/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
ALDI USB Memorysitick 8GB
Fra : Line99
Vist : 888 gange
40 point
Dato : 08-12-08 18:01

På onsdag har Aldi usb hukommelse på tilbud, mon det er et mærke der er værd at købe ?? Og hvad med prisen ??

Micromemory®
USB Memorystick 8 GB til 119,-

herfra: http://www.aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_50/OFF09.SHTML

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-12-08 18:03

Snup du bare et par stykker....

Udmærket tilbud...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-12-08 18:04

Bare køb det, det er billigt. Min nabo køber altid USB nøgler i ALDI og alle virker endnu.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-12-08 18:05

Jeg købte forrige gang der var tilbud.
Det bruges meget og intet at klage over.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 08-12-08 18:05

Er der ikke noget med at nogle usb mærker fra Aldi gik i stykker, så er det jeg håber at det ikke er dette mærke

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-12-08 18:05

Jag fik 3 års garanti.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 08-12-08 18:09

Herligt det lyder opmundrende -

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-12-08 18:17

Garanti har du altid.....

Og Aldi er normalt IKKE smålig i den retning....

Men du skal nok være "tidligt" ude De forsvinder hurtigt....

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 08-12-08 18:19

De er vel okay, men de fås nu billigere over nettet hvis man er ligeglad med mærket.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-12-08 18:47

Køb du bare skulle der være noget galt er du dækket ind under købeloven Har aldrig selv haft problemer med køb i Aldi............Ov det er jo lige til en reklame

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 40 point
Dato : 08-12-08 19:18

Må jeg melde mig i koret:Har 2.stk. 4 GB.Fra Aldi.Virker fint.Er med en lille "vinge",der drejes fra/til.
De nye her ser lidt anderledes ud.Jeg skal ha`fat i et par stykker.Hvordan mon levetiden er i forhold til cd/dvd. Er der mon lavet undersøgelser over dette?

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 08-12-08 19:25

Mosebaek - Interessant spørgsmål du stiller med sammenligning med cd/dvd, og holdbarhed, det er jo en anden mulighed for at gemme!!

Jeg har tænkt lidt på at bruge dvd rw (gen-skrivbare-dvd'er) men er lidt i tvivl om man kan gemme al slags data på dvd'er.. eller det kun er billeder ??

I må godt diskutere, hvis I vil - lader den stå lidt endnu - måske nogen kan bruge den som tip.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-12-08 20:06

Citat
levetiden er i forhold til cd/dvd. Er der mon lavet undersøgelser over dette?

Ja, levetiden er kortere

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-12-08 20:06

Citat
men er lidt i tvivl om man kan gemme al slags data på dvd'er.. eller det kun er billeder ??

Du kan gemme hvad du vil

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-12-08 20:08

Citat
Jeg har tænkt lidt på at bruge dvd rw (gen-skrivbare-dvd'er) men er lidt i tvivl om man kan gemme al slags data på dvd'er.. eller det kun er billeder ??

Du kan gemme ALT hvad du lyster - der er ingen forskel i den retning.....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-12-08 21:31

Line
Jeg gemmer alt, dokumenter - billeder - lyde - musik på DVD-RW

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-12-08 22:57

Du kan måske løbe ind i dette problem, at det sted du vil bruge de 8 Gb, ikke kan køre med det, da det ikke er i stand til at se så store drev. - Det kan f.eks. være MP afspillere o.a.

Det er underligt at tænke på, da jeg fik den første rigtige PC i 1996, havde det en harddisk på 850 Mb; og nu kan man få det 10 doble på en lille USB pind, og så til en LANGT billigere pris pr. Mbit.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-12-08 23:42

Så vidt jeg husker, var det størrelsen der var problemer med engang, og ikke at de gik i stykker, det problem er løst, snyde stikkene er blevet kaldt tilbage, så køb du rolig en håndfuld eller to

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-12-08 00:03

Du kan gemme alle slags filer på genskrivelige cd eller dvd.
Men det er for besværligt og dyrt.
Brug dog harddiske, til backup. De er nemmere at udnytte fuldt ud, hurtiger, lettere at genfinde på.
og så koster de kun ca. 1kr pr gigabyte. Det er væsentlig billigere end genskrivelige cd /dvd, af en rimelig pålidelig kvalitet..

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 09-12-08 11:25

Jeg synes at kvaliteten er temmelig vigtig - altså at jeg ikke går hen og mister data. Garantien... bøp bøp .. det er selvfølgelig meget godt, men den har jeg ikke megen glæde af i forhold til risikoen for mistet data. Så hvis bare kvaliteten er ok - jeg går ikke så meget op i mærkevarer. Herligt at DVD kan gemme alle data. Ja,, harddisk er også godt at gemme på.

Takker for deltagelsen

Godkendelse af svar
Fra : Line99

Dato : 09-12-08 11:26

Tak for svaret Mosebaek. Godt med lidt spørgelyst

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-12-08 12:20

Ingen ved vist hvor længe sådan nogle flsh drev kan holde, det er sikkert forskellig også inden for samme mærke, men der er lavet undersøgelse af hvor sikre diverse medier er at opbevare data på, kogt i vaskemaskine, tørret i mikro ovn, kørt over af en kampvogn og andre ekstreme behandlinger, flash drevene så ikke kønne ud efter sådanne ture, men de var de eneste som havde data ubeskadiget da teknikere havde repareret dem så de kunne bruges igen, jeg læste undersøgelsen for 4-5 år siden før de små usb drev blev allemands eje, det var CF kort og SD kort men princippet i flash drev er stor set ens

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-12-08 21:11

Selvtak Line99.

VH.Mosebaek.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 10-12-08 06:25

Citat
der er lavet undersøgelse af hvor sikre diverse medier er at opbevare data på, kogt i vaskemaskine, tørret i mikro ovn, kørt over af en kampvogn og andre ekstreme behandlinger, flash drevene så ikke kønne ud efter sådanne ture, men de var de eneste som havde data ubeskadiget da teknikere havde repareret dem så de kunne bruges igen

,,,,,,,,, det lydder rigtigt godt , så får de da en tur i opvaskemaskinen næste gang jeg får rengøringsvanvid