/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVB-T antenner
Fra : k_m_s
Vist : 1154 gange
200 point
Dato : 12-12-08 10:31

Hej

Er DVB-T antenner retningsbestemte og hvis, hvad vej skal de vende for de danske kanaler?

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-12-08 10:39

- nej, det er de ikke...

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 12-12-08 13:03

Hej.
Husk dog, at polarisationen nogle steder er lodret andre steder vandret.
VH
Leif

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-12-08 13:40

Der er ikke noget, som hedder en dvb-t antenne. Uden tvivl er der smarte forretninger, som søger at prakke folk sådan noget på.

Man bruger samme slags antenner som til andt uhf fjernsyn.

Langt de fleste af den slags antenner er retningsbestemtte.
Du skal rette den mod din sender for dvb-t . Det er næsten alle steder det samme sted som du også kan modtage TV2 fra.
Men der er enkelte undtagelser med små lokale tv2 hjælpesendere, som ikke sender dvb-t.

Med andre ord, du kan formentlig bruge din gamle tv2 antenne uden at lave noget om.

Hvis du skriver hvilken by eller landområde du bor i , kan du få et mere præcist svar.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-12-08 14:02
Kommentar
Fra : lham

Dato : 13-12-08 06:41

Mange såkaldte dvb-t antenner har indbygget elektonik som skal strømforsynes enten fra set up boxen gennem coax kablet eller via seperat 220 v adaptor, til forskel fra alm TV" uhf antenner. Det signal der kommer ud af dvb-t aktive antenner er mere standardiseret til set up boxe end det der kommer fra alm uhf stangantenne ( ikke at det nødvenbdigvis er kraftigere-min uhf stangantenne gav altfor kraftigt signal så billigste løsning blev en dvb-t antenne( dæmpningsled til stangantennen ville løbe op i samme pris ))

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 29-01-09 09:14

Tak for svar.

Transor jeg bor på Amager hvis du kan fortælle mig noget om øen

Hilsen
Kim