/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ingen lyd fra min tft skærm
Fra : pk2dk99
Vist : 1665 gange
100 point
Dato : 01-11-08 11:16

Hej
jeg har lige købt en brugt 17" tft flad skærm til min pc som har inbygge højtaler i. men jeg kan ikke høre lyden fra højtaler. Lyd kort er installeret og virker fint. Hvorfor kommer ingen lyden fra skærms højtaler?
Venligst svar hurtig tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-08 11:20

Defekt ledning.
Defekte højtalere.

Skrue op for lyden....

Der er egentlig ikke andre muligheder hvis du er sikker på der kommer lyd ud af kortet...

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 110 point
Dato : 01-11-08 11:35

Du skal have en ledning mellem lydkort og skærmen,som reglen jack stik til jack stik.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-11-08 11:36

Gå i kontrolpanel og vælg "Lyd og lydindstillinger" nederst under højtalerindstillinger vælg "Avanceret" - på den nye side der kommer frem Vælger du "Stereahøjtalere indbygget i skærmen" under Højtalerindstillinger.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 01-11-08 11:39

Du skal sætte en ledning i lydkortets udgang og til tft skærmens indgang.
Det hedder et mini jack stik og plejer gerne at følge med men ellers kan du købe et.

Det store stik som du har sat i overfører kun billed og ikke lyd.
Så kun bag på skærm der er sådan et lille rundt hul til mini jack stikket.

http://www.cx-club.dk/Hi-fi/billeder/minijack.jpg

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-11-08 11:39
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-11-08 11:41
Godkendelse af svar
Fra : pk2dk99

Dato : 01-11-08 12:00

Tusind Tak for svaret Manse9933. Jeg har fundet den mini jack kable i kælder og jeg kan hører musik fra skærms højtaler

MANGE TAK TIL ALLE......