/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
penge til ghana
Fra : botage
Vist : 3779 gange
500 point
Dato : 06-10-08 20:24

jeg har længe skrevet med en pige fra ghana og hun skal måske her på feie hvad skal jeg sikre mig f.eks hvor længe må hun være her? hvis jeg overfører penge til hende, eller er en billet sikrere, der er jo uærlige mennesker på nettet.
mvh btm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-08 20:31

Hvorfor ikke rejse derned....

INGEN af dine forslag er sikre....

Alternativt kan hun vel "lægge ud" - så kan du jo refundere når hun kommer.....

Kommentar
Fra : botage

Dato : 06-10-08 20:33

ja, det er rigtigt

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 06-10-08 20:39

Du skal kontakte udlændingestyrelsen for at få oplyst de gældende regler
Læs mere her:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Kontakt/kontakt_udlaendingeservice/visum.htm

De kan også rådgive dig med hensyn til billet/penge osv

Godt du er forsigtig, som du selv skriver
Citat
der er jo uærlige mennesker

Held og lykke fra
HelleBirgitte

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-08 20:39

Citat
Statsborgere fra immigrationslandegruppen med referencebegrænsning, der omfatter følgende lande:

Albanien, Armenien, Aserbajdsjan, Bangladesh, Bosnien-Hercegovina,Cameroun, Den Demokratiske Republik Congo, Egypten, Elfenbenskysten, Eritrea, Gambia, Georgien, Ghana, Hviderusland (Belarus), Indien,Jordan, Kenya, Kina, Libanon, Makedonien (FYROM), Marokko, Nigeria, Rusland, Rwanda, Sierra Leone, Sri Lanka, Syrien, Togo, Tunesien,Tyrkiet, Uganda, Ukraine, Vietnam og Yemen.

For denne gruppe gælder der, at man KUN kan søge om visum til kærester/forlovede, ægtefæller/faste samlevere (ved faste samlevere skal min. 1½ år på fælles adresse dokumenteres), børn uanset alder, forældre, søskende og disses ægtefæller, mindreårige nevøer/niecer og mindreårige børnebørn.

For kærester/forlovede gælder der, at man skal være i stand til at bevise, at man har et indgående, personligt kendskab til hinanden. Man kan IKKE få visum som kærester/forlovede, hvis man ikke har mødt hinanden personligt og har tilbragt tid sammen (Udlændingestyrelsen kan kræve bevis for, at man kender hinanden personligt, så gem flybilletter, telefonregninger, e-mails, brevvekslinger, fotografier hvor I figurerer sammen osv.). Hvis man "kun" kender hinanden fra f.eks. internettet eller gennem brevveksling, gives der ikke visum i denne kategori. Skriver man i sin visumansøgning, at besøget er med henblik på at indgå ægteskab, kan Udlændingestyrelsen give afslag på ansøgningen, da immigrationsrisikoen så er forøget.

Citat
Hvis man "kun" kender hinanden fra f.eks. internettet eller gennem brevveksling, gives der ikke visum i denne kategori

AV AV.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-10-08 21:08

Altså - du er vel klar over al den svindel der foregår fra Afrikanske lande for tiden.

Der findes rigtig mange undskyldninger, for at få penge tilsendt til dit og dat.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-10-08 21:09

En ting er sikkert, at uanset hvor godt du regner med at kende din "veninde fra Ghana"...om du så både har set billeder af hende m.m.....så er det slet ikke sikkert det er en pige, og endnu mindre, at hun er interesseret i dig.

Men det er et velkendt svindeltrick, som bruges af "kreative smarte fyre" for at få folk til at sende penge derned.

Mit gæt er at hvis du sender penge, så har "hun " pludselig 117 undskyldninger for ikke at kunne rejse alligevel....eks. mor syg/far syg/ onkel død/ o.s.v.....hvis du i det hele taget hører mere derfra.

Den anden mulighed er at du allerede her smider pengene ud, køber en billet og sender.......og du hører ikke mere og billetten bliver ikke indløst.......

For som du kan se i refis link, er det ikke så ligetil at få en person fra Ghana hertil.....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-10-08 21:32

Hæ, jeg kender en ung mand, rolig og charmerende, men desværre ret naiv. Han brevvekslede med en etnisk englænderinde og dybt forelsket fløj han til England.......hun kostede ham 20.000 på et par døgn.

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 06-10-08 21:41

rejs du derned,,,vi har nok af det lort herhjemme,,,

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 06-10-08 22:49
Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-10-08 00:01

Hej
Rejs selv derned - uden ret mange penge.
Vi kendte en respektabel person, som totalt blev snydt af en russisk dame. Først manglede hun penge til rejsen, så blev hun syg, så skulle hun have falske papirer/visum - og da hun havde plukket manden, havde han solgt huset, båden og ejerlejligheden ........ og endte i den rene elendighed. Og så var han endda bogholder af profession

Man skal ikke skære alle over en kam, men lidt meget skepsis er sundt. Kan du ikke få undersøgt damens forhold via den Danske Ambassade/konsul, så du i hvert fald er sikker på at hun bor der, hvor hun siger - eventuelt sammen med mand og 6 børn?

Håber det bedste for dig - og at du selv ved hvad det er
Ingelein

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 07-10-08 01:15

Hej Botage

Tja - som flere allerede har været inde på, så er det desværre MEGET sandsynligt at det er en person som prøver at snyde dig for penge - måske endda en mand.
De kaldes DatingScammere som Luke2000 allerede er lidt inde på - især er faktisk Ghana kendt for at have rigtig mange af slagsen.
Så mit råd til dig min ven: SEND IKKE PENGE.
Jeg vil her give dig et link, hvor du kan få rigtig mange eksempler på den slags, og iøvrigt masser af andre former for snyderi - øverst på siden er der et link du kan bruge til at afprøve billeder, så hvis du har fået billeder af den udkårne fra Ghana, så prøv at lægge dem ind til afprøvning på den der side fra Delphi - du kan også kikke på nogle af de andre eksempler f.eks. fra Ghana, så kan du se at de er rigtig gode til at sende alle mulige papirer, kopi af pas og visum og eksamensbeviser og meget mere, men det er alt sammen faske papirer - kun lavet med et formål, nemlig at snyde godtroende mennesker over hele jorden for så mange penge som overhovedet muligt.
Men prøv at læs lidt på denne side, og afprøv dine billeder - hvis du har fået nogen.

http://www.delphifaq.com/outside_the_cube_dating_scams.htm

men vær forsigtig, og send IKKE penge.

hilsen
Bennymanden

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 07-10-08 07:32

Et godt råd er: send hverken penge eller en billet.
Bed hende om at købe billetten selv og sig at hun får pengene af dig, når hun kommer her til Danmark.
Sender du penge tror jeg ikke du ser hende. Du bliver til grin ligesom så mange andre danskere der hopper på diverse gode breve m.m.

hugo-børge

Kommentar
Fra : botage

Dato : 07-10-08 14:04

hej vi er enige, jeg prøvede hende lidt af og bad om hendes pasnummer til min advokat og så var det forbi.
det samme med en anden, pasnummer så er de væk.
nu vil jeg skrive til den pågældende dating side, som faktisk er for bikers, at de er fyldt med scammere.
tak for hjælpen, jeg vender tilbage med svaret fra dating siden.

Annuller spørgsmålet
Fra : botage

Dato : 11-10-08 09:02

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål