/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Mund-Godten - Skal/skal ikke?
Fra : frogeye
Vist : 1258 gange
100 point
Dato : 17-03-03 22:41

Hej!

Jeg tænker på at blive selvstændig. Jeg har tænkt på at blive del af firmaet Mund-godten. Er der nogle af jer der kender til firmaet, eller kan give mig gode råd, inden jeg kaster mig ud i det?

De skriver bla.:

Hvorfor ikke blive selvstændig ?
- og alligevel være en del af et stort internationalt salgsteam…

Mund-Godten A/S tilbyder et servicekoncept, der håndterer servicering i virksomheder indenfor personalepleje ved salg af slik, sodavand og varmdriksystemer. Efterspørgslen efter vores serviceydelser øges fra dag til dag og derfor skal vi have udbygget vores net af forhandlere.
Med dette spændende servicekoncept er der mulighed for, med en mindre investering, at blive selvstændig franchisetager i dit eget område.

Som franchisetager får du:

Rettighederne til at anvende konceptet i et givet område
Maksimal indflydelse på din egen indtjening, som ved den rigtige indsats ligger på et særdeles attraktivt niveau.
Løbende uddannelse og marketing- og salgssupport

Om dig selv

Du er salgs- og serviceorienteret
Du er kvalitetsbevidst, med respekt for detaljerne
Du er i besiddelse af gå-på-mod og indstillet på hårdt arbejde

Se evt mere på http://www.mund-godten.dk

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 17-03-03 22:50

vi bruger mundgodten hos mit firma

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 17-03-03 22:50

Konceptet ser godt ud hvis man ikke har en benzin-slugende bil, og bor udenfor land og rige

Jeg kiggede lige http://www.google.com/search?q=Mund-godten&hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&start=0&sa=N igennem, uden at kunne se noget "forkert"

Et firma som har bredt sig til 5 lande må vel have noget at byde på !!

Kommentar
Fra : frogeye

Dato : 17-03-03 22:51

Ja, kan du sige lidt mere end det?

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 17-03-03 22:53

mig??

Kommentar
Fra : frogeye

Dato : 17-03-03 22:55

ja melander

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 17-03-03 22:55

huuuiiii for dælen da, se en kakaofugl-------------------------------->>

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 17-03-03 22:58

hey uffe, det er sgi min kommentar det der........

frogeye>>der er vel ikke andet at sige end at de er på vej ud af firmaet, det holder ikke helt stik med den sunde livstil som flere virksomheder forsørger at tvinge over på deres medarbejdere.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 17-03-03 23:30

Hos os er den gratis frugt fra og med igår skåret væk, så det er ikke alle der sadler om til det sunde.....
Man kunne måske også høre firmaet om de er opmærksomme på grugt-ordningerne som kommer overalt, og hvad de gør for at følge med

Kommentar
Fra : mango

Dato : 18-03-03 08:31

Jeg synes du skal kikke alvorligt på "den lille investering" de skriver om..hvor meget er det. Min X-mand, købte også et område, det var så indenfor reklamebranchen, og han gik "på røven" da netop dette område var svært tilgængeligt. Tænkt dig rigtig godt om, og lad være med at smide andre indkomster over bord før du har sikret dig at du kan leve af det du tjener.
Venligst
Mango

Kommentar
Fra : abricon

Dato : 18-03-03 14:51

Hvis du går med planer om at blive selvstændig, og du kan overskue de økonomiske forhold ved i en perriode at have en lav indtægt giver kan det være meget lærerigt for dig og hvis investeringen ikke er for høj og du ikke baserer det på at du er blevet lover guld og grønne skove kan det være første skridt i en udvikling mod et liv som selvstændig.
Du er velkommen til at maile for yderligere hjælp Abricon@mail.dk

Kommentar
Fra : NicolaiW

Dato : 21-05-03 15:33

Hej frogeye,

Hvis du vil være omrejsende sliksælger, så er Mund-Godten måske ikke nogen god idé. For selvom deres egen præsentation er flot og lovende, så har der i medierne været stærk kritik af konceptet. Senest har Jyllandsposten Erhverv skrevet om firmaet i april.

Sagen er den, at franchisetagerne (altså dem, der køber sig ind i firmaet for at få et område at sælge slik i) flygter fra Mund-Godten. Siden nytår hqr seks sagt op - tre af dem kollektivt - i frustration over, at de ikke kan tjene penge på at sælge slik og sodavand fra Mund-Godten. Det er ikke første gang, der er ballade i firmaet. I 1998 forlod 10 franchisetagere firmaet.

Der er flere problemer ved at være franchisetager i Mund-Godten: Kontrakterne har lange opsigelsesvarsler. Det kan tage op til 9 måneder at komme ud af firmaet. Samtidig må man så ikke arbejde med sliksalg i op til 18 måneder. De kaffe-, slik- og sodavandsautomater, som franchisetagerne sætter op, skal leases af Mund-Godten. Det koster op til 10.000 kroner i op til to år - også selvom man har forladt Mund-Godten.

En af de franchisetagere, der er gået, forklarer i Jyllandsposten sin opsigelse sådan her:
»Problemet et, at vi som franchisetagere er tvunget til at købe vore varer hos Mund-Godten, hvor priserne er langt højere end andre steder. Jeg kunne købe slik og snacks 20 pct. billigere hos en almindelig grossist eller blot ved at handle hos den lokale købmand,« siger John Arvad. Han er nu blevet selvstændig udenfor Mund-Godten.

Samtidig kritiserer Mund-Godten for ikke at give franchisetagerne den oplæring, som de lover, og at franchisetagerne i flere tilfælde selv skal dække svind - altså tyveri og ødelagte vare - af egen lomme.

Alt i alt virker Mund-Godten som et meget økonomisk usikkert koncept, der kan give gæld - også selvom det ikke rigtigt omsætter noget for franchisetageren. Og så er fortrydelsesretten meget lille. Mund-Godten har flere gange slæbt franchisetagere, der gerne ville stoppe og begynde for sig selv, i Sø- & Handelsretten - og vundet sagerne.

Håber at du kan bruge svaret - selvom det ikke ligefrem er en anbefaling af at begynde som slikmutter.

Med venlig hilsen

NicolaiW

Kommentar
Fra : mango

Dato : 21-05-03 15:46

Det var godt NicolaiW...Nemme penge findes ikke!! Hvis man har den i baghovedet, går det sjældent helt galt!!
Det var netop lige den beskrivelse du kommer med jeg var bange for!!

Venligst
Mango

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 01-10-03 08:55

Hejsa

Hvis dit spørgsmålet er besvaret er du så ikke sød at lukke det?

mvh
Ishoey