/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PC alarm
Fra : tararam
Vist : 1223 gange
50 point
Dato : 21-11-08 13:28

Hvordan slukker eller afbryder man for PC'ens interne alarm, som starter hvergang jeg tænder SKYPE. Jeg har ingen virus, ingen høj temperatur osv, men den er irriterrende at høre på hvergang man er på Skype.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 21-11-08 13:29

Interne alarm ????

Er det ikke bare noget overgang i dine mic-indgang/ udgang på din maskine - har nu aldrig oplevet en intern alarm der går igang ???

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 21-11-08 13:32

Alle PC'er mener jeg har en intern alarm. Som skulle tænde f.eks ved overophedning. Lyder som en "ambulance"

Kommentar
Fra : peque

Dato : 21-11-08 13:36

Så lukker den da bare ned.

Nu har jeg da både haft servere mm stående som jeg aldrig nogensinde har fået alarm fra - og så jeg har ef med 2 CPU'er hvor den ene køler til CPU gik i stykker - Men ALDRIG nogen alarmer !

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-11-08 13:48

Det er din antivirus der larmer (avast)

Du må have et eller andet i Skype der aktiver den...

Hvis du er sikker på du IKKE har noget snavs - skal du bare fortælle avast at den er OK.....

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 21-11-08 14:04

Jeg fandt ud af at man i Bios Setup, kan slå alarm fra eller til. Alarmtonen kommer fra selve PC'en. (jeg har ingen højtalere)
Men hvad funktion alarmen ellers har ved jeg ikke.
Refi:
Jeg bruger Antivir, og den melder alt ok !!!!!??

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-11-08 14:11

Den indbyggede alarm er vel for at fortælle at noget er galt, f.eks. at blæser ikke kører mere,
det lyder da bare mærkeligt at den begynder at brokke sig når du starter Skype.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 21-11-08 14:12

ok, nu ringede jeg til et større computer firma, som fortalte at de fleste stationære PC'er har en lille højtaler monteret på bundkortet og at dens funktion er at signalere når der opstår en noget alvorligere konflikt mellem forskellige programmer, altså noget bundkortet ikke kan klare.
Så nu må jeg så se hvad Skype går i konflikt med.
Bærbare har samme alarm funktion, men her benyttes den bærbars egne højtalere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-11-08 14:25

Det har da ikke noget med en "ambulancelyd" at gøre.....

Det er da bare bipper...

Er det derimod fra højtalere det kommer så:

ALLE de forskellige lyde og advarsler kan du stille i kontrolpanel/lyde...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-11-08 15:04

hvis din pc kan køre og hyletonen er vedvarende og ikke skå bib - så kig i enhedhåndtering.

Jeg opfatter din måde at beskrive som et vedvarende hyl (bip) der kører hele tiden og ikke korte eller lange - eller kort + lange) - når en af mine pc´har givet den lyd har det været temmelig alvorligt hver gang - men på den ene er det tastaturet.

standard lydene er for en lang vedvarende tone Strømforsyning, bundkort, eller tastatur problem

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 21-11-08 17:30

ha.... nej det er som en ambulancelyd. Jeg har ingen højtalere på, så lyden kommer inde fra selv Pc,en
Skal prøve at optage den og loade op et sted. mærkeligt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-11-08 17:41

ja - ok - det kan jo lyde som de nye sirener

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 50 point
Dato : 21-11-08 21:46

Lyder som et Gigabyte bundkort, de har indbygget alarm endda voice alarm som kommer ud af PC højtaleren hvis ingen eksterne højtaler er monteret.
Hvis du så også har installeret den dårligt nvidia firewall som følger med nogle af bundkortene kan det være det som laver problemmet.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 21-11-08 22:30

Citat
Hvordan slukker eller afbryder man for PC'ens interne alarm

Det lyder lidt som :
Hvis den irriterrende olielampe i bilen lyser, kan det afhjælpes ved at klistre
et sort stykke gaffatape over den.

Virker hver gang !
Gambrinus

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-11-08 18:21

Min PC siger cirka så'n her, hvis der har været fejl, og det er fra den lille ht der er sat til bundkort:
http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/download/upload/Alarm.mp3

mvh klaudi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-11-08 18:27

Altid rart med link der IKKE virker

Men den siger måske IKKE noget

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-11-08 22:32

Tjae det virker her, og den siger noget, højreklik evt og gem som...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-11-08 12:46

Nyt link, håber det er bedre end det til Scooter's side!

http://up-it.dk/dl/6g4/

mvh klaudi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-11-08 14:35

Siden kan ikke vises

Det vil sige - downloadsiden vises men download gør ikke

Nå - videre i teksten

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-11-08 15:35

Igen når jeg trykker på link http://up-it.dk/dl/6g4/ ser det så'n ud:
http://peecee.dk/upload/view/141475
Nå, det virker squ nok heller ikke!

Har afprøvet begge link, de virker her!

mvh klaudi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-11-08 15:47

Sådan ser det skam også ud her...

Men når du klikker på download - "siden kan ikke vises"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-11-08 15:48

Du havde vel ikke forestillet dig man først skulle oprette sig som bruger

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 23-11-08 21:01

Jeps, det lyder som en Gigabyte motherboard(bundkort), med er en alarm.
Det må være grundet højre belastning og temperaturen stiger.
Sluk for strømmen.
Åben maskinen og støvsug den ren.
Sæt strøm på igen.
tænd maskinen og check alle blæster køre hurtigt rundt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-11-08 16:03

Nej man skal skutte oprette sig som bruger

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 26-11-08 20:24

bare tryk på alarm.mp3 linket

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 26-11-08 20:26

nå jeg tror tararam's maskine er brændt sammen

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 14-12-08 14:25

Tak for svaret JegErHer.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 16-12-08 20:30

Du er velkommen, håber du fik løst problemet.