/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Selvstændig....hvad med kr???
Fra : gozimza
Vist : 628 gange
100 point
Dato : 14-11-08 02:52

Hej Min svoger og jeg er i tvivl om hvor meget man kan tage per mandetime, arbejdet er fysisk hårdt noget ligende med murerarbejdsmand eller stilladsmontør!
Vi har udgifter til nyt håndværktøj ca hver 3-4mdr da de bliver hårdt brugt, ellers er det bare bilen der skal kunne køre.(og det gør den dog endnu)

Ved der er forskel desværre hvorefter man er i landet så vi håber på nogle hurtige kvalifiseret svar..

Venlig hilsen 2 med drømme..
Gozimza/Mikkel

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 14-11-08 06:08

Prøv at få nogle tilbud fra tilsvarende service firmaer... Det skulle vel give en god rettesnor

Kommentar
Fra : steenolsen

Dato : 14-11-08 06:26

Det kommer helt an på hvad jeres arbejde er værd - set med kundernes øjne. Fint forslag fra JensT der bør kunne give jer et par indikationer.

Prissætning er ofte noget af det sværeste for alle iværksættere - mig selv inklusiv. Jeg arbejder med IT og der svinger timepriserne fra 250,- til 1.500,- i timen. Ham til 1.500,- er måske 10 gange så effektiv som ham til 250 og dermed reelt set billigere, men det skal han overbevise mig om, før jeg køber af ham. Blot et input at tænke over...

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 14-11-08 06:26

Det kan vi andre da ikke svare på. Nogle håndværker kan du få for 350,- kr andre koster 2000,- pr. time. Der er frit slag for at fastsætte en timeløn for en håndværker.
Sæt dig ned og regn ud hvad værktøjet koster og hvor mange timer det bliver brugt. Så har du en timeløn for værktøjet.
Derefter dine lønudgifter til medarbejderne, forsikringer m.m.
På den måde kan du udregne en timepris.

Endelig kan du også som Jens T skriver forhør dig hos et tilsvarende firma, hvad de tager.

hawaii7

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 14-11-08 06:27

Ja nu var jeg lidt for hurtig med at komme med et svar. Opdagede først bagefter at du er kendt for at bare annullerer dine spørgsmål.

Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 14
- Annullerede 19
- Slettede 0
Ialt 34

Kommentar
Fra : alka

Dato : 14-11-08 06:56

Alle Jeres omkostninger/afskrivninger på værktøj og bil, udgifter til forsikringer mv. omregn det til en timepris og sæt så Jeres mandtime til en pris der er lav nok til, at i kan få arbejde og høj nok til at i kan være tilfredse. Afhængig af, hvor dyrt Jeres værktøj er, vil Jeres arbejde nok lande på 275-350 kr. i timen + moms.

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 14-11-08 23:19

Tak Alka...det lød meget fornuftigt...

Til hawaii7...PØLSE...