/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Hvem vil købe 500.000 euro
Fra : bibsamie
Vist : 725 gange
100 point
Dato : 09-10-08 09:40

hvor er jeg doh heldig at vinde 500.000,. euro men vil gerne sælge dette held for omkring en krone, da jeg ikke mangler noget,

er jeg ikke flink !!!!!!

se bare her!!!

Undskyld BØVS.

så pas bare på i der ude. dette er i omløb for tiden.

mvh
per

Cisco Network Corporation NV
Lotteri FORFREMMELSE præmieoverrækkelse.
HAARLEMWEG 14
1101 CH Amsterdam.

Billet NR: N.L/81-A0121-2008

Dear Sir / Fru,

Din e-mail-adresse har vundet summen af 500.000,00 euro (fem hundrede tusinde
Euro) i en international E-mail konkurrencer program sponsoreret af Cisco Network International, Microsoft Corporation System og Sultanen af Brunei afholdt den Den 4. oktober 2008 i Nederlandene. Vi skriver til officielt at informere dig om denne pris, og du rådes til at kontakte hævder agent Dr. Powell Williams, E-mail: CiscoGlobalNet@netscape.net TEL: 0031.619-703-948 fax: 0031-84753-9200

(1) Batch 997389-42
(2) Billet nr.: N.L/81-A0121-2008
(3) referencenummer 021-2008-91

Husk alle vinde skal hævdede ikke senere end 30. oktober 2008, efter denne dato alle uanmeldte midler vil blive medtaget i næste spil. Bemærk, for at undgå unødvendige forsinkelser og komplikationer bestræbe sig på at citere din henvisning og batch-numre i første korrespondance. Desuden bør der være en ændring af adressen gøre informere vores agent hurtigst muligt. Vi håber, med en del af din gevinst vil du deltage i vores næste år 30 millioner dollars internationale lotteri.

Tillykke!
Endnu en gang fra vores ansatte, vi takker Dem for at være en del af vores fremstød program.Note: nogen under 18 år er automatisk diskvalificeret.

Med venlig hilsen
Mrs Suzan Wallcot,
Public Relation Officer.!

--------------------------------------------------------------------------------

No virus found in this incoming message.
Checked by AVG.
Version: 7.5.524 / Virus Database: 270.7.6/1711 - Release Date: 06-10-2008 17:37

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 09-10-08 09:42

Jeg syntes da du selv skal modtage dem

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 09-10-08 09:45

Nordsted1

havde jeg tid kunne det være sjovt at gå videre i deres plat for at se hvordan det virker, og hvorffor nogle mennesker hopper på den.

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 09-10-08 10:00

Prøv lige at læse gramatikken i brevet

Kommentar
Fra : oz1eqp

Dato : 09-10-08 10:28

Hvis du skriver til dem,at du gerne vil modtage beløbet på check,fordi du ikke har nogen bankkonto,
så tror jeg ikke de svarer dig.
Jeg har selv prøvet det.
oz1eqp

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 09-10-08 10:38

Engang kom alle den slags fra Nigeria (deraf navnet 'Nigeriabrev'). I.r.l. er Holland dog også inde i billedet. Dem jeg har hørt om (TV) gik ind på at betale det 'lille gebyr' for at frigive pengene, de har gjort det i Holland. Måske er der kun tale om een bande?

Her er et eksempel på en der tog udfordringen op - ganske underholdende:
http://www.sickhumor.dk/Epost/Jose/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-10-08 11:00

Citat
så pas bare på i der ude. dette er i omløb for tiden.

Hvorfor det, de svarer høfligt på henvendelser.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-10-08 11:08

Bibsiamie/Per.... det ligner en google-oversættelse, så kan det også blive sendt til hele kloden, i håb om, at nogle hopper på den.

Hvilket der stadigvæk er mange der gør

En anden variat...http://www.kandu.dk/spg127130.aspx

Prøv at læse de forskellige fiduser

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 09-10-08 12:47

Hvis folk er så dumme, at de stadig hopper på de breve, så har de sgu fortjent at miste deres penge. Sorry, men man kan da ikke vinde noget, man ikke har deltaget i.

Det samme med de andre former for mails, hvor de skriver at de har fundet MIG som arving til adskillige millioner. Hvordan skulle de kunne finde frem til MIG? Min emailadresse er jo alt hvad de har. De har intet navn at knytte den til.

Dem der falder for den slags, er nok de samme, som glædesstrålende trykker "ok" når der popper et vindue op, der fortæller dig, at du har "278 errors i dit system".

Heldigvis kan de ikke skrive et eneste dokument på perfekt dansk.
Så de er da nemme at sortere fra.

Få en gmail, så ryger den slags automatisk i spam.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 09-10-08 13:29

Har altid undre mig over at de altid har en Gmail, yahoo, hotmail eller lign når det er store prof koncerner som skriver at de ikke bruger xx@microsoft eller xx@cisco.com.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 09-10-08 13:34

Hvis man søger på google "0031.619-703-948", så er det det samme telefon nr. de bruger over hele verden. Kunne det så ikke være rigtig sjovt hvis ALLE folk lavede telefon storm på nummeret, så bliver de nød til at lukke det, og de 1.000.000 mails de har sendt rundt er værdiløse.

Så en opfordring til alle, lave hemmeligt nummer på din telefon og ring til +31 619-703-948

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 09-10-08 15:50

Nå - jeg får kun 16 hits på google. Det er klart med så store gevinster kan de ikke dele det ud til hvem som helst. Men lidt spændende - det er på 6-8 forskellige sprog (hurtigt sammentalt).

Men hvorfor vinder russerne 1.000.000 - det er da uretfærdigt

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 09-10-08 17:17

De gider ikke lette røven for mindre

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-10-08 17:24

1.000.000 rubler eller Euro??

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 09-10-08 18:31

hvad med at foreslå dem at købe et intensivt danskkursus for pengene

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-10-08 18:33

Kan man veksle de mange € til dejlige kanduspørgepoint.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-10-08 21:19

Hej
Det er da ikke oversættelser af engelsksprogede breve, men bare googlerier, frembragt maskinelt.
Jeg tror jeg hopper på den - var nemlig også den 99.999 besøgende på en side, nogen sendte mig et link til vedr. HP drivere.
Jeg har nok i forvejen, så jeg giver også videre.
Hilsen Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : bibsamie

Dato : 11-10-08 12:46

Tak for svaret Nordsted1.