/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
pengeseddel
Fra : Tilde38
Vist : 8166 gange
100 point
Dato : 06-11-08 18:56

Min søn har en overrevet 100kr seddel. kan den byttes? det er siden med nummer han har, men Danske Bank vil ikke bytte den. "damen" påstår at at den ikke kan byttes fordi der mangler 1 mm for at den er revet MIDT over??

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 06-11-08 18:57

hvis den kan"samles" så man kan se det ER den rigtige seddel, så kan den byttes i din bank.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-08 18:57

Hvor er den ANDEN halvdel

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-11-08 18:58

Prøv et andet sted. Hvis sedlen er revet over... hvor er den anden del så??

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 06-11-08 18:59

den har en af "gutterne" nappet. Han fik den ikke tilbage

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-08 19:01

Kan være bankdamen er mere medgørlig hvis du tilbyder sedlen for en 50er

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 06-11-08 19:02

jeg mener da de får den byttet. om der mangler 1 mm eller ej.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-11-08 19:02

Hold kæft din jøde Refi

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-11-08 19:03

Det de skal sikre sig Tilde er at begge knejterne ikke går ind og får byttet den samme seddel. Det kunne ellers være en fed forretning

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-08 19:05

Citat
den har en af "gutterne" nappet. Han fik den ikke tilbage

Så må han jo have fat i "gutten"

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 06-11-08 19:08

Det lyder da egentligt som et meget smart system hvis du kun vil bytte den hvis der er over50% af seddlen tilbage for ellers kunne man jo bare rive en seddel over og fordoble sin penge.

Men hvis der er "gutterne" har stjålet fra ham så må de jo betale tilbage eller så snart med "gutternes" forældre hvis det så end er.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-08 19:08

I mine unge dage "flækkede" vi tierne....

Det gjorde der kunne købes øl for begge sedler - bare man huskede at vende dem rigtigt ved betaling....

Fy - vi var sgu nok ikke bedre end ungdommen er idag

Men vi mente jo bare det SJOVT...

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 06-11-08 19:09

klumme. Han har den del med nummer på, så han burde kunne bytte den. men 1 mm for at den er delt på midten, og hun vil ikke

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 06-11-08 19:11

scootersvin. Du må gerne holde dig væk med dine sindsvage kommentarer... du er ca 70% dummere end krydsfinér.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-11-08 19:11

Hmmm. Prøv at tjekke nationalbankens regler for beskadigede sedler. Sån en lille provinsdulle skal jo ikke lave sine egne regler

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 06-11-08 19:12

og til din orientering svin..... så er der et nummer på en pengeseddel... hvis du ikke skulle ha opdaget det..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-11-08 19:13
Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-11-08 19:13

Tilde...Svinet kan da ikke talrækken

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 06-11-08 19:14

Beskadigede sedler, hvis der er mere end 50 pct. af den enkelte seddel tilbage, og sedlerne i øvrigt ikke bærer præg af at stamme fra kriminalitet. Så er det jo ligesom afgjort..

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 06-11-08 19:16

klumme. Han har ikke opdaget hverken tal eller vandmærker... Han tror det er nogen hans mor laver i kopimaskinen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-11-08 19:17

Så lav for fanden en ny til ham så der kan blive ro.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-08 19:18

Citat
Han tror det er nogen hans mor laver i kopimaskinen

Det må man IKKE - nå

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 06-11-08 19:22

Klumme. Det var scooter jeg mente. Ikke min søn. så dum er han sgu ikke..

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-11-08 19:30

Nordea vil nok heller ikke bytte den, medmindre man ryster med 100 kr i gebyr

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 06-11-08 19:33

refi. Jeg har ingen kopimaskine..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-11-08 19:40

Citat
Min søn har en overrevet 100kr seddel.

den anden del

Citat
den har en af "gutterne" nappet.

Nu fremgår det jo ikke hvis 100 kr. seddel det var, der blev revet over

Men som mor ville jeg da tage kontakt til guttens forældre og få dem til at levere den manglende halvdel, hvis den tilhører din søn.

Jeg kan lige se det for mig ... begge drenge har været i banken i dag for at få en hel 100 kr. seddel

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 06-11-08 19:42

ans.. nej det gør jeg altså ikke. Drengen er 17 år.. han må lære at stå på egne ben. (det var heller ikke mig der gik i banken med den)

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 06-11-08 20:06

Sig lige hvis han kan for så skal jeg igang med at lave mine 100 sedler om til 200 kr sedler.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-08 21:23

Citat
Drengen er 17 år

Det er da derfor banken ikke vil...

Tag den selv med næste gang du skal i banken - så skal du bare se løjer...

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 06-11-08 21:25

PS...

Hvordan kan han tro mor laver dem i kopimaskinen når hun ikke har nogen

Går du tit hjemmefra om aftenen, og kommer hjem med penge

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 06-11-08 21:33

Jeg har lige investeret mine sidste penge i en sådan hundredekroneseddel.
Jeg sidder her og studerer den bag låst dør og nedrullede gardiner.
Nu kan jeg på grund af finanskrisen kun udtale mig om denne min ene hundredekroneseddel.
Men jeg HAR engang set en anden hundredekroneseddel og mener bestemt at den så nogenlunde lige sådan ud. (Det kan selvfølgelig godt ha' været tale om den samme hundredekroneseddel)

Der står altså et nummer oppe i venstre hjørne på venstre halvdel og et andet nummer oppe til venstre over Carl Nielsens hat på den højre halvdel.

Så hvis du kun er i besiddelse af den ene halvdel (eller den anden halvdel) af en sådan seddel, vil du jo ikke ha' hele/alle nummeret/ numrene.
Så forstår jeg godt at din lånehaj ikke vil bytte den.
Måske du kunne finde en person i din omgangskreds, der er ligeså velhavende som jeg og få lov til at se vedkommendes hundredekroneseddel. For at kontrollerer min oplysning.
Gambrinus
PS :
Jeg vil blive glad hvis du melder tilbage, hvad du finder ud af.
Da det jo har været forbundet med store omkostninger at bringe dette svar.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-11-08 23:18

Citat
Det er da derfor banken ikke vil...

Tag den selv med næste gang du skal i banken - så skal du bare se løjer
Som Refri skriver...Hvis de ikke makker ret Tilde, så beder du dem om en bærepose, samt koldt og kynisk om at måle din konto op, udbetale hele dynen CASH, og lægge det i bæreposen, (som du selvfølgelig betaler kontant) og så flytter du hele molevitten til Nr. Bøvlingbjeg Låne & Sparekasse. Så kan du fandme tro de kommer på andre tanker

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-11-08 00:06

Det er et gammelt anvendt trick at man kan klippe sedler over og kliste sammen, så der mangler en lille ubetydelig strimmel. Når man har gjort det tilstrækkelig mange gange har man en hel seddel i overskud. Ren pengemaskine. Derfor er man så nøjeregnende i banken, hvor de bare følger reglerne.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 07-11-08 07:29

refi.. kæft..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-08 09:42

Citat
refi.. kæft..

Så så - rolig nu

Godkendelse af svar
Fra : Tilde38

Dato : 07-11-08 10:23

Tak for svaret refi. men kun fordi klumme ikke kan ta de point...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-11-08 10:25

Du er sød

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-08 10:31

Jeg takker....

Jeg må til at deltage i flere af de tråde Klumme deltager i

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-11-08 10:33

Ja så kan de kalde os røvhullet og hæmoriden LOOL Men hvem er hvem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-08 10:35

Ja jeg har kun EEN af delene - så må du selv gætte

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-11-08 10:42

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 07-11-08 11:27

nu skal i altså være ordentlige i to....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-08 11:31

Citat
nu skal i altså være ordentlige i to

Så kan man da IKKE være på Kandu