/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Vælge modem til computer?
Fra : Sygate
Vist : 412 gange
100 point
Dato : 04-11-08 19:00

Hejsa !

Hvad skal det betyde at man kan købe et modem til en computer:

Danish/Portuguese - 56K Cher PCI Modem [tilføj kr 230,00]

Taget her fra denne server:
http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?c=dk&cs=dkbsdt1&kc=305&l=da&oc=SV48401&s=bsd&sbc=pedge_840

Jeg går ikke ud fra at det er et modem som dem man brugte da man før i tiden ringede op til et modem for at gå på nette

Men hvad er det og hvad bruges det til?

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 04-11-08 19:32

Du er på rette spor - Det er et gammeldags modem - Sidder i alle bærbare og bruges aldrig -
men køb nu ikke katten i sækken, men en MSI hvis den skal være bærbar - Dyrere men bedre

Tempra

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 04-11-08 19:44

Bip-hvæææs-hyyyyyl, og så var der forbindelse, i meget sjældne tilfælde kunne man komme helt op på 4,5 kb/s i downloadhastighed.

Det tog mig 5 timer at downloade sp1 til XP

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 04-11-08 19:48

Fuldstændig rigtigt - Katastrofetisk langsomt LOOL

Tempra

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 04-11-08 20:37

Husk at aksepter svaret hvis du er tilfreds

Tempra SSS

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 04-11-08 20:50

Hvad er en MSI ?

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 04-11-08 21:02

Modem var en gang det fortukne til kørsel på nettet, det suste af sted med denne gangs maximal hastighed.
Jo det var tider, men tiderne skifter.

Det kan dog stadig bruges, især hvis du har behov for at sende telefax. Her er det alt for besværligt at bruge internettet. Såher bruger du dit modem, hvor du kalder direkte op til faxmodtageren.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-11-08 21:03

MSI er et nyt og ukendt mærke på det danske marked for de fleste, det skal der nu laves om på, derfor er MSI gået aggressivt til værks og har lanceret en bred produktpalette fra de helt små 12 tommer notebooks, til de store 17 tommer modeller der er velegnede til spil og multimedie. MSI er især aggressive på prisen, hvor langt de fleste MSI modeller koster under 10.000,-

MSI har allerede vundet en række stortests i danske IT-blade og hardwaretestsider og er allerede godt i gang med at blive Danmarkskendte hos dem der følger med i it-pressen.

Taget direkte fra internettet.

Kommentar
Fra : tempra

Dato : 04-11-08 21:18

Generelt vil Jeg nu lige sige at MSI = Micro star international som det nu hedder sidder i rigtig mange stationære computere så det er ikke nyt, men nyere på det bærbare marked.. Kvaliteten er i top se bare på deres hjemmeside om hvilke test de går igennem på
http://global.msi.eu/index.php?func=prodpage1&maincat_no=135#qt
Klik på MSI midt i billedet, og nej det store modeller koster en krig, og derfor ser man dem ikke i butikkerne, jeg forhandler dem selv så jeg nok hvad de koster, og sælges meget sjældent.

Derefter vil jeg sige at de små bærbare puttere skal man holde sig fra, da der ikke er andet end problemer med varme, de er ganske simpelt for små og coolerne er for dårlige, mere eller mindre problem på alle bærbare puttere ligegyldigt hvad de hedder. Når og hvis man køber bærbar putter så skal man ikke kikke oven på eller på tastaturet eller hvad den kan, men kik i bunden for at se om den kan blive af med varmen.. bærbare puttere på børneværelset dør i 98% af tilfældene p.g.a. at den står på lårene eller i sengen oven på dynen. Mange af de puttere jeg får til rep, er mange gange så fulde af støv at de slukker af sig selv, og divider det så ned til en bærbar og se hvad der sker..
Tempra

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 04-11-08 21:48

Så er jeg med. Det er derfor der er mange der stadigvæk vil have det.. fax.. syntes nok jeg havde hørt noget om det.

Tak for hjælpen allesammen.