/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Onboard lan virker ikke
Fra : sredna2210
Vist : 700 gange
50 point
Dato : 22-03-03 14:36

Hej
Jeg har lige købt følgende bundkort: ECS P4S5A DX+ P4 FSB533 USB2.0 ATX / LAN
Det virker perfekt med celeron + win 2000, men jeg kan bare ikke få onboard lan til at virke. Jeg havde i forvejen et netkort, meg jeg synes bare det er lidt smartere med et onboard. Jeg har prøvet alt synes jeg:
- formatere og instalere hele skidtet igen
- indlæse opdaterede drivere til både bundkort og kun til lan funktionen

Hvad skal jeg gøre????

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 22-03-03 14:47

1) Hvad står der i enhedshåndtering ?
2) Har du prøvet at hente servicepack 3 ???
3) Kandu pinge 127.0.0.1
4) Hvordan har du konstateret at det ikke virker....er det enhedshåndtering, fejlmeddelelser, eller bare fordi internettet ikke virker

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 22-03-03 14:53

5) kunne det måske også våre disablet i bios ??

Kommentar
Fra : sredna2210

Dato : 22-03-03 15:34

Hej hej

1) der står ingenting, den kan simpelthen ikke finde noget netværkskort.
2) jep, har installeret SP3
3) den er lidt sværere....nu har jeg ikke kæmpe forstand på pc, men det der "pinge" er det ikke noget man gør i kommadoprompt? og i så fald hvad sker der hvis man gør det???
4) Problemet er at når jeg vil se egenskaberne for "Netværkssteder" er der bare iconet med "opret ny forbindelse" -altså ikke noget icon med "LAN-forbindelse" som der plejer at være når man har et netværkskort tilsluttet. Det er lige som om bundkortet ikke ved at den har et onboard lan.

5) Bios ved jeg heller ikke meget om, så jeg ville blive glad hvis du, eller en anden, kunne guide mig hen til dette sted, hvor den evt. kunne aktiveres....hvis det er det der er galt.

På forhånd tak
Anders

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 22-03-03 15:45

OK.....så er det næsten med garanti BIOS
Jeg kunne godt skrive en lille guide, men der er forskel på hvad der er/hvordan der ser ud i BIOS, derfor prøver jeg lige først at søge efter skærmbilleder/forklaringer til netop din BIOS.....du er sikkert ikke den eneste med problemet

Men....hvis du kender en der er fortrolig med BIOS så er det da helt klart bedst at lade denne gøre det

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 22-03-03 16:19

Jeg kunne ikke finde nogen billeder/guider
Skal jeg lave en guide.....eller kenderdu en der er god til bios'er

Kommentar
Fra : sredna2210

Dato : 22-03-03 16:47

Hej igen
Ja, jeg kender nogen der kan, men det er bare meget sjovere selv at kunne finde ud af det
Jeg har "surfet" lidt rundt i min bios og fandt en side hvor der var en masse onboard ting. Desværre kunne jeg ikke finde noget hvor der stod lan og for øvrigt var alt aktiveret....hva kan der så være galt?

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 22-03-03 16:56

NIC = Network interface card
så det er nok det prøv at kigge igen

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 22-03-03 17:44

Er du helt sikker på at du har installeret alt bundkort grejet.... havde samme problem da jeg havde mit p4s5a, men så prøvede jeg at installere samtlige tin der kunne installeres fra cd'romen,,, så virkerde det sku...

Ellers køb et nyt bundkort... p4s5a, er skod bundkort.... prøv asus P4PE/GE - Styre for vildt

Mvh. dr_scooter

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 22-03-03 18:21

Hejsa

Der er en manual på denne side http://www.amptron.com/html/manuals.html

Det der skal være slået til er "ethernet device" under Fretures setup page inden i bios ( Side 51 )

Kommentar
Fra : sredna2210

Dato : 22-03-03 22:32

Hej igen
Jeg har prøvet at installere skidtet manuelt, men stadig ikke gevindst.
I min bios er der altså slet ingen ting der omhandler lan, "NIC", "ethernet device" eller noget andet i den retning....
Kunne det være at jeg skulle hente en eller anden ny version af bios....i så fald hvordan gøre jeg det?

Anders

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 22-03-03 22:40

hmm....ved du hvor producentens hjemmeside er....så skal jeg prøve at lede, men nej...det burde da ikke være derfor, det ville jo være katastrofalt hvis LAN-funktionen ikke virker

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 22-03-03 22:41

Prøv at gå ind i bios og vælg "setup bios defaults"

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 23-03-03 01:55

Du må nok bare finde dig i at Win 2000 ikke understøtter dit netkort/bundkort fuldt ud....
Du er nok nødt til at finde drivers som Win2000 understøtter til pågældende kort eller - desværre for dig - vælge andet styresytem.
Win2000 er ikke et styresystem der bliver understøttet optimalt fra Microsoft da det skal ledes mere hen på XP/NT.
Men som sagt - led efter nogle nye drivers eller skift......

Mvh

Kommentar
Fra : QazQwe

Dato : 26-03-03 14:47

Du kan download Lan driver her ftp://ftp.ecs.com.tw/driver/lan/sis/sis900_116.zip
Du kan jo prøve at tilføje ny hardware i kontrol panelet, og henvise til de downloadede driver

Bios Opdateringer til P4S5A DX+
http://www.ecs.com.tw/download/p4s5adxp.htm

Kommentar
Fra : sredna2210

Dato : 26-03-03 15:30

Hejsa
Jeg prøvede at tilføje ny hardware i kontrolpanel efter jeg havde downloaded "QazQwe"'s tip.
Det så ud som om den havde fundet noget, men kunne ikke få enheden til at virke korrekt. Jeg ville gerne kunne ligge det screenshot jeg tog af meddelelsen her ind, man kan vidst ikke indsætte billeder her på kandu.
Der stod under "Fuldfører guiden tilføj/fjern hardware":

Følgende hardware blev intalleret:
SiS 900 PCI Fast Ethernet Adapter

Softwaren til denne enhed er nu intalleret, men fungerer muligvis ikke korrekt

Enheden kan ikke starte. (kode 10)

Jeg synes efterhånden jeg har prøvet alt til dette bundkort, men uden held.
Det eneste jeg ikke har prøvet var at opdatere min BIOS, men det er vel også lidt "farligt".
Eller også skulle jeg skifte styresystem som "kanjegik" siger. (kører nu med 2000)

Hilsen
Anders

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 26-03-03 19:05

Prøv at kigge i logbogen hvad der står der