/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Rute planlægning
Fra : chrelle
Vist : 450 gange
500 point
Dato : 23-11-08 11:43

Er der nogen der kender en kort side hvor man kan taste en liste af addresser ind og så få den til at beregne den bedste rute mellem dem og indtegne dem på et kort eller bare lave en sorteret liste med den bedste rækkefølge at køre dem i?
Jeg har prøvet Google Earth, KRAK, og De Gule Sider, men der får man, så vidt jeg kan finde ud af, bare ruten i den række man taster addresserne ind i.
Jeg har brug for at få dem sorteret, det drejer sig om over 200 addresser så det er ikke praktisk at gøre det manuelt.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-11-08 11:49

Kender du programmet MathLab? Det har netop den type opgave som Demo.

Et matematisk optimerings program, men ikke noget med landkort...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-11-08 11:50

Kan Du ikke bare bruge et manuelt kort, pinne og så trække streger, ligesom nogle lignende opgaver vi lavede i 3. klasse ?

Et program eller en GPS er ikke altid logisk tænkende

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 23-11-08 12:26

det er ikke det du helt spørger om, men måske kan du bruge

http://www.rejseplanen.dk/

/ Henrik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-11-08 14:54

Da det vel drejer sig om et "mindre" område totalt kunne du jo som allerede foreslået "prikke" dem ud på et kort....

Derefter taster du dem bare ind i rigtig rækkefølge på f.eks. google earth som er glimrende til den slags...

Vil du endelig gøre det bedre giver google earth dig også de PRÆCISE koordinater - så kan du taste dem på en GPS....

Men det kunne da være interessant at vide hvordan du når 200 steder på en dag.....

Er det ikke på den samme dag skal du vel hjem alligevel ind imellem.....

Kommentar
Fra : chrelle

Dato : 30-11-08 11:45

Det er rystende. Der var engang hvor man kunne få relevante svar fra Kandu. Nu er de fleste kommentarer af typen, 'Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, så jeg svarer på noget andet der minder om det.'

Ganske enkelt ubrugeligt!

Annuller spørgsmålet
Fra : chrelle

Dato : 19-01-09 19:17

Jeg har desværre ikke modtaget et brugbart svar, og annullerer derfor dette spørgsmål