/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Til Peet49
Fra : Sygate
Vist : 564 gange
300 point
Dato : 20-11-08 11:29

Hej igen !

Du sagde i en anden tråd at en seriel til usb adaptor ikke virker til meget andet end et eksternt modem.

Kan du uddybe det lidt?

Altså er det serielporten der i det hele taget knap nok kun kører med et eksternt modem, eller er det i forbindelse med usb adaptoren at det bliver foringet til det?

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 310 point
Dato : 20-11-08 11:36

Jeg har en del erhverskunder, der kommer her, vi har prøvet med div. programmer til stokerjustering/ motorjustering osv. Det har ikke virket med nogle produkter lavet til det, vi har kun fået det til, at virke med en port direkte på bundkort.
Der bliver igen hos enkelte producenter lavet laptops med comport.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 20-11-08 12:38

Er Comport en serielport? Eller er det en nyere betegnelse for noget lignende der har erstattet serielporten?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-11-08 12:55

Comport er en meget gammel betegnelse - serielporten blev i gamle dage brugt til modem o.lign. - parallelportet blev brugt til printer(ell.modem)

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 20-11-08 13:28

Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-11-08 13:30

Selv tak.