/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Vista driver problem webcam
Fra : o.v.n.
Vist : 588 gange
200 point
Dato : 07-11-08 20:21

Hej nu er jeg stødt ind i et problem med at få et webcam til at fungere under Windows Vista Bacis, Vista kunne ikke selv installere da usb kablet blev sat i, så jeg har forsøgt at opdatere driver fra Enhedshåndtering og forsøgt med en driver fra hjemmesiden, den afviser Vista, jeg installerer selvfølgelig med Kør som administrator.
Er her nogen som kan hjælpe ?
Det er den her lille webcam vi snakker om: http://www.trust.com/products/product_detail.aspx?item=14382

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-08 20:31

Vista kan da ikke afvise noget Er det ikke dig der bestemmer

http://www.trust.com/products/product_detail.aspx?item=14382

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-11-08 20:44

Det troede jeg også, at det var mig som bestemte, nu er jeg ikke så sikker mere
der står jo på siden at den kan bruges med Vista

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 210 point
Dato : 07-11-08 20:49

Først så skal du checke om det nu også er et WB-1400T webcam.
Prøv og se om der er et klistermærke bagpå hvor der stå WB-1400T.

Hvis der så gør det så download driveren under dwonload drivers http://www.trust.com/products/product_detail.aspx?item=14382

Du skal downloade den første eller den anden driver. Ikke den 3. fordi den er til windoes 64bit.
Det ik nogen forskel på link 1 og 2 andet end det første link er komprimeret så det fylder en smule mindre.

Inden du kører programmet så skal du trække USB stikket ud fra webcamet.
Når du så har installeret webcam driveren så kan du eventuelt genstarte computeren bare for en sikkerheds skyld. også sætter du usb stikket i også skulle det gerne bliver installeret automatisk efter nogle sekunder/minutter.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-11-08 20:57

Det vil jeg prøve senere i weekenden Scooter, det er ikke min egen computer, men en kollega som har købt en lille Acer Aspire og havde problemer, vi har fået alt andet installeret og mangler kun det lille kamera

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-11-08 21:51

VISTA er et problembarn. MS har ikke været flinke til at få den til at acceptere diverse periferiudstyr, og de har heller ikke været flinke til, at hjælpe 2 parts producenter til at lave drivere til systemet.
Det samme gjorde sig gældende med Win ME og XP. Problemet vil gentage sig, når den nye WINDOWS 7 kommer på markedet; så skal vi slås med problemerne igen igen.
MS holder kortene tæt til kroppen, "for de ene vide".
VISTA er ikke et perfekt system, og Windows 7, bliver det heller ikke. I begge tilfælde må vi se i øjnene, at der kommer en stribe opdateringer. De lære åbenbart ikke af de fejl de opdager, så de næste gang laver et ordentligt produkt.
Når vores gamle XP, om føje år, ikke længere kan opdateres, så tvinges vi ud i nyere versioner, som vi skal bruge en masse penge til, og en masse tid til at få skidtet til at køre tåleligt!
MS er ikke lykken, men et onde som vi bliver påduttet, når vi køber en ny PC.
Citat
Vi lever i et frit demokratisk diktatur, hvor der er frivillig tvang!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-11-08 08:44
Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-11-08 08:45

Se bort fra mi shit, kan se det er den samme, der er fundet-sorry.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-11-08 12:38
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-11-08 13:15

Du lyder meget selvsikker Fijala, det kommer så an på en prøve om den virker, måske først næste weekend, så i må væbne jer med tålmodighed

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-11-08 16:28

Tak for svaret scootergrisen.
Citat
Når du så har installeret webcam driveren så kan du eventuelt genstarte computeren bare for en sikkerheds skyld. også sætter du usb stikket i også skulle det gerne bliver installeret automatisk efter nogle sekunder/minutter
det var jo fremgangsmåden