/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Negativ scanner
Fra : Lionje
Vist : 676 gange
100 point
Dato : 07-12-08 20:05

Hej derude. Er der én, der kan hjælpe mig med navnet på en negativscanner, der kan scanne så stort som 13x18 cm glasplader og planfilm. Hvis den kan købes brugt eller evt lånes, vil det være helt fint, da det er en engangs foreteelse. Jeg har en del gamle glasplader, jeg gerne vil scanne ind og reparere. På forhånd tak.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 07-12-08 20:12

En mulighed her måske http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?tid=382197&fid=11 har ikke den store forstand på de dele, men du kan jo prøve at kigge.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-12-08 20:12

Canon har en udmærket filmscanner ,klarer 18 x 24 cm

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-12-08 20:13

Pris under en tudse

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-12-08 20:15

Citat
- Ubesvarede 1
- Besvarede 23
- Annullerede 10
- Slettede 0
Ialt 34

Kommentar
Fra : iah

Dato : 07-12-08 20:16

Teil har bare styr på dem med de mange annulerede spørgsmål...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-12-08 20:21

De ligger i et register

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-12-08 20:22

Glasplader bør scannes i høj opløsning, minimum 600 DPI

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-12-08 20:30

Jeg har scannet nogle tusinde glasplader med Canon 9950F.
Resultatet udmærket

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 100 point
Dato : 07-12-08 21:11

Jeg scanner glasplader med emulsionsiden nedad, for sikker fokusering.
Billedet bliver da spejlvendt, det vendes i computeren.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-12-08 22:03

Store glasplader kan scannes med en almindelig god scanner.

Bedst af en type til dias . Det vil sig med lyset bagfra. Emulsionssiden skal vende mod scannerer optikken.

Vending for spejlvendt og negativ klares elektronisk i et billedbehandlingsprogram.

Kommentar
Fra : Lionje

Dato : 08-12-08 10:02

Hej Teil. Hvad mener du med de tal, du viser? Hvis det skulle vise noget statistik for mig, for at miskreditere mig, er jeg da ked af det. MEN jeg har ikke annulleret nogle spørgsmål og heller ikke undladt at give points for mine diverse spørgsmål.
Tak for de øvrige svar og forslag, som jeg vil efterprøve.

Kommentar
Fra : Lionje

Dato : 09-12-08 13:19

Hej Teil. Jeg kan ikke finde nogen scanner fra Canon, der kan tage storformat. Den der hedder 9950f er udgået. Du har vel ikke et typenummer på en, der tager 13x18 cm?

Godkendelse af svar
Fra : Lionje

Dato : 16-12-08 11:17

Tak for svaret Teil.