/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD-HD-rec slukker for tidligt
Fra : Niederhof
Vist : 564 gange
500 point
Dato : 14-11-08 19:38

Jeg sidder med mine svigerforældres DVD-Harddisk recorder, af mærket Panasonic, model DMR-EX77, som afbryder optagelserne ca 1-2 minutter før udsendelsen er slut.
Uret er indstillet korrekt - fejlen er der både når uret indstilles automatisk og manuelt.
Problemet opstår når man vælger automatisk optagelse, altså klikker sig frem gennem program-oversigten og vælger en udsendelse. Program-oversigten leveres af apparatet, via den digitale receiver, så der passer uret også............ H-J-Æ-L-P !!!!!!!

NB. Receiveren er netop valgt på grund af den nemme betjening - så manuel programmering er ike en løsning.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-11-08 19:44

Citat
så manuel programmering er ike en løsning.

JO - det er den eneste løsning...

Systemet er åbenbart IKKE sikkert nok i praksis.... (ingeniørfejl)

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 14-11-08 19:47

Refi -> Det HAR altså virket, men efter en strømafbrydelse, har der været problemer - og det undrer mig meget...........

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-11-08 19:48

Køb en optager der bruger PDC koder (dem der står i programmerne)

De virker via et signal i udsendelsen og er meget mere præcise....

Og så skal du blot indtaste et tal....

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 14-11-08 19:49

Nu er det stadig mine svigerforældre der skal indtaste, og - som skrevet - så er den jo netop valgt fordi den var meget nem at programmere........

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-11-08 19:50

Hvis det har virket må et eller andet ur jo være kommet ud af justering...

Tag strømmen fra igen - vent en ½times tid (så evt hukommelse slettes) - og start forfra...

Hjælper det ikke skal der jo en fagmand på

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 14-11-08 19:52

Tjah - det var jo en mulighed, men jeg havde jo håbet på hjælp af genierne her på Kandu.....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-11-08 20:12

Tak for de rosende ord, (det med genierne) men når vi ikke har maskinen foran os, så kan det være svært at løse problemet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-11-08 20:21

Det ENESTE manualen foreskriver er at sikre sig uret passer...

PS... Hav lige i erindring at en strømafbrydelse under optagelse kan RAWformatere disken og derved gøre den ubrugelig indtil den er formateret påny - dette dækkes IKKE af garantien

Evt. lade den hente opdateringer..

Da det åbenbart OGSÅ sker ved manuel betjening af uret er der nok ikke meget du selv kan gøre....

Kommentar
Fra : refi