/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Tandberg TV remote control
Fra : Eyvind
Vist : 1316 gange
50 point
Dato : 24-11-08 13:53

Jeg har prøvet at google mig til et sted hvor jeg kan købe en fjenbetjening til mit TV.

Men Tandberg vil kun vise noget om deres videokonferance og ikke noget om reservedele.

Så derfor er mit spørgsmål:

"Hvor købes reservedele til Tandberg fjernsyn"

Ps.
Nej - en universal fjernbetjæning virker ikke.
Og nej - det er ikke et "billigkøbt TV"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-08 14:25
Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-08 14:26
Kommentar
Fra : alimak

Dato : 24-11-08 16:15

På nørrebro i kbh ligger en tv rep der de sælger alle mulige brugte fjernkontroller.Jeg kan ikke svare på om de har den du skal bruge.Den ligger på Jagtvej overfor posthuset.Ved ikke nummeret.
alimak

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-11-08 16:30

Refi -
Den første ligner ikke min.
Den er jo en universal.............. sådan en har jeg som ikke virker, selvom der står at den kan.

Alimak - måske jeg skulle en tur til staden og kigge på den butik.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-08 16:49

Det er jo lidt svært at gætte sig til HVAD det er for en model du har

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-11-08 17:04

Ja ja -
TANDBERG
VTTG70NC4WO
CO.TEC. 47856341000
SERN. 0111165067
TWIST (28"-29")

Remote control unit
SF11

Her er så dyret:
http://peecee.dk/upload/view/141653

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 50 point
Dato : 24-11-08 20:00

Jeg kan gå dit i morgen efter arbejdet og se om de har den for dig.Jeg bor ikke så langt fra forretningen. Så slipper du for og rejse til byen.
alimak

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 24-11-08 22:03

Hvis du har den gamle remote så kan en logitech harmony kopirer dens signal

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-11-08 08:54

Tak Alimak - men jeg skal faktisk ind til Nyelandsvej netop i dag, og det er lige ved siden af.

xaque - problemet er netop at den ikke afgiver alle signalerne og ikke er til at skille ad.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 25-11-08 09:26

Ok. Håber de har den.
alimak

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-11-08 13:15

Nu har jeg været der inde ...................tror jeg da.

http://www.sivatronic.dk/ (Jagtvej 101)

Han var ikke selv tilstede så jeg ringer senere for at høre.
Hans assistent kunne ikke umiddelbart se om de havde sådan en som jeg viste.

Så jeg håber lidt endnu.

Ps. Expert har en som de kan programmere og de vil tage den tilbage hvis den ikke virker.
Meeeeeeeen 3-400 kr. er måske for meget til det gamle TV

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-11-08 15:22

Han havde den ikke og kan heller ikke skaffe den.

Så må jeg finde på noget andet, måske kan jeg overbevise min kone om værdien af god motion.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-11-08 15:53

Nu kan fjernsynet vel ikke tage mere end 2-3 kanaler - så problemet er vel ikke så stort

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-11-08 15:55

Jeg har meget svært ved at tro der IKKE er nogen af de universielle der IKKE kan "programmeres....

Det er "normalt" kun til B&O det giver problemer......

Kommentar
Fra : xaque

Dato : 26-11-08 01:18
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-11-08 09:13

2-3 kanaler .................. det eneste min kone ser er MTV

Efter stort pres køber vi endnu en universal dims som forretningen programmerer og vi kan returnere den hvis det ikke virker.

Tak for hjælpen alle sammen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-11-08 09:45

Citat
det eneste min kone ser er MTV

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-11-08 14:23

Sidste nyt i Tandberg sagaen.
Den fra expert virkede heller ikke.

Så skilte jeg den originale fjernbetjener ad med en skruetrækker knæk knæk knæk knæk knæk knæk knæk knæk knæk knæk hele vejen rundt.
Der sad en infrarød diode i en kold lodning.
På med noget tin og hen på komfurpladen (trin 6)

Nu virker den perfekt, men er ikke så handy mere på grund af de klemmer som holder den sammen.
http://peecee.dk/upload/view/141917

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 26-11-08 14:54

Jeg var og kigget i den forretning på Nørrebro. Det er ikke den samme forretning der jeg købte en fjernkontrol for ca. 1år siden. Den gang havde de en hel væg med brugte fjernkontroller, flere hundrede forskellige som de solgte for en halv tresser pr stk..Da var det en indvandrer tv rep.som også solgte brugte tv og videoer.Det er godt du har fået den lavet.
alimak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-11-08 15:03

Citat
men er ikke så handy mere på grund af de klemmer som holder den sammen

Limen er opfundet....

Desuden fås elastikker i "flere farver"

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 26-11-08 15:50

Tak for svaret alimak. Godt nok havde de den ikke - men tak for forsøget.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 26-11-08 20:52

Tak selv.
alimak