/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Nye Brændbare CD'er med kun 85,4 Mb???
Fra : sredna2210
Vist : 423 gange
20 point
Dato : 22-03-03 22:55

Hej
Jeg er kommet til at købe 100 cd'er ved et billigt tysk firma: http://www.nierle.de/
Jeg købte følgende:

1075------ CD-R 90 Min/800 MB Topline Spindel 100 Stück
--------CD-Rohlinge silber / silber 40x unbedruckt Spindel (2,0 kg)
----Schauen Sie bitte hier nach, ob Ihr Brenner diese CD-R unterstützt.
------------------36.90 Euro
------------------274,37 DKK (Danmark)

Der står at cd'erne er på 800 Mb. Når vi sætter cderne i vores drev herhjemme står der at der kun er 85,4 Mb på dem.
Jeg har prøvet på 3 forskellige pc'ere med 3 forskellige brænderprogrammer.

Er der nogle der har prøvet det samme som mig og er der noget at gøre, andet end at sende en klage til firmaet??
Jeg kan bare ikke forstå om man laver cd'er med kun 85,4 Mb's plads på.
Ellers vil jeg også bare sige at det nok ikke er der man skal købe sine CD'er....

(det skal lige siges at jeg har lavet en del stikprøver i stakken og alle er på 85,4 Mb)

Hilsen
Anders

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 22-03-03 23:06

Det lyder godt nok underligt....har du prøvet at brænde på den ??

Kommentar
Fra : technet

Dato : 22-03-03 23:24

hvilket brænder prog bruger du ??
hvilken brænder har du ? ( Schauen Sie bitte hier nach, ob Ihr Brenner diese CD-R unterstützt)
og hvordan ser du at der er kun 85,4 Mb på dem ??

Accepteret svar
Fra : wacher

Modtaget 20 point
Dato : 23-03-03 01:24

Der hvor jeg køber mine medier har de en advarsel liggende om at de ikke er alle brændere der kan klare de der store cder og de har en liste med brændere der kan
klare de store cder. Du kan jo prøve at kigge om din brænder er med:

http://www.allmediaoutlet.com/9099drivelist.htm

og iøvrigt skriver de om 90 minutters cder:

Not all the CD drive can burn this CDR up to 90 min or 99 min
Check A list of compatible drives before purchase 90 & 99min CDR.
Upgrade your CD burner drive with the latest firmware from the manufacturer's web site
Using the new version of these recommend software: CDRWIN, Discjuggler, Discsafe, Simdisc.
If use Nero software with Toshiba, Philips, Liton drive, it is not work
Change the software setting and preference after install

Godkendelse af svar
Fra : sredna2210

Dato : 09-04-03 13:33

Nu har jeg selv fundet ud af det......jeg var åbenbart ikke klar over at man ikke bare kunne stoppe en 800 MB cd i en alm. brænder (det kræver man bruger "overburn")
Jeg har givet point til "wacher" da han var inde på noget med at "ikke alle brændere der kan klare de der store cder"

....jeg har lavet et andet spørgsmål da jeg ikke kan få mit overburn til at virke med nero. (og jeg ved at min brænder supporter overburn)....klik ind på http://kandu.dk/dk/spg/13157 hvis I vil hjælpe mig yderligere
...tak til jer alle 3...
Anders