/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Afspilningsproblemer
Fra : klmadsen155
Vist : 371 gange
28 point
Dato : 19-03-03 21:50

Jeg kører med Nero 5.5 og en Acer 4x4x32 brænder...Når jeg brænder lyd på mine nyindkøbte Delphi CD-R 80 min 700 mb 24 x multispeed så kan de uden videre afspilles i min NAD cdafspiller i stuen...Men så snart jeg sætten den i min Alpine cd-afspiller i bilen er det som om den ikke kan finde numrene...man kan høre laseren arbejde men der sker absolut intet...hvad er mit problem...hjælp... Det skal nævnes at andre brændte plader fra mine venner sagtens kan afspilles i bilen....Kenneth

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 19-03-03 22:06

Hej Kenneth

Prøv at brænde en CD med lavere hastighed, og se om det ikke virker. 12-16 gange. Det har jeg selv haft succes med.

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : klmadsen155

Dato : 19-03-03 22:11

Tak..det vil jeg forsøge...
Mvh Kenneth

Kommentar
Fra : sredna2210

Dato : 19-03-03 22:44

Hejsa
Har haft samme problem, bare at det var i min diskman de brændte cd'er ikke kunne afspilles.
Jeg har senere fået at vide at det ikke er alle cd-afspillere, diskman, bilradio mm. der kan afspille disse brændte cd'er, det understytter de bare ikke.
Så jeg tror altså det er din bilradio det er galt med. Prøv evt med andre brændte cd'er og hvis der ikke er nogen af dem der virker må det vare din bilradio der ikke kan afspille brændte cd'er

hilsen
Anders

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 20-03-03 00:27

Nogen afspillere kan afspille nogen typer som andre ikke kan, sådan er det også med cd-rom drev.
Jeg brænder iøvrigt aldrig med højere hastighed end 4x

Prøv en anden type cd

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 20-03-03 14:04

Samtidigt kan det lige tilføjes at HVIS en cd-spille trænger til at få renset laserhovedet - vil det stort set altid være hjemmebrændte cd'ere den laver bøvl med - og gerne en bestemt slags i starten, indtil det er snavset nok til at lave problemer med resten.

Mvh

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 28-03-03 23:12

Har du fået det til at virke ??

Kommentar
Fra : klmadsen155

Dato : 29-03-03 11:59

Til Uffe29..
Nej ikke i bilen..tror min brænder er for dårlig(gammel)
Har prøvet alt både mht. brændehastighed mv.
Det eneste jeg ik har prøvet er at købe nogle andre skiver
og rense mit laserhoved..
Kenneth

Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 28 point
Dato : 29-03-03 12:05

Vent med at begynde med rensning indtil du har prøvet nogen andre cd'er
Der findes iøvrigt også afspillere som bare ikke vil æde cd-r

Kommentar
Fra : klmadsen155

Dato : 29-03-03 12:08

Ok...prøver
tak

Godkendelse af svar
Fra : klmadsen155

Dato : 07-04-03 17:00

Tak for svaret Uffe29.