være med at hente den beskyttelse.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-12-08 22:58

Hold da helt op jeg scanner og scanner stadig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-12-08 00:37

du har selvfølgelig klikket på keep blocking - ikke ?

scanner endnu ????????????? hvad filan scanner du med - det tager da ikke så længe

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-12-08 01:09

Jo det tog sin tid jeg sku scanne (igen) med Malwarebytes / Comfix og så en hijack de er i forummet nu Men havde også problemer med at komme ind da mine log ind oplysninger ikke duede mere så jeg skulle lige oprette ny bruger fra en anden puter osv og det blev så hos spywarefri jeg har lagt logs så nu venter jeg spændt på hvad de har at sige Den poppede også op medens jeg kørte de forskellige oprydninger og gør det stadig ca hvert 10ende minut

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-12-08 01:10

Keep blocking er ikke aktivt som du kan se på billedet men min firewall er slået til

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-12-08 01:21

jaja kipowich det skal nok gå - god ventetid

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 13-12-08 01:35

Det der er en fake alert, Trojan Zlob. Windows kommer aldrig med advarsler om specifikke virus. At Netsky bliver nævnt, er kun for at skræmme dig til at installere deres lort.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-12-08 01:48

stl_s Hejsa længe siden Men hvordan bliver jeg så lige af med det vindue .......Hijacks this ???

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-12-08 01:49

og den startede jo med at åbne min firewall ?? Hmmmm

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-12-08 01:51

suno - jeg SAGDE jo du skulle smutte på malwarecheck

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 13-12-08 01:52

Hej Sunowich. Det er ikke din firewall, men infektionen der imiterer dens vindue, for at narre dig. Combofix har taget noget af infektionen, men om der er mere, har jeg ikke kigget efter. Spywarefrierne skal nok befri dig for resten

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-12-08 01:52

hvoffor ka man ikke lie vende smilyen ...så ka vi kysse lidt imens vi venter Hi hi

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-12-08 01:54

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-12-08 01:54

Altså til mirrit den der med smilyes

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-12-08 01:55

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-12-08 01:57

Nå nu vil jeg så bare drømme om det Ses her i morgen *ss*

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-12-08 01:58

nat med dig

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-12-08 14:24

Hej Suno
Hvordan går det så med at få has på netsky? Og eftervirkningerne? Jeg håber du sov godt.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 250 point
Dato : 13-12-08 16:35

tror bare suno skal have sig en firewall der kan lidt udover windows firewall

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-12-08 18:25

Tror du det er firewallén der er kommet med den

Jeg bruger også "kun" wins - og jeg har den ikke

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-12-08 09:10

Det er faktisk Windovs firewall der ikke kunne holde det skidt væk som min cyber skrev
Nu har jeg fået en ny fra Spywarefri (som hjalp mig ret hurtigt....Mirit) et program der hedder Online-Amor ( ) og som kan hentes her http://www.spywarefri.dk/sikkerhedspakken.html

Tak for hjælpen til jer alle ....men Mirit får poengerne

Godkendelse af svar
Fra : Sunowich

Dato : 15-12-08 09:12

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-12-08 09:27

Citat
(som hjalp mig ret hurtigt....Mirit
... jaja godt med dig - du fik svar morgenen efter og så det vel langt senere og kunne have fået det overstået med det samme da stl_s rent faktisk var parat til dig

online amor har malwarecheck haft på programmet længe før spywarefri
http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=944

for i øvrigt en god ide at kigge her
http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=13