/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Webcam som overvågning....
Fra : pytberg
Vist : 971 gange
100 point
Dato : 23-10-08 14:09

Kan man det ?

Historien er helt banal. Sønnen på 2½ vågner ofte 6-7-8-10 gange på en nat. Han er undersøgt i hoved og hale, fejler ikke noget. Der er ingen tvivl om, at han drømmer og så vågner.
Det er altid mig der har tjansen og fruen er hver morgen uforstående over for, at jeg har været inde hos ham så mange gange. Jeg hørte ham da kun to gange siger hun.... ja go daw do

Så tænke jeg, at det kunne være spændende at optage en nat, eller bare de gange han vågner. Dels som hjælp til forståelse men også som dokumentation

Kan man få et camera der ved lyd begynder at optage eller kan jeg bruge det indbyggede webcam i den bærbare Pc ?

Alt efter opløsning, hvad fylder 7-8 timers optagelse i bytes?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-10-08 14:15

Mit videokamera gemmer i .mpg og der fylder 40 sek. 27008 kb.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-10-08 14:32

Du kan sagtens få vebcameraer som kan kobles direkte til din video og kun starte ved bevægelse, men vil du ofre de penge på projektet? Har du ikke et digitalt kamera? Du kan tage et billede af uret som viser tidspunktet, hvis du tager 6-7 billeder af uret på en nat, så vil din kone nok tro dig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-10-08 14:45

Køb en gåsefjer og kild konen under næsen.............................så drøner hun der ind.

Men ja de fleste webcam har også et program med til eks. interval optagelse

Kommentar
Fra : pytberg

Dato : 23-10-08 15:21

Hi-hi.... gode ideer. Men det var nu også for at hvad der egentlig vækker ham...

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 23-10-08 16:53

Skulle navnet pytberg ikke have været pyllerfar?
I disse tider hvor der sker så meget i den mørke tid, så ville et overvågningssæt være et udemærket valg. De findes med op til flere cameraer, med IR lys og bevægelses sensor, som kan få den tilsluttede optager til at registrere sceneriet, og tidstemple det i en arbejdsgang.
Antallet af bytes for optagelsesminutterne, vil afhænge af opløsning og fileformatet.
Prøv at søge på QXL, hvor der jævnligt er en masse af den slags udstyr.

Kommentar
Fra : pytberg

Dato : 23-10-08 17:34

Jo..pyllerfar var nok en go' ide. Men når man for 125'ende nat i træk ikke har fået én times søvn i et stræk, så er man parat til hvad som helst.

Tak for tippet on QXL...jeg prøver.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-10-08 19:27

I den alder har de en livlig fantasi og kors hvor kan de drømme (nogle går endda i søvne). Han skal nok lære at sove igennem, det skal du ikke være bekymret for. Men er det nødvendigt at du går ind til ham hver eneste gang han vågner?

Kommentar
Fra : cillehvid

Dato : 23-10-08 20:07

Er det ikke lidt overdrevet at drage til løsningen om et "overvågningskamera"?
Når dit barn vågner og det kun er dig der bemærker det kunne du evt. vække
din kone og sige at nu er han vågen igen - det må da være bevis nok?
Jeg tror ikke det er ret mange der vil bryde sig om at vide at ens mand kan finde på at sætte et kamera til at optage midt om natten i ens ejet hjem, så hellere væk hende.

Kommentar
Fra : pytberg

Dato : 23-10-08 21:19

Helt ærligt cillehvid...

Godkendelse af svar
Fra : pytberg

Dato : 23-10-08 21:20

Tak for svaret severino.