/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
digitalvideo på computer
Fra : SACA2
Vist : 527 gange
100 point
Dato : 16-10-08 12:57

Hjææ!! På mit arbejde er der indkøbt et digitalvideocamera...Vi vil gerne overspille det vi har optaget på computeren som er 6 år gammel, men inden jeg kommer igang skriver cameraet
USB Mass Storage
Hvad betyder det? og hvad skal jeg så gøre for at komme videre...
Gerne forklaret så jeg kan forstå det...dvs uden for meget fagsprog...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-10-08 13:06

Det betyder bare at den betragter kameraet/kortet i kameraet som en harddisk/USB-disk.....

Så du kopierer bare filen fra kameraet over på harddisken....

Det klarer stifinder....

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 16-10-08 13:12

Smiler....Jamen det kan den ikke. Jeg kan ikke betjene cameraet når jeg putter usbstikket i computern. så står der bare
USB Mass Storage på skærmen på videocameraet og den kan ikke afspille..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-10-08 13:17

Du skal ikke betjene kameraet...

Bare åbn stifinder og find det der (det står som et drev) - derefter kan du kopiere den optagede til over på din harddisk og afspille den...

Muligt den skal konverteres alt efter hvilket format den er i - men en ting af gangen....

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 16-10-08 13:35

ok det må forsøges...Der står ellers i brugsforvirringen at cameraet skal stå på play og afspil

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-10-08 13:49

Citat
Der står ellers i brugsforvirringen at cameraet skal stå på play og afspil

Ikke når du vil have filen over på harddisken....

Det andet er til hvis du blot vil SE filmen på en større skærm....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-10-08 14:13

Når du tilslutter kameraet til denne PC, hvordan reagere PC'en så ????
Hvis dette kamera er plug-and-play kompatibel, så vil pc'en fortælle at der er tilsluttet en ny hardware, og den vil forsøge at oprette den som en flytbar enhed, hvilket du vil kunne se som et nyt drevbogstav i stifinderen.
Gør den det, så er det bare at klikke ind i dette drev og finde de filer det drejer sig om.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-10-08 16:15

Måden afhænger af cameraet.
De gode cameraer med digitalbånd skal have firewire forbindelse til at overspille til computeren, og derskal være et passend program på computern til at sture det, På den slags er usb ofte kun til faste billeder.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-10-08 21:46

Citat
Der står ellers i brugsforvirringen at cameraet skal stå på play og afspil

Der er når du vil afspille det på fx. et fjernsyn.

Ellers er det som alle siger at det går ind og ligger sig i Denne Computer som en harddisk og du kan nu klikke på den disk dt er og kolippe eller kopiere derfra og gemme hvor du vil på pcen. Filen kan du højst sandsynlig afspille med mediaplayer

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 16-10-08 23:54

Citat
Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-10-08 16:15

--------------------------------------------------------------------------------
Måden afhænger af cameraet.
De gode cameraer med digitalbånd skal have firewire forbindelse til at overspille til computeren, og derskal være et passend program på computern til at sture det, På den slags er usb ofte kun til faste billeder.

Helt enig

firewire kaldes også for 1394 stik

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 19-10-08 20:27

Cameraet er allerede gået i stykker....Det vil ikke lade, så jeg kan ikke besvare spørgsmål før det er blevet repareret..øv