/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
Gamle hefter med titlen "SAGA"
Fra : leonard
Vist : 796 gange
200 point
Dato : 12-10-08 14:12

I min barndom fandtes der et hefte under titlen "SAGA",hvor forskellige forfattere skreve en eller
flere historier med historiske emner.Det gav for mig dengang i 1940´ernes slutning en god indgang
til historiens verden. Mange af historierne var virkelige spændende og var på højde med de berømte
OTA-bøger,som i dag er utrolige dyre,hvis man/jeg skal købe dem antikvarisk!!

For at finde baggrundstof om disse hefter har jeg forgæves surfet rundt på Nettet.
Er der nogen,som kan give mig gode råd om Links,henvisninger,omtaler mv. som kan glæde mig
og om jeg kan finde disse hefter antikvarisk m.v.????

På forhånd tak fra Leonard.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 12-10-08 15:47
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-10-08 21:14

Jeg har søgt og søgt på internettet, og det eneste jeg kan finde ud af er, at du må kontakte antikvariater for at høre om de har hæfterne.

Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-10-08 21:15
Kommentar
Fra : umarsuper

Dato : 12-10-08 22:11

Du kan gå ind på din nærmest bibliotek, og søg der...

Held og lykke med det...

Kommentar
Fra : leonard

Dato : 14-10-08 11:35

Til Jer der har besvaret min eftersøgning af bladet "SAGA",var der desværre ingen "bid"!!
Men helt tilfældigt fandt jeg en bog på biblioteket med titlen "Det mystiske Danmark",hvor jeg på side
125 fandt en artikel om "Mysteriet om Jomfru Fanny".På side 127 er der et foto af bladet "SAGA" med en historie med titlen "Jomfru Fanny´s Spaadom". Hendes spaådom går på,at hun så et syn
med kong Chr.10 der red over grænsen i 1920.Hun døde selv 1881.
Fotoet er sådanset et bevis på,at bladet "SAGA" har eksisteret,så det er mærkeligt,at jeg ikke kan
finde noget som helst nogen steder på Nettet.
Jeg kan fortælle,at jeg har været på bibliotekerne og samt Det Kgl.Bibliotek uden held. Det er ret
mærkeligt!!!

Hilsen til jer alle fra den dybt søgende LEONARD.