/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kopiere et program
Fra : Rytterknaegten
Vist : 755 gange
299 point
Dato : 16-10-08 03:48

Hej derude.
Jeg har et program på pcéren jeg gerne vil kopire til en extern hardisk, kan jeg det og hvordan, uden at lave "ulykker".
Mvh
Rytterknægten

Kommentar
Fra : lyzet

Dato : 16-10-08 04:19

du gør bare som man normalt ellers gør,, der sker intet, selvfølglig med mindre der er virus i det prgram du vil flytte/installerer!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-10-08 07:41

Nej....

Du kan IKKE bare kopiere et installeret program...

Du kan installere det igen et andet sted, men bare flytte/kopiere - den går ikke sådan uden videre...

Kommentar
Fra : leob

Dato : 16-10-08 08:20

Som REFI skriver kan du ikke bare kopiere
Hvrdan fik du det installeret første gang`CD/DVD eller fra nettet?
Du skal have fat i installationsprogrammets exe-fil (hvis jeg får et sådant program fra nettet og ikke selv har CD/DVD gemmer jeg det ofte på min harddisk til evt. geninstallation, men det ved jeg jo ikke, om du har gjort?)
Hvad er det for et pårogram?
leob

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 16-10-08 09:32

Du findes programmet på nettet og downloader det fra den anden computer.

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 16-10-08 10:04

Hej
Det er Slægtsprogrammet Legacy det er købt på nettet. Jeg ville bare gerne have det ud på en extern harddisk, hvis der skulle ske noget med pcén!!
Mvh
Rytterknægten.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-10-08 10:22

Det kommer lidt an på hvordan programmet gemmer data.
Hvis data er integreret i programmet kan du ikke - men hvis data ligger i sin egen mappe, så kan du kopiere denne mappe................endelig ikke flytte.
H-klik på mappen og vælg kopier og sæt ind på dit eksterne drev eller Træk med højremustast over og vælg kopier.

En anden metode er at lave et sammenpakket image af hele partitionen, og lægge det på den eksterne harddisk. Dette image kan så hentes tilbage og du er kørende igen, minus det der er lavet efter din backup.

Har du 2 partitioner på din comp. eks. C: og D: - altså foruden CD/DVD drev

Kommentar
Fra : leob

Dato : 16-10-08 10:31

Nu kender jeg ikke programmet, men da du købte det på nettet har du formentlig downloadet instalationsprogrammet samt evt. kodeord til at aktivere med efter installationen (og har gemt det).
Hvis du ikke har gemt det, må du henvende dig til firmaet og prøve at få det downloadet igen.
I så fald skal du installere det nøjagtig som første gang men på den nye PC
Når det er gjort og virker skal du have dine slægtsoplysninger med over fra den gamle PC. Det bør kunne ske ved en simpel kopiering af af mapper og filer i Legacy
leob

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-10-08 10:41

Der er programmer som man bare kan flytte og køre fra hvorsomhelst.

Men mange har en mere subtil struktur med data i registeringsdatabasen og måske andre steder. den slags vil som regel ikke kunne køre hvis man begynder at pille ved deres filplaceringer.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 16-10-08 10:45

Hej Rytterknægten!
Du skal bare sætte den til at lave en backup på den externe HD, så har du altid de dataer du har fundet og lagt ind. Programmet kan du altid få fat i igen. Det med backup spør programmet altid selv om når du afslutter, hvis du ikke selv har slået det fra.
Hilsen Kim

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 16-10-08 10:54

Hej igen Rytterknægten!
der var jeg lidt for hurtig på send knappen, har du spørgsmål om programmet kan du henvende dig her http://legacydansk.com/forum/ de kan give dig de korrekte svar på næsten alt.
Hilsen Kim

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 16-10-08 11:52

Hvis du har købt programmet og har licensnøglen, - burde det ikke være det helt store problem for dig, at gendownloade programmet, - lægge og lægge det på en CD el. extern harddisk - så du har det fulde program liggende til geninstallering. Husk altid at lave en ekstramappe (evt. et word-doc) hvor du gemmer licensnøglen, - så har du det hele ved hånden, når du f.eks. skifter harddisk m.m.
Ammitz

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-10-08 11:57

Hvis nu spørger kom på banen og forklarede HVAD det hele egentlig drejede sig om - ja så var det lettere at hjælpe fremfor at "gætte"....

Citat
Jeg har et program på pcéren jeg gerne vil kopire til en extern hardisk

Som spørgsmålet er sat op bliver svaret - NEJ det kan du ikke....

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 299 point
Dato : 16-10-08 13:12

Citat
Hej derude.
Jeg har et program på pcéren jeg gerne vil kopire til en extern hardisk, kan jeg det og hvordan, uden at lave "ulykker".
- ja............ men det kan ikke "køre" på den eksterne, men hentes tilbage igen.

Citat
Hej
Det er Slægtsprogrammet Legacy det er købt på nettet. Jeg ville bare gerne have det ud på en extern harddisk, hvis der skulle ske noget med pcén!!
Det kan du godt og der er flere muligheder:
Benytte programmets backup-funktion og lægge data på ekstern harddisk.
eller
Lave backup af af windows med program og data og lægge det i sammenpakket tilstand på en ekstern harddisk. fylder Ca. 50% af den brugte plads

Programmer som kan lave den store backup kan være Acronis eller Ghost
Begge programmer findes her:
http://www.blumaise.org/blog/archives/2007/10/download-telecharger-hiren-boot-cd-9-3.html

Lige under den røde djævel.

DOWNLOAD HIREN'S BOOT CD 9.3

Den hentede fil skal brændes som image (billedefil) til disk.

Godkendelse af svar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 16-10-08 22:08

Tak for svaret Eyvin dog Tak til jer alle som bidrog, og refi: skal nok være mere præsis med HVAD det er en anden gang.
Mvh
Rytterknægten