/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
klima i asien sommer.
Fra : casper0606
Vist : 1974 gange
118 point
Dato : 26-10-08 15:50

Hejsa vi er en ny familie med et spædbarn, vi har aldid rejst og vil gerne fortsætte med den lille der til sommer er 1 år, så det er jo vigtigt at det sted vi tager hen er et rimligt godt klima....... Vi havde tænkt os at være afsted en måneds tid i juni, juli eller august, der skal være et biligt at være, vi havde tænkt på thailand eller resten af asien, men er meget i tvivl om klimaet....

Kravende er altså.
Godt klima(sommer), billigt land, eksotisk, ingen malaria (pga. baby), ingen vacinationer(pga. baby),

Gode forslag til hvor vi kan tage hen er yderst velkomne...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-10-08 15:55

Bali, der er vejret godt på den årstid. Der er billigt og balineserne vil forkæle jeres barn , men det er en lang flyrejse

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 26-10-08 16:06

Thailand, Vietnam - men 12 timer i fly

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-10-08 16:12

Men Thailand på den årstid, er det ikke i regntiden ?

Men uanset hvilket sted i vælger, så vær opmærksom på tidsforskellen. Et lille barn på den alder, så tager det nogle dage (1 uge), at vænne sig til den nye rytme, både når I når frem og når I kommer hjem igen. Det kræver tålmodighed og mangel på søvn for de voksnes vedkommende, da det er det lille barn, der kommer til at styre det.

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 26-10-08 18:17

Ja tidsforskelen er helt klart et emne........
Bali lyder da egentligt dejligt, det vil jeg lige undersøge.......

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 26-10-08 18:48

det er regntid i thailand, men er det så slemt, de informationer jeg kan finde er lidt modstridende

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-10-08 18:57

Hvor meget vil I ofre på 4 uger alt incl. Noget kan være billigt for nogen, mens andre vil mene det er dyrt.

Er det en chartertur eller ???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-10-08 19:25

Grækenland.....................

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-10-08 10:08

Må jeg komme med et lille suk ??
Jeg syntes det er uforsvarligt at rejse så langt med et barn på kun 1 år.
Jeg tænker her på dehydrering diarre osv.
I må da kunne vente yderligere et år og så nyde den danske sommer det første år med sådan en lille starut.
Prøv og tænk på en event. indlæggelse på et sygehus i f.eks Thailand.
Jeg ville ikke turde gøre det

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 27-10-08 13:21

Til piaskov:
Så hvidt jeg ved er de thailandske hospitaler en del bedre end de danske.......jeg ville ikke tage et sted hen der er vildt varmt, bali f. eks er der en 25 Grader, og der skal selvfølgelig ikke være beskidt så f. eks Nepal er udelukket. Men du har ret - man skal nok tænke sig om.....Men det er vist meget normalt at tage til Thailand med helt små børn...

Økonomien er sådan set ikke helt vildt vigtig så længe der er noget under de europæiske priser..... Det skal være billigere end grækenland, og vi er bestemt ikke luksusdyr selvom det også er dejligt....500 kr om dagen for os alle 3 (måske)....

Er der nogen der ved hvordan det er i thailand på det tidspunkt...

Casper.

Accepteret svar
Fra : lunalovegood

Modtaget 118 point
Dato : 27-10-08 13:58

Jeg ved godt, du siger Asien, men der er jo også muligheden for det lidt oversete rejsemål Kap Verde (Cape Verde) som er en portugisisk ø-gruppe ud for afrikas vestkyst. Efter sigende skulle det være relativt billigt, der er ingen/lav malaria-risiko, der er kun 2-3 timers tidsforskel.

Jeg har ikke selv været der, så jeg kan ikke komme med erfaringer derfra, men har længe overvejet det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-10-08 15:00

Det er nok slet ikke noget spørgsmål - men vist bare et diskutionsoplæg.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 27-10-08 15:11

Der er regntid i Thailand og det er den klart dårligste tid at rejse til Asien på.

Hvis i er fast besluttet på at det skal være Asien så lad endelig ikke små børn holde jer tilbage.

Jeg har rejst over det meste af verden med mine siden de var 6 mdr. Varme er generelt ikke noget problem for små børn hvis bare de kan få skygge og man er opmærksom på deres vædske balance.

Små børn er faktisk temmeligt robuste i modsætning til hvad nogen mødre håber på i håbet om selv at være uundværelig.

Men hvis jeg var jer ville jeg seriøst overveje at rejse om vinteren og så også overveje Vietnam.

Bali er skønt og angåendeThailand så kommer det hele utroligt meget an på hvilke dele af Thailand.

Hvis i rejser til Bali med små børn skal i ikke slå jer ned i hverken Kuta eller Sanur, der er ganske enkelt for mange mennesker.

Hvis pengene ikke betyder det store ville jeg stærkt overveje Mauritius som familie rejsemål.

Men husk at det eneste jeres børn ønsker er at i har tid til dem og så er det sku ret meget ligegyldigt om det er Bali eller et sommerhus i Bøvling klit.

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 27-10-08 17:53

svar til thomas.......set er sgu heller ikke for hendes skyld, der for de voksne.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-10-08 18:40

Og hvordan var der så i Indien i Marts måned.
http://www.kandu.dk/Spg80551.aspx

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-10-08 19:04

Citat
casper0606

Dato : 27-10-08 17:53

--------------------------------------------------------------------------------
svar til thomas.......set er sgu heller ikke for hendes skyld, der for de voksne.....

Hvis I vil rejse på ferie med 1 barn på 1 år, så bliver det på barnets premisser og ikke de voksnes.
I skal være indstillet på at I ikke bare kan gå ud og more jer, når det passer jer.
Sovetider for barnet skal overholdes.
Men det kan lade sig gøre at rejse til udlandet med et mindre barn, forældrene skal bare være indstillet på at det ikke er en "voksenferie"

Det skulle jo nødig ende som det endte for den engelske familie, der lod 3 børn ligge alene, mens de voksne morede sig på en restaurant.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-10-08 19:09

premisser = præmisser

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 27-10-08 20:12

Vi vil selvfølgelig rejse på hendes premisser - men et barn på 1 år er jo glad når hun er sammen med mor og far... Dermed ikke sagt at vi ikke forsat kan opleve verden, dermed er det meget rigtigt sagt det er ligegyldigt om vi er i Bøvling klit ell på Bali - mor og far synes at Bali er mere spændende. Det vi har brug for er netop hjælp til at finde ud af hvor vi kan rejes hen når vi har sommerferie - hvor det er eksotisk og spændende for mor og far, samtidiget med at det børnevenligt og billigt. SÅ hjælp os MEGET gerne med en masse gode forslag. og tak for de som er kommet indtil videre.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 28-10-08 17:49

Lad være med at spekulere så meget om det er regntid eller ej, når det drejer sig om Thailand ellerVietnam. Jeg har boet her i 15 år og i regntidn regner det max 1 time om dagen, og efter endnu en time er det knastørt igen. Det renser luften og den ene times regn falder også tit om natten.

Godkendelse af svar
Fra : casper0606

Dato : 06-11-08 18:06

Tak for svaret lunalovegood. jeg har chekcet det ud og det lyder dødspændene 1000 tak for tippet