/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Simunes sidste sang
Fra : Frank322
Vist : 494 gange
100 point
Dato : 07-12-08 09:47

Vi har (heldigvis) to PC'ere. Den ene spiller bare derudaf, men så har vi også en gammel sag, som for et stykke tid siden begyndte at genstarte sig selv hele tiden. Jeg tænkte på virus, men jeg kunne ikke få lov at starte den - det var bare genstart igen og igen.

Sidste dag ville jeg prøve at få liv i den, men nu starter den ikke engang. Der kommer ikke liv i skærmen og power-lampen står og blinker. Hvis jeg tager stikket til skærmen ud af PC'en skriver den, at der intet signal er, så skærmen virker godt nok, men så snart jeg kobler den til PC'en igen, går den i dvale.

Har været alle forbindelser efter, prøvet at disconnecte HD'eren og koble den til igen, ingen resultat.

Er der nogen der ved, om det er en ny HD der skal til, eller om der er noget jeg kan gøre for at få liv i den igen? Har prøvet med min boot-disk men da PC'eren end ikke starter op, får den heller ikke fat i disk-drevene.
vh Frank Kristensen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-12-08 10:03

Tag harddisken fra (begge stik) og start comp.
Nu vil den sikkert vise noget på skærmen.........................og så fejler harddisken nok ikke noget.

Kommentar
Fra : Frank322

Dato : 07-12-08 10:57

Jeg har koblet HD'en fra - ingen forandring. Stadig ingen billede på skærmen.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 07-12-08 11:06

Simunes sidste sang - Mifunes sidste sang?

Kommentar
Fra : Frank322

Dato : 07-12-08 11:09

Jah - et eller andet skulle jeg jo skrive for at få opmærksomhed

Kommentar
Fra : iah

Dato : 07-12-08 11:19

Det lykkedes

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-12-08 11:23

Citat
Jeg har koblet HD'en fra - ingen forandring. Stadig ingen billede på skærmen

så fejler harddisken vist ikke noget.

Kommentar
Fra : Frank322

Dato : 07-12-08 11:30

Vil det sige, at det er selve CPU'en der er brændt af? Så hedder det vist en ny computer...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-12-08 11:36

Der er mange muligheder.

Jeg skal lige finde Gambrinus gode metode tilat teste.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-12-08 11:43

Fra denne tråd:
http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=129121

Citat
Som de andre siger kan det være at din PSU bliver kortsluttet/overbelastet på grund af en fejl i et komponent.
Så vi hiver mit Kandustandartsystematiskfejlfindingsproceduredokument frem :

Sluk for 220 Volt mellem hvert punkt.

Systematisk fejlfinding :
Alt kobles fra bundkortet undtagen 20/24 polet strømforsyningsstik,
startknap, Intern højttaler og CPU m/køler.
Tryk på startknappen.
CPU-blæseren køre og højttaleren giver flere beeps.
Fejlmelding men PSU og CPU køre.
Sæt RAM i og tryk på startknappen.
Højttaleren giver flere beeps.
Fejlmelding men PSU, CPU og RAM køre.
Monter grafikkort og tryk på startknappen.
Højttaleren giver et enkelt beep.
(Den smukkeste lyd i verden med undtagelse af en Alfa Romeo boxermotors brøl)
PSU, CPU, RAM og grafikkort køre.
Nu kan de resterende enheder : Skærm, tastatur, mus, diskettedrev, harddisk, CD-drev. PCI-kort tilsluttes en enhed af gangen og evt. fejl lokaliseres.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Frank322

Dato : 07-12-08 12:04

OK - går i gang...

Kommentar
Fra : Frank322

Dato : 07-12-08 12:08

...får ingen beep's fra højttaleren??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-12-08 12:13

måske batteri til bios på bundkort er fladt!?

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-12-08 12:15

fladt - ok det plejer de at være, jeg mener ingen strøm på

Kommentar
Fra : Frank322

Dato : 07-12-08 12:25

Der lyser en lille grøn lampe selvom 220v stikket er trukket ud. Mon ikke det er batteriet? Det sidder temmelig utilgængelig, så det er svært at se.

Jeg må desværre smutte lidt, men I er mere end velkomne til at fortsætte, jeg følger op asap.

Mange tak på forhånd...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-12-08 12:47

Citat
Hvis jeg tager stikket til skærmen ud af PC'en skriver den,
at der intet signal er, så skærmen virker godt nok

Øøehh hvordan kan du se den skriver "intet signal" når du ikke har skærm sat til???

Den lille grønne lampe, er det på bundkort?
Den slukker efter nogle sekunder, når 230v stikket trækkes ud, gør den på min!

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-12-08 13:26

Klaudi - skrærmen har stadig 230 v

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-12-08 13:50

Ok, det var så'n det skulle forstå's

Kommentar
Fra : Frank322

Dato : 07-12-08 14:43

svar til Klaudi kl. 12.47 - skærmen skriver "intet signal" når jeg kobler den af computeren, når jeg så kobler den til igen går skærmen i dvale. On knappen på skærmen bliver orange når den "sover".

Og jo, du har ret - den lille grønne lampe slukker efter et stykke tid. Men jeg får stadig ingen Bip fra computeren når jeg tænder den med alt koblet fra (se ovenfor).

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-12-08 14:58

Hvad skærm er det? en go' gammel med billederør eller fladskærm, hvis du kan indstille opløsning så prøv en mindre, eller prøv evt. med en anden skærm.

Har du tjekket det lille bios batteri, har du pillet RAM ud og sat dem i igen.

Det kan jo også være at PSU er i udu'

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Frank322

Dato : 07-12-08 15:51

For at være helt ærlig tror jeg simpelthen skidtet er stået af. Den er bestemt heller ikke af nyere dato, så det var måske bare så vidt. Venter nok lige lidt endnu for at se, om der kommer flere gode ideer, ellers skrotter jeg den og finder en anden...