/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Trådløs for nybegyndere
Fra : jeb3
Vist : 817 gange
300 point
Dato : 28-10-08 09:09

Hej.

Jeg har lige bestilt trådløst internet, og fået en kasse med de ting, der skal bruges.

Jeg har nu fået af vide i min høresnegl, at min pc skal have et nyt netkort.

Var Hypermoderne for 3 år siden, da jøg købte den, kunne alt fra dengang.

Hvad køber jeg, og hvordan gør jeg.

Jeg har sat 300 til den forklaring, der punktvis kan guide mig igennem.
Er en kanon bruger, men det der med indmaden

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 28-10-08 09:21

netkort plejer at være billeg hos THansen
jeg syntes at det lyder noget underlig at du skal have et nyt netkort

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 28-10-08 09:23

jeg syntes at du skulle komme med nogle flere oplysninger

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 28-10-08 09:28

Der er ikke trådløs netkort i.

Jeg har haft almindelig internet til nu med ledninger overalt.

Men nu bor vi et sted, hvor stikkene bare ikke passer, derfor har jeg bestilt trådløs net.

Jeg aner ikke en dyt om det selv :s

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 28-10-08 09:44

Har set lidt på nettet.

Har jeg forstået det rigtigt at man kan få et netværkskort, der sidder i et af usb stikkene udvendigt?

Det er da noget nemmere, end hvis jeg skal til at skifte noget indeni.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 28-10-08 10:05

http://www.edbpriser.dk:80/Products/Listprices.asp?ID=199812&searchArea=products&Soegeord=smc+usb+adapter
hvis du har trådløs i huset nu, kan du købe en usb adapter, og fange det trådløse signal med den

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 28-10-08 10:13

Det vil jeg prøve i eftermiddag. De har vel også en i fona eller merlin, så kan jeg få det op og køre idag.

Glæder mig vildt.

Lige nu står pc'en i soveværelset... ikke lige et sted for en pc :)

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 28-10-08 10:22

Fona eller Merlin skal sikkert have dobbelt pris
jeg kan stadigvæk ikke forstå, hvorfor du ikke kommer med nogle flere oplysninger om dit grej

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-10-08 10:25

Hvis du får lidt svært ved at få en god forbindelse, kan du købe en lille USB forlænger (han/hun)
så den kan anbringes anderledes for bedre signal.
Adapteren som erik anviser har jeg bla.a. og den virker godt.

Hvilke forbindelsesmuligheder er der tilstede.

trådløs > b, g eller n
modem
router
trådløs router og hvor langt væk sidder den

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 28-10-08 10:34

Ferik...

Jeg ved faktisk ikke hvilke oplysninger du efterlyser. Det er en pentium 4.

Det trådløse kommer fra YouSee

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-10-08 10:43

Merlin er gået konkurs og købes nok af Expert

http://www.computercity.dk/
netværk
trådløs
usb adapter

og en forlængerledning:
kabler
USB
rul ned for der er flere forskellige længder (1,8 kunne være passende)

Ps. Jeg går ud fra at du har en stationær comp.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 28-10-08 11:04

Det er en stationær Eyvind :)

You See har fortalt, at der er mulighed for tilslutning af 24 pc'ere.

Kan min dreng så koble hans bærbare på?
Den er 5 mdr gammel. En toshiba.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-10-08 11:51

Ja det kan han godt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-10-08 13:09

Merlin har ophørsudsalg resten af ugen, du kan måske finde noget billig derinde, hylderne skal være tomme inden weekenden.
Udstyret du har bestilt, leveres det af Yousee ? Så er det jo kun bag routeren der måske kan blive problemer, og måske går det helt af sig selv, som du selv skriver så skal du have fat i et trådløs netkort til din computer, og den Ferik viser er en udmærket løsning, men der findes flere lignende som kan det samme, LÆS BRUGSANVISNINGEN OG GØR TINGENE I DEN RÆKKEFØLGE SOM BESKRIVES ! Når du så har fået udstyret sat op, og tændt for strømmen, fået købt og sat usb netkortet i, så viser computeren at der fundet ny hardware og kører en guide, sæt den medfølgende CD i når du bliver bedt om det (måske finder computeren selv en driver, og så skal du ikke bruge CD) genstart computeren, nu vises en ikon for trådløs netværk nede ved uret, højre klik og klik på Vis trådløse netværk som er tilgængelige, vælg dit eget net og log på. Så nemt er det
Bagefter skal du så have sikret dit netværk, men lad det ligge lidt, nu skal du først have forbindelse og på nettet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-10-08 13:14

Sønnens bærbare kan gå på bare ved at højre klikke på ikonen for det trådløse net og logge på, hvis ikke så gå til Kontrol panel - Netværksforbindelser, højre klik på den trådløse forbindelse og sørg for at forbindelsen er aktiveret, der er sikkert også en knap på computeren som kan slå trådløs til og fra, den skal selvfølgelig være slået til

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-10-08 13:56

Merlin..................................................................allerede tømt næsten.
Det myldrer der inde og kun få varer tilbage.

Kommentar
Fra : sym

Dato : 28-10-08 19:34

har lige sat en trådløs router fra you see op og når du sætter den til er den ikke kodet. Så når du starter op (f.eks med din søns) så skal du bruge den cd der følger med den trådløse router og der får du automatisk din router sat op med navn og kodeord SKRIV dem ned så du ved hvad det er fordi det skal du bruge hver gang du skal have en ny komputter sluttet til. Hvilket du gør med at gå ind under kontroldpanel>netværk og internetforbindelser>netværksforbindelser der finder du dit trådløse netværkskort og under det finder du din routers navn og du du klikker på opret forbindelse og indtaster kodeordet.
Når du har købt din egen trådløs netkort skal du først have driveren til den instaleret men så skulle du også kunne oprette forbindelse til routeren med den.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 05-11-08 12:55

Hvordan giver jeg mere end en points?

Kan man ikke ændre koden til noget der er nemmere at huske? Den der er med, er saftsusme svær.

Tak for hjælpen... det virker bare :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-11-08 13:05

Du kan ikke give point til mere end en profil i det samme spørgsmål, accepter det svar som hjalp dig mest.
Godt du kom i gang og fik netværk til at virke
Husk nu at få sikret forbindelsen

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 05-11-08 13:13

Er den ikke sikret via den netværksnøgle, der fulgte med?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 05-11-08 13:18

Jo hvis i skal indtaste en nøgle (kodeord) for at komme på trådløs, så er den sikret, mere sikkehed kan være Mac filter og skjult navn, jeg har kun WEB kryptering men bor langt ude så her er ingen som kunne tænkes at ville "låne" mit netværk

Godkendelse af svar
Fra : jeb3

Dato : 05-11-08 13:23

Det funger bare.

Jeg bor godt nok i etage byggerie, men får yousee's supportere til at hjælpe med sikkerheden :)

Var i Merlinm, og fik et netværkskort til 250. Med 11 års garanti, så det må da være ok :)

Det er et D-link dwa-547, så....

I eftermiddag kobler vi min drengs på.

Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-11-08 13:31

med D-Link de er nemme og stabile, tak for point
Hvis der mod forventning bliver problemer med at få knægten på, så kan du altid spørge igen

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 05-11-08 13:32

Du er en knop :)