/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hub.
Fra : Nul7
Vist : 481 gange
50 point
Dato : 18-10-08 11:21

Lige et lille spørgsmål:
Jeg har nogle Hub. til min pc.

Hvilken betydning har det om man bruger den medfølgende nettransformator eller ej?
Jeg bruger dem ofte i forbindelse med mine externe hardiske.

Jeg føler umiddelbart ikke nogen forskel.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-10-08 11:26

Måske er Du bare heldig....

Jeg har et tastatur med USB porte, de kan godt trække en Bluetooth dongle men ikke en flashpind.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-10-08 11:32

Kører de med samme spænding, er det ok, hvis de ellers kan trække det, de bliver sat på.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-10-08 11:40

Du belaster din USB port, når du ikke tilfører strøm til den hub.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-10-08 12:06

Jeg har ikke en ekstern HD men ville være betænkelig hvis den fik "hikke" grundet for lidt strøm.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-10-08 12:10

Det er da værre, når den får for meget strøm, så kan det hele måske blive til gengrugspladsen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-10-08 12:12

Jeg forudsætter at spændingen er ens - men mit USB grej har egen strømforsyning, og så er der ikke noget problem.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 18-10-08 14:17

Tak for jeres kommentarer, - mine ex. HDer har deres egen strømforsyning.
Eyvind, - hvad er ricikoen ved at den bliver overbelastet, - og mener DU, at det er bedst at køre med strømf.?
Det er bare meget iriterende med alle de klunker i strømstikket.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-10-08 15:00

mine ex. HDer har deres egen strømforsyning >> - så mener jeg er det rigeligt.
hvad er ricikoen ved at den bliver overbelastet >> nok mest tab af data, men du har jo forsyning til eksterne HD, så det må være ok.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 18-10-08 15:23

Jeg fik engang en forklaring som lyder.
En USB udgang giver 0.5amp. sætter man en HUB eks 4 udgange og belaster det hele kan USB udgangen ikke følge med uden at HUBén har sin egen strømforsyning.

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 50 point
Dato : 18-10-08 15:51

Som Muldvarp1 skriver kan et USB-stik belastes med ca. 500 mA.
Når du så tilslutter en hub, vil disse 500 mA jo skulle fordeles over flere USB-stik.

Så længe du tilslutter USB-udstyr, der kun bruger Data-bussen belaster du næsten ikke udgangen og kan tilslutte rigtig meget USB-udstyr.

Men hvis du tilslutter USB-udstyr, der strømforsynes via USB-stikket, vil der opstå problemer, hvis du overskrider belastningen på de 500 MA.
Overbelastningsbeskyttelsen vil lukke ned for de 5 Volt.

Det drejer sig om udstyr som harddiske uden egen strømforsyning, kameraer, lamper, ventilatorer, kopvarmere og diverse gadgets.

Overbelastning af ét USB-stik på hubben vil medføre problemer med alle de andre stik på hubben.

Her kommer det så på tale at forsyne hubben med sin egen strømforsyning.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 18-10-08 16:50

Tak for svaret Gambrinus.