/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
indstille til auto-run (CD/DVD
Fra : ingelein
Vist : 811 gange
50 point
Dato : 19-11-08 16:18

Hej
Er der nogen der er så rare at fortælle mig hvor jeg stiller om til auto-run - altså at cd/dvd selv starter op når skiven er sat i drevet?
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : bsjh

Dato : 19-11-08 16:46

højreklik på det aktuelle drev - vælg egenskaber - vælg fanebladet automatisk afspilling og vælg så hvad du vil have drevet til.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 19-11-08 17:07

Hej
Tak for et hurtigt svar. Det jeg gerne vil have startet med auto-run er et program på DVD-drevet . på mit barnebarns pc. Jeg har kun cd-drev på den pc jeg sidder ved lige nu. Hvad skal jeg vælge for at åbne en programskive. Faktisk savner jeg en option med "data", for den med blandet indhold duede ikke til at åbne programmer, den kan kun åbne mapper.
Hilsen
Ingelein

Accepteret svar
Fra : bsjh

Modtaget 50 point
Dato : 19-11-08 17:23

For at autorun skal kunne bruges så skal dvd/cd skiven være lavet til autorun - ellers er der kun mulighed for at åbne mapperne på skiverne, med valget "Åbn mapper for at vise filer"

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 19-11-08 17:39

Hej
I manualen står der følgende: Mikro Værkstedets installationsprogram starter automatisk, når du sætter dvd'en i drevet, hvis auto-run er slået til. Hvis ikke auto-run er slået til, kan MV's installationsprogram startes ved at højreklikke på ikonet for drevet og vælge "automatisk afspilning" eller starte filen MVinstall..... osv.
Jeg skal guide mit barnebarn til det her, og som han forklarer, kommer der en Media player afspilningsliste frem, når han vælger automatisk afspilning. ?????
Så hvad skal han sætte den automatiske afspilning til - det ser ud som Media Player er valgt tidligere.
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-11-08 22:35

Prøv at åbne drevet og kør filen der hedder :
Install.exe eller Setup.exe
hvis den findes.
Gambrinus

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-11-08 03:59

Prøv det her: http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/autorunenable.reg ingen garanti for at det virker, men måske et forsøg værd.
Husk backup af registrerings editor først, hvis nu et eller andet går galt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-11-08 04:05

Klik på Start og på Kør, skriv regedit og klik OK, for at åbne registrerings editor, du skal rette de nøgler som er vist oven over

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 08-12-08 15:20

Tak for svaret bsjh.
Dejligt med sobre besvarelser
mange hilsner
Ingelein