/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Køb af DVD/HDD recorder
Fra : Regnskabsrasmus
Vist : 382 gange
50 point
Dato : 21-10-08 14:37

Hej folkens

Jeg står og skal købe en DVD/HDD recorder og jeg tænkte på om nogle af jer havde et par idéer til hvad jeg skal kigge efter, hvad sådan en bare skal kunne eller om der er nogle der har forslag til et køb.

Jeg har hørt rygter om at sony og pioneer skulle levere den bedste kvalitet, men er åben for alle forslag.

Jeg har ikke mega travlt med at købe den og venter gerne på der kommer et godt tilbud et eller andet sted. Regnede med at skulle hive 1000-2000kr op af lommen, og man får alt andet lige mere hvis de er på tilbud.

har tjekket dvdpriser.dk som har en oversigt på de forskellige mærker, men bliver ikke rigtig klogere af at se på en lang liste. De ser ud til at kunne næsten det samme. Den skal minimum have 160gb Hdd og kunne optage fra hdd til dvd, ellers ved jeg faktisk ikke hvad de burde kunne.

Pt. har føtex en Phillips DVD-R3570H på tilbud til 1399kr (besparelse på 1100kr ifølge føtex, men ifølge dvdpriser så er det kun 200kr under den billigste derinde)

desuden har wupti en Sony RDR-HX750B til 1699kr (besparelse på 1000kr ifølge wupti, det har den dog kostet i 6-7 uger nu)

alle forslag/kommentarer er velkommen
mvh
Rasmus

Kommentar
Fra : Regnskabsrasmus

Dato : 21-10-08 14:44

agh ups.. så lige den havnede i en helt forkert kategori... håber ikke det gør noget, for kan vist ikke flytte den.

my bad. :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-08 14:55

Citat
Jeg har hørt rygter om at sony og pioneer skulle levere den bedste kvalitet

Det må så være den FYSISKE kvalitet du taler om....

Optagelserne er i samme kvalitet på samtlige (afhængig af dit TV signal)

Så prisen er primært afhængig af faciliteter og størrelse på HD

Reelt er en HD-optager jo ikke meget andet end en harddisk og et TV-kort - og så lidt software...

Kommentar
Fra : Regnskabsrasmus

Dato : 21-10-08 14:59

Tjaa.. forstod det sådan at komponenterne den består af er af bedre kvalitet og desuden har jeg hørt der er lagt mere at designe brugervenlige menu'er osv., hos sony og pioneer.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 21-10-08 14:59

Jeg har haft en Philips (faktisk 2). Betjeningen var bøvlet og nogle frøs den bare.

Har siden haft en Sony og er rigtig tilfreds med den. Det bliver også en Sony næste gang.

Kommentar
Fra : Regnskabsrasmus

Dato : 21-10-08 15:04

mit største problem er at vide hvilke funktioner den skal kunne.

jeg går lidt ud fra alle dvd/hdd recordere kan optage dvd'er fra hdd'en, men nogle fremhæver netop dette som det deres optager kan. umiddelbart forvirre det mig bare :)

det jeg skal finde ud af er hvilke funktioner jeg skal have med i den jeg køber, problemet er bare jeg ikke engang ved hvad jeg kan få, hvad jeg burde få og hvad jeg absolut skal have med af funktioner.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 21-10-08 15:16

Hvis jeg skulle købe nu ville jeg prioritere følgende.

- mindst to HDMI-stik
- opskalering til 1080
- digital tuner. Desværre er der ikke så mange, der har det, men om et år kan du ikke undvære det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-08 15:20

Det er jo MEGET individuelt hvad folk vil bruge den til...

Er det blot til at optage når man ikke er hjemme - behøver den ikke alverdens...

Du undgår IKKE at behandle det optagede på en komputer hvis det skal være som rigtige DVD-film (klippe-klistre-menuer osv.)

Der er det selvfølgelig en fordel hvis den er "nem" at tilslutte komp.

Så er det vigtigt hvilket format den optager i - det har betydning for om du kan redigere det i de programmer du måske allerede har i komputeren.

Sidst men ikke mindst - brugervenligheden - er den nem at programmere, gedine knapper, ordentlig menu osv...

HD bør være min. 2-300 Gb hvis du vil optage i HD-kvalitet.

Så det du primært skal gå efter er DINE ønsker for kvaliteten af det færdige produkt...
Teoretisk kan de alle det samme - det er bare ikke alle der er lige nemme at få til det

PS - Hæng dig ikke så meget i de TEKNISKE DATA - de er OK i alle

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-08 15:24

Og endnu et PS....

Digital tuner SKAL være til mpeg4 - har du kabelTV er det underordnet....

Kommentar
Fra : Regnskabsrasmus

Dato : 21-10-08 15:27

Har tænkt på det med digital tv-tuner. Kan det passe at jeg ikke behøver en i min hdd-optager hvis jeg køber et tv med tuner i???

hvis jeg bare vil optage i samme kvalitet som alm. dvd film, er det så HD kvalitet? ellers tror jeg nemlig 160gb er nok

:)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-08 15:33

Citat
Kan det passe at jeg ikke behøver en i min hdd-optager hvis jeg køber et tv med tuner i???

NEJ....

Med mindre du optager fra TV og ikke fra antennen

men så er du jo nødt til at SE på det du optager

Citat
ellers tror jeg nemlig 160gb er nok

Det har du ret i - men lidt fremtidssikret skal den vel være