/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Forskel DVD og CD drev
Fra : ingelein
Vist : 554 gange
50 point
Dato : 24-10-08 22:08

Hej
I min arvede Compaq S4100 er der både et 1. DVD-Rom drev og et 2. Disc writeable Ultra Speed drev.
Er der nogen, som kort kan forklare, hvad man kan med disse drev. Skriv bare, hvad man kan med hhv. 1 og 2.

Jeg har afspillet og brændt på 1. så det er ok.
Kan man kun afspille film osv. på 2. ?

Har tidligere kun haft 1 CD-rom drev og et combi drev i den bærbare. Jeg skal have skrevet nogle korte brugsanvisninger til disse to drev til mit barnebarn - Hm...... måske ved han det bedre end jeg
Suk - Ingelein

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 24-10-08 22:28

1 kan AFSPILLE DVDer og CDer
2 Kan BRÆNDE og AFSPILLE CDer

I dag bruges kun Combodrev..... (der kan brænde både DVder og CDer)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-08 22:29

Du har IKKE brændt på 1 - så er det ikke DVD-rom drev

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-10-08 09:05

Et compodrev læser DVD og brænder cd, for at brænde begge typer skal det hedde (dvdrw) et cobpo har bedtegnelsen DVD/CDRW altså kun brænbar på cd.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-08 09:13

Der har du ret Peet49 - det var en tanketorsk at jeg skrev den også kunne brænde DVDer

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-10-08 09:13

Hej refi
Du har fuldstændig ret. Det er selvølgelig på 2 jeg har brændt.
Jeg kan så forstå at jeg ikke kan brænde DVD'er på den maskine.

Det var vist ikke min dag i går -

Citat
Har tidligere kun haft 1 CD-rom drev og et combi drev i den bærbare.
Der skulle have stået
Har tidligere kun haft 1 CD-rom drev i en stationær pc".
Tak for svaret - der kommer points straks
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 25-10-08 09:14

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-10-08 09:14

Du skal have et DVDRW for, at brænde DVDèr

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-10-08 09:15

refi-> det er stadig tidligt på dagen, mon ikke det retter sig.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-10-08 09:17

Hej Peet
Din rettelse kom først ind senere - da havde jeg givet points til refi -
Mon han giver dig dem tilbage? Han har jo masser af dem.
Ellers opretter jeg nogle til dig.
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-10-08 09:19

Skidt ingelein, jeg er sikker på, at refi giver en virtuel bajer engang.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-08 09:23

Du kan få en hel KASSE

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-10-08 09:25

Vi må nok ikke overdrive, som 60årig drikker man ikke en hel kasse, men et par stykker omkring det nye år, vil gøre godt(man bliver heldigvis ikke så beruset af den slags øl)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-08 09:34

Jeg skal prøve om jeg kan huske det - ellers må du lige give en reminder

Som samme "årgang" trykker hukommelsen af og til

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-10-08 17:32

Hej refi og peet
Så er jeg alderspræsident - drikker desværre kun "hårde" sager.
God weekend og tak
Ingelein