/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Problemer med www.borger.dk
Fra : leob
Vist : 796 gange
100 point
Dato : 09-11-08 06:44

For nogle uger siden startede et site ( www.borger.dk ) som myndighederne opfordrede til at bruge som indgangsportal til andre offentlige hjemmesider.
Adgangen er betinget af, at man har en digtal signatur.
Senere er det blevet kendt, at, man også skal bruge Internet Explorer 7, mens f.eks. Chrome og Fox og andre browsere ikke virker.

Jeg har problemer med dette site og vil gerne høre, om jeg er den eneste (inden jeg brokker mig alt for meget?)
Vil I godt kommentere, hvis I bruger IE 7 og
enten har samme problem som jeg beskriver nedenfor
eller har løsningsforslag.

Problemet viser sig således:
Jeg åbner www.borger.dk
Vælger adgang via min digitale signatur
Får et nyt billede, som er opdelt i to, eet foroven og et andet forneden med en ramme om hver. Jeg kommer altså forbi adgangskontrollen og er logget på.
Nederst i den øverste ramme skal man oplyse hvilke andre sites, man vil includere (tror jeg nok).
Problemet er nu, at jeg ikke kan udvide den øverste ramme, så jeg kan komme til at skrve disse ting.
Jeg kan heller ikke udvide den nederste ramme.
Det eneste jeg kan er at bruge, er et link til kommunikation til sitet (men de gider ikke at svare eller også er linket også defekt).

leob

Kommentar
Fra : leob

Dato : 09-11-08 06:50

Ha,
det er fantastisk, hvad KanDu kan gøre
Efter jeg havde skrevet ovenståënde checlede jeg lige linket øverst i spørgsmålet.
NU VIRKER DET
leob

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 09-11-08 07:08

Ja der kan man bare se.
Man kan sige om offentlige hjemmesider at det aldrig er specielt intersante at bruge. De har gerne 1 måde og gøre tingene på også lukker de øjnene for hvad der ellers sker i verden.
Men hvor har du læst at det kun skulle virke i IE7 ?
De skriver om hvordan man slå javascript til i firefox så de er da klar over der er noget som hedder firefox.

Kommentar
Fra : leob

Dato : 09-11-08 07:14

Citat
Men hvor har du læst at det kun skulle virke i IE7 ?

Det kan jeg faktisk ikke huske, men det er for nogle få dage siden, men det kan de måske også have rettet sidenhen?
Der er stadig mange fejl på siderne f-.eks. med at ikke alt kan være på skærmen - og jeg bruger endda en stor !!!!
De retter sig heller ikke efter de indstillnger, jeg blev opfordret til at vælge og gemme
... men det er utroligt, at offentlige myndigheder ikke kan lære at afprøve tingene inden de bliver offentlige. Det skal være fancy - det var bedre at det bare virkede
leob

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-11-08 09:05

Det kan vel ikke komme bag på nogen, når det er i det offentlige regi!! ??
Jeg fortrækker at have alle de offentlige sites, liggende i fortrukne, så jeg kanlinke direkte.

Den reelle grund til, at de vil have dig ind over denne borgerside, er at de indsamler oplysninger om dit adfærd på disse sider, som bruges til statestik.

Det minder mig også om, at man i gamle dage, blev logget til at bruge TDC's Opasia, for at komme på nettet, hvilket var en omvej, når browseren kunne klare det direkte.

Men sådan er der jo så meget, som man bliver abefalet! (Uden det behøver at være logisk)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-11-08 09:06

Citat
For nogle uger siden startede et site

Godmorgen, den har flere år på nakken.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-11-08 09:16

Jeg gør som severino, logger direkte ind på respektive site.

Jeg ser de har lavet noget der kaldes - nem log-in.
Hvad det går ud på ved jeg ikke. Det må studeres nærmere.

Kommentar
Fra : leob

Dato : 09-11-08 10:49

Der er rigtigt, at sitet har flere år på bagen, men det er nu relanceret i en ny (og bedre???) form.
Fidusen burde være, at jeg så kun skulle logge mig ind eet sted til alle berørte offentlige systemer, men nej .....
Efter at være logget på på denne "nemme måde" ville jeg se mine sundhedsoplysninger. Så måtte jeg logge på igen.
Det er nok det samme, når jeg om nogle dage vil se min forskudsangivelse på SKATs hjemmeside via Borger.dk
Mht opsamling af statistik, kan det vel gøres fra de enkelte sites, så at det skulle være det egentlige formål med borger.dk tror jeg ikke - ikke at jeg ikke tror, at de indsamler, men at det skulle være formålet.
... og så er der stadigvæk mange småproblemer på sitet. F.eks. insisterer den på at indhente SU-oplysninger trods det, at jeg har fravalgt dette i indstillingerne. Det er måske alligevel blevet sådan,. at jeg i en alder af 75 år også kan få SU? Det fandtes jo ikke, da jeg var yngre, så det er nok for at bøde lidt herpå?
Der er også mange skæve sider. Måske fordi jeg kører en bred skærm, men da jeg i sin tid uddannede programmører og systemfolk var det et ubetinget krav, at man testede fra flere opsætninger og af flere personer. Det synes ikke at staten har lært dette, men de er jo også bagefter med mange ting.
leob

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-11-08 11:51

Vidste i, at offentlige ansatte består af to grupper mennesker! ?
Den ene er pengegriske folk, der vil tjene deres hyre på en nem og afslappet måde.
Den anden er personer, der er fundet uegnet til det almindelige erhvervsliv, og derfor har fået en stilling i det offentlige!!!

Ved i forøvrigt at efter presidentvalget i United Bluf, så skal det hvide hus have en navneforandring?

Onkel Tom's hytte