/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
find det 6. tal
Fra : olsen1973
Vist : 1410 gange
50 point
Dato : 08-12-08 15:11

Håber der er nogle der kan hjælpe mig... jeg har fra en ven fået til opgave at finde det 6. tal i denne opgave.. da jeg er lidt af en tumpe til tal - gir jeg op med det samme og håber der er nogle kloge hoveder derude der kan hjælpe mig?? Problemet er også at jeg ikke ved om han laver pis med mig - men det havde jo været lidt sjovt at kunne svare på det!!!!

Rækken af tal hedder 1, 2, 6, 42, 1806, ????

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-12-08 15:16

Du sletter vel bare såørgsmålet når en masse har brugt tid på dig ....det er jo set før

Kommentar
Fra : olsen1973

Dato : 08-12-08 15:24

Øhh hvad?? Jeg kan da godt se du har svaret mig før - og jeg har da altid takket mange gange?? - altså de 2 gange du har skrevet til mig?? Jeg forstår ingenting... jeg har da ikke slettet noget?? Hmm.. men jeg undskylder da for et eller andet er der vel gået galt?? Du har da svaret mig venligt de 2 andre gange...

Jeg skal desværre køre hjem nu så jeg kan ikke svare dig før imorgen (og det er ikke fordi jeg er utaknemmelig... hmm)

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 35 point
Dato : 08-12-08 15:29

Hej olsen.
Det der sker for dig er at du glemmer at accepterer et spørgsmål. Det bliver så automatisk annulleret når der er gået 3 md. Derfor ser det ud som det gør.
Husk at gi' point til dem der har fortjent det i dine indlæg/tråde.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 08-12-08 15:35

3263442 - gang med tallet med 3 og læg så til bagefter

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 08-12-08 15:40

Kan kun give pve ret. Jeg får det samme ved at gange 2 tal, men vi burde jo slet ikke svare dig.
Han tager ikke pis på dig, men det kræver at du er medlem af Mensa, for at finde ud af det.
Det næste tal i rækken kan min lommeregner ikke klare.

hawaii7

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-12-08 16:36

Skær det liiige ud i pap, please - jeg er heller ikke så talstærk

Hanne

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-12-08 16:56

fatter nada af pve's forklaring, så jeg prøver lige at komme med en anden forklaring

du starter med tallet 1 og ganger med tallet selv + 1, altså:
1*(1+1) = 2
2*(2+1)=6
osv

prøv evt at åbne et regneark og skrive tallet 1 i celle a1
i celle a2 skriver du så =a1*(a1+1)
det kopierer du nedad, min excel opgav allerede i række 12

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-12-08 17:02

ps, rooooooooolig nu, olsen1973 er jo ret ny og var sikkert ikke klar over hvordan tingene virker her.
lad tvivlen komme olsen1973 til gode, det er jo trods alt jul

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-12-08 17:07

Ahhh, SÅ fes den ind under min paryk!

Tak for'et EXTERMINATOR

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-12-08 17:08

Jeg var ved at gange hvert tal fra 1 til.........? med det næste tal i rækken, men 4 x 6 er jo ikke 42, så deeettt...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-12-08 17:54

1, 2, 6, 42, 1806, ???? Det er ingen +-/: imellem tallene så det sjette tal må være 1,
nemlig 1 =1 2=2 6=3 4=4 2=5 1=6

Til alle

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-12-08 18:07

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 08-12-08 18:47

Det 6´ tal bliver 3.263.442

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-12-08 18:54

1,
1(2) = 2,
2(3) = 6,
6(7) = 42,
42(43) = 1806,
1806(1807) = 3263442

http://in.answers.yahoo.com/question/index?qid=20080718230727AAbvHVt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-12-08 18:59
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-12-08 19:11

Ja altså undskyld hvis det er som Pia foreslår at du har annuleret/fået annuleret spørgsmål fordi du ikke har lukket det Det jeg hentyder til er her http://www.kandu.dk/Spg123135.aspx hvis det ikke er med vilje sååe UNDSKYLD og god jul

Kommentar
Fra : pve

Dato : 08-12-08 20:01

Citat
Det 6´ tal bliver 3.263.442
- hold da op , er du selv kommet frem til det ??

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 08-12-08 20:48

Citat
hold da op , er du selv kommet frem til det ??

Ja, ved hjælp af en lommeregner.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-12-08 21:21

Citat
Ja, ved hjælp af en lommeregner.

Ja det er en genial opfindelse

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-12-08 00:46

Der mangler da en vigtig oplysning i opgaven.
Hvilket talsystem skal anvendes ? ? ? ?
Ok det må jo være minimum et ottetalssystem, hvis det altså er "arabertegn" der bruges.
Uden oplysning har man jo ikke en chance for at finde et svar.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : olsen1973

Dato : 09-12-08 08:14

Tusind tak for svaret piaskov - jeg anede virkelig ikke noget om dether. Nu håber jeg bare at jeg får det gjort rigtigt denne gang!! Men tusind tak... det der med at give point har jeg ikke forstået endnu? men måske det kommer - jeg er bare glad for at jeg fandt ud af dether med kommentarene... TAK FOR HJÆLPEN!!!

Kommentar
Fra : olsen1973

Dato : 09-12-08 08:20

Jeg vil bare sige tusind tak til jer alle sammen!!! Jeg ER virkelig helt grøn herinde og jeg undskylder altså meget hvis jeg gør noget galt - men tusind tak for hjælpen - både til opgaven og "tumpe"-delen
Hvorfor kan jeg ikke skrive til flere end én?? Jeg ville gerne takke flere end Piaskov for hjælpen...hmm... men håber I får læst det her.... TAK TAK...
Nu mangler jeg bare at finde ud af det der med at give points???

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-12-08 11:12

Ja ja du skal nok komme efter det.
Når du giver point skal du gi' dem til den du mener har det rigtigste svar.
Du gir' samtidig også stjerner fra 1 til 5 alt efter hvor godt du syntes at svaret er. 5 er bedst.
Men spørg du bare løs så skal vi nok hjælpe dig.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 09-12-08 20:53

Du er da en klaphat du takker alle og enhver men giver point til den som spammer med at du skal acceptere

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-12-08 22:02

Hej pve.
Er det at spamme når man prøver at hjælpe ???
Hvis du går ind i historik hos spørgeren vi du se hvorfor de spørgsmål suno henviser til er blevet annulleret. Der er simpelthen gået over 3 md.
Spørgeren har simpelthen glemt at acceptere.
Jeg skriver IKKE for at få point , men for at hjælpe. Og nej det var IKKE mig der skulle ha' haft her