/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Luk din stjålet PC ned! Tip ?
Fra : Gambrinus
Vist : 909 gange
90 point
Dato : 26-11-08 18:57

AxelkBjarnes tip :

http://www.kandu.dk/tip18859.aspx

http://www.computerworld.dk/art/49079/ved-tyveri-luk-din-pc-ned-ved-at-sende-den-en-sms?a=block&i=188&pos=2

Ææææææhhhh.............

Hvor'n skal den nu forstås.

Kode
Man får stjålet sin pc, men hvis man kan sende et signal til computeren, der lukker den ned, så har man det godt igen

Man får vel ikke sin elektronhjerne tilbage af den grund.
OK. . Man kan måske forhindre andre i at få fat i ens data. MÅSKE !

Vedkommende der har "lånt" den, ka' vel bare starte den op igen.

Eller slipper de røgen ud af den, med risiko for at man bliver anklaget for brandstiftelse ?

Hvis det er harddisken, der bliver slettet, kan man vel bare formaterer den (evt. Low Lewel)
Eller sætte en anden harddisk i.

BIOS kan også bare resettes med mindre, de har slettet den effektivt.

Ellers er der da mange gode reservedele, jeg godt kunne bruge.

Ret mig hvis der er noget, jeg har overset/misforstået.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-11-08 19:23

Jeg tænkte akkurat det samme da jeg læste tippet, og er da tilbøjelig til at tro at JEG da helt sikkert nok skulle få den startet op igen. Men måske der liger noget bag som vi ikke ved.

Alfa Omega er da i hvert fald at en tyv ikke gider beskæftige sig med "defekte" varer, for hvad kan en lvarm aptop koste om natten på et værtshus.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-11-08 19:50

Citat
for hvad kan en lvarm aptop koste om natten på et værtshus.

Det opdager "køber" først når han kommer hjem...

Men jeg kan nu heller ikke rigtig se fidusen undtagen for firmaet....

Citat
En tabt eller stjålet bærbar er nødt til at have et fungerende mobildata-modem installeret og et betalt dataabonnement med et teleselskab for at Constant Secure Remote Disable-tjenesten virker, fortæller Cannady.

Og hvor mange mon så liiige har det

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 90 point
Dato : 26-11-08 20:03

Funktionen virker på bestemte modeller, der har 3G-understøttet bios. Computeren kan afbrydes ved at sende tekstbeskeden ’sluk computeren’ fra et forudbestemt telefonnummer. Så låser computeren sig næste gang den kommer i forbindelse med et 3G netværk. Den selvkrypterende harddisk sørger for at beskytte dine filer.

Kontakten bliver indbygget i begyndelsen af 2009, og skulle ikke engang betyde en merudgift. Så er det bare at håbe, at der er god mobildækning der hvor tyven slæber den stjålne computer hen.

kilde itsvar.dk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-11-08 20:33

Gisp - er det ikke indbygget endnu............................så må der være en anden årsag til at min gamle bærbare lukker ned en gang i mellem - den er ellers købt billigt på en værtshus.

Ps. Nyeste morsomheder for hackere bliver så at lukke computere ned,
midt i en lille sød film.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-11-08 21:27

tilføjelse til klaudis indlæg:

Jeg har en stribe MEGET dyre dørstoppere stående, et firma havde holdt julefrokost og en af medarbejderen syntes at det kunne være sjovt at ændre koden på sikkerhedschippen.
desværre var vedkommende ikke i stand til at huske hvad den blev lavet om til.

resultat, 9 dørstoppere da det er det eneste maskinerne kan bruges til (hd krypteret, ingen adgang til bios, ikke muligt at starte maskinerne)

så reservedele er der nok af :(

og inden der er nogen der kommer med smarte bemærkninger, NEJ det var ikke bios men sikkerhedschippen han skiftede password på, så der er ikke lige nogen smarte fif med at pille batteriet ud.

Godkendelse af svar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-01-09 02:00

Hov !
Jeg må hellere se at få lukket dette spørgsmål.
Jeg skulle jo nødig blaklistes af nidkære Kandu'er. Vel ?
Takker for jeres deltagelse.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-01-09 11:07

Takker og velbekommen