/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
USB forlængerkabel
Fra : Smukke_Ole
Vist : 647 gange
300 point
Dato : 04-12-08 10:57

Jeg har anskaffet mig et par USB forlængerkabler på hhv. 1,5 og 3 m til brug for mit WEBCAM på min laptop, men når jeg indsætter eet af forlængerkablerne mellem cameraet og den HUB, hvor det er tilsluttet, siger systemet (XP Home), at den ikke kan finde noget kamera.
Jeg har prøvet de samme kabler på min desktop, og der er ingen problemer.
Er der nogen indstillinger, jeg kan "skrue" på ?
Det skal bemærkes, at jeg tilslutter forlængerkablet i samme stik som det, hvor cameraet oprindelig var tilsluttet/installeret.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-12-08 12:25

Hvis camera virker
Hvis USBhub virker
Hvis forlængerkabel virker
Hvis computer virker

Ja så er der INGEN fejl.....

Så eneste løsning er kun et "bøjet/kortsluttet" ben på en af delene

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-12-08 12:26

Laptoppens driver ( hardware) kan nok ikke klare kapaciteten i den lange ledning.

Du kan prøve at forbinde udenom hub og se om det hjælper. Hub en belaster også, og mange bække små -----, ved du.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-12-08 12:29

til refi.

Du kan ikke konkludere på den måde.

Hver ting kan virke for sig, i anden sammenhæng. Men derfor er det ikke sikkert at de virker sammen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-12-08 12:30

Ja prøv at gå den direkte vej udenom hub eller i et helt andet insgangsstik Ellers kan det jo også være en dårlig kvallitet kabel

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-12-08 12:31

Hvad hvis du udelader det ene kabel eller det andet Nu færre forbindelsesstik jo bedre

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-12-08 12:32

Glemte lie Nej der er ikke noget du sådan lie ka skrue på

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-12-08 12:59

Citat
Du kan ikke konkludere på den måde.

Så er spørgsmålet forkert formuleret...

I følge det virke det hele ved tilslutning til ANDEN komputer - men det er nok UDEN hub - det fremgår bare ikke af spørgsmålet....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-12-08 13:24

Der er forskel på computeres hardvare.

Usb til et kamera betjener sig af højfrekvente signaler, begge veje.
Et kabels kapacicet vil ved højfrekvens dæmpe signalet. Jo længere kabel, des højere kapacitet. Det måles i pF/m.
Så er det et spørgsmål om hvor meget dæmpning den ene eller anden usb port kan tåle. Det afhænger af hvilke kredse, der sidder i porten, og hvor meget andet, ser sidder og dæmper.

Derfor kan du ikke konkludere at når tingene virker enkeltvis , eller på en anden computer, at de så vil virke samtidig på laptoppen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-12-08 13:27

Arggggg

Sgu da ikke pga. 1½ meter kabel

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-12-08 13:54

jo

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-12-08 17:47

Den er god nok transistor
Laptop er ofte lidt svagere i USB-portene end en god gammel stationær.
Der findes et kabel til forlængelse med en lille forstærker på, men om det kan bruges i forbindelse med et CAM, ved jeg ikke. Men det var måske en mulighed der er værd at prøve.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-12-08 19:42

Der er forskel på USB kabler.

Stiksamlinger/ kabelængder / kabelkvalitet har indflydelse på om signalet er stort nok til at virke.
Mange labtop kan ikke klare ret meget, og derfor er en del USB apparater forsynet med egne strømforsyninger.
Et 5 mtr. USB forlængerkabel fra Sandberg kan klare en del.

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 04-12-08 20:14

Som severino skriver prøv at købe et USB kabel med "boster" på

Falcham

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 04-12-08 20:39

er der ikke en strømforsyning med til din hub. det er der til min, og hvis jeg belaster hub-en med for meget strømkrævende tilslutninger, skal jeg bare sætte strømforsyningen til. så kører det igen.
og jo længere ledning, jo mere modstand. det kan aflæses direkte på strømforbruget.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-12-08 21:14

Det er nemlig rigtig trimare46; nogle USB-hub'e kan både køre med og uden extern strømforsyning, og som du beskriver det, så skal der ekstra power til strømkrævende udstyr.

Jeg har en nostalgisk extern diskettedrev til USB, som køre fint på den stationære men har store problemer på den bærebare, ved direkte tilslutning. Men ved brug af et Y-kabel, som bruger strømmen fra 2 USB stik, så køre den fint.
Måske kan et sådant kabel hjælpe dig Smukke_Ole

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-12-08 00:29

Et længere kabel kræver ikke mere af de 5V forsyningsspænding. Der er ikke der problemet er.
Det er selve det højfrekvente signal som dæmpes, der er problemet.

Selvfølgelig kan der også være problem med om usb porten kan give strøm nok ved 5 V, men det ændre sig ikke med kabellængden.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-12-08 16:23

Det er da rigtigt Transor. Jeg mener at have set USB kabler med skærm, så måske det kan løse problemet.
Ellers ville det næsten være som at modtage et TV-signal fra en antenne der so kabel bruger en almindelig husmoderledning. Det bliver der heller ikke meget billed ud af!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-12-08 16:27

Yeps der var den, http://www.av-cables.dk
Kabler til bl.a. digitalkameraer er oftest et skærmet kabel, men må også kunne findes i A-A og A-B

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-12-08 16:29
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-12-08 17:28

Hvor er så lie den smukke henne ????

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-12-08 18:38

Han filmer sig selv med webcamera og har ikke tid.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 08-12-08 08:27

-> Sunowich Jeg bruger kun eet af kablerne ad gangen !

-> refi Nej, det er også via en HUB uden strømforsyning på desktop'en

-> alle Jeg opgiver

Annuller spørgsmålet
Fra : Smukke_Ole

Dato : 08-12-08 08:28

Jeg har desværre ikke modtaget et svar, som jeg ligger inden for mine emner, så jeg annullerer derfor dette spørgsmål

Smukke_Ole