/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
Altid levne lidt, hvorfor?
Fra : Nyx-x
Vist : 726 gange
30 point
Dato : 02-12-08 17:53

Jeg har her det sidste stykke tid lagt mærke til en vane, eller mønster om man vil. Jeg efterlader altid lidt tilbage.
En slat the i koppen.
Mangler at fjerne det sidste, efter at have pakket noget ud.
Det sidste ved oprydning.
Finder altid en kop efter jeg har vasket op, selv om jeg gik en rundtur og samlede ind.
Glemmer mindst en eller to ting når jeg køber ind.
Og når jeg tager hjem fra besøg, er jeg mere overrasket hvis jeg ikke glemmer/ efterlader noget.

Det ligesom det sidste ikke skal med. hvorfor hulen gør man(jeg?) det?

Kommentar
Fra : iah

Dato : 02-12-08 17:54

Måske "demens light"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-12-08 17:59

Du er måske natur menneske?
De efterlader altid lidt...

De sidste korn, der bliver såsæd til næste års høst etc.

Eller du har det ligesom os andre ældre??
Der glemmer huske listen...

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 02-12-08 18:11

Du mangler lige lidt koncentration. Du har (for) meget andet at tænke på!
Festina lente!
God juletravlhed
Sønder

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-12-08 18:11

Kender du iøvrigt historien om bank røveren og civil betjenten?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 02-12-08 18:28

Du har absolut brug for professionel hjælp !

Det kan kun gå for langsomt !

Indlæggelse vil helt sikkert være nødvendig !
Gambrinus
( Eller også skal du bare indse, at du er et menneske )

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 02-12-08 18:30

Det har ikke en hylednde papfis med alder at gøre.
Ungerne, der kommer her i ungkarlehyblen, er værre end os "gamle".
Gambrinus

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-12-08 18:39

Har du overvejet OCD?
http://ocd-foreningen.dk/

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-12-08 18:43

Det var slemt,
der er mange lettere Alzheimer Leight muligheder...

Hva´var det nu jeg ville sige?

Accepteret svar
Fra : jomfruane

Modtaget 30 point
Dato : 02-12-08 19:06

Jeg tror bare det handler om at være focuseret på det du er igang med. Hvis man er typen der laver noget for at få det overstået, eller bare står og tænker på hvad man skal som det næste, så sker dette tit.

Der er en del om at være i nuet i mange religioner, men også hukommelsestræning og afslapningsøvelser vil træne dette.

Bortset fra det, så synes jeg det er fint at vi er forskellige og dette er så et sted hvor du har en charme.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-12-08 19:13

Hm....

Næste efter dette er det vel kun krigen i Iraq der er et større problem...

Havde du være hest, var du nok blevet lavet om til bøffer....

Jeg er overbevist om at du har tankerne et andet sted - end de ting du beskæftiger dig med...

Være lidt mere til stede i det du har gang i, og giv dig tid til at gøre det færdigt...

Problemet er ikke det du efterlader, problemet er nok mere den manglende ro i sjælen...

vh Ben

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-12-08 19:42

Jeg kender det godt -
Glemmer at få konen med hjem når vi har købt ny computer til mig.
Får ikke taget den sidste bus hjem efter en mandeaften.
Efterlader mindst et stykke tøj i vaskemaskinen. (som så farver det hele lyseblåt ved næste vask)
Der er altid et græsstrå som ikke bliver klippet.
Glemmer altid en tallerken ved borddækning så min elskelige kone må spise med fingrene.
De sidste guldkorn i denne smøre har jeg nok heller ikke fået med.

Sådan har det været i de sidste 40 år, så det skal du ikke tage så tungt.

Godkendelse af svar
Fra : Nyx-x

Dato : 02-12-08 20:02

Tak for svaret jomfruane.

Rart at vide jeg ikke er ene om det. Dog ønsker jeg ikke at ende som hestebøffer og indlægges. I hvilken rækkefølge der endnu følges.
Demens light, har vist så fulgt mig siden jeg startede med at arbejde. ;)

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 02-12-08 20:19

du er velkommen.

Jeg mener at have hørt noget om en øvelse i at vaske op, hvor man udelukkende koncentrere sig om den ene kop man står med i hånden og vasker den langsomt, uden at tillade andre følelser end at man "vasker koppen". Du kan da prøve...

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 03-12-08 08:40

Hvis du glemmer noget hos nogen du lige hat været på besøg hos kan det være et tegn på at du egentlig helst ville blive lidt længere.
Levne lidt. medmindre du gør det bevidst så tror jeg bare det er fordi du ikke tænker i termer som at skulle "have det hele med"
Der er absolut intet tegn på at du er ved at blive senil eller skør