/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Mærkelige buler i hovedbunden
Fra : sismofyt
Vist : 10422 gange
50 point
Dato : 06-10-08 16:05

Jeg kan forstå at et medlem herinde mest blev udsat for drillende svar på et spørgsmål om en mærkelig bule i hårbunden og derfor lukkede spørgsmålet. Nu håber jeg, at vedkommende læser mit indlæg.

Jeg får også af og til en bule eller to i hårbunden. Det kan dels være lymfekirtler, dels irritation eller en mindre infektin i en eller flere nærtliggende hårsække. Prøv at hive et hår ud lige hvor du mærker ømheden. Hvis der er ekstra hinde om hårroden er det sikker hårsækken, der er irriteret.

Jeg vil give følgende råd:

1) Brug matas' dybderensende shampoo 1-2 gange om ugen for at fjerne styling-produkter (eller din egen overskydende talgproduktion) ordentligt fra hårbunden.

2) Brug som de andre dage skæl-shampoo fra head&shoulders, som indeholder zincpyretione (jeg husker ikke præcist hvordan det staves) - dette stof virker beroligende på hårbunden og jeg har selv fået det anbefalet af en hudlæge.

3) Bed din læge om en henvisning til hudlæge, hvis problemet fortsætter

Venlig hilsen

SISMO

PS kun den person der opgav at få svar på dette spøsgmål, da han/hun selv stillede det, kan få point af mig.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-10-08 16:51

Nu skyldes mange "mærkelige, ømme buler" i hovedbunden altså, at man er kommet til at støde hovedet imod noget uden at bemærke det før det er en hævet og øm plet

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-10-08 17:15

er din diagnose den helt rigtige ?
jeg tror det ikke

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-10-08 17:16

Citat
Jeg kan forstå at et medlem herinde mest blev udsat for drillende svar på et spørgsmål om en mærkelig bule i hårbunden og derfor lukkede spørgsmålet.

Øhhhhh?????

Jeg syntes da der var nogle gode indlæg/ links !!!
Drillerierne bliver vi jo desværre nok aldrig af med .

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-10-08 17:18

Teil.
Citat
er din diagnose den helt rigtige ?

Hvor finder man lige spørgsmålet igen når det er lukket ???

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-10-08 17:21

under denne persons nickname, hvis du husker det

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-10-08 17:32

Hej Teil.
Ok tak for det , men det kan jeg desværre ikke

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-10-08 17:32

heller ikke her

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-10-08 20:39
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-10-08 21:22

Hej granner01.
Tak skal du ha'.
Ja jeg blev bare lidt nysgerrig.
Og nu efter at have læst den igennem kan jeg godt se der er et par idioter ,men det er vi joo så vant til herinde
Men jeg vil så oså lige sige/skrive at jeg syntes det et tåbeligt at lukke på den måde .
Man føler sig sltså lidt/meget til grin.
Men som et gammelt ordsprog siger : Utak er verdens løn.
Det var så dagens sure opstød fra mig

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-10-08 22:27

Jeg kan godt forstå at vedkommende lukkede, hvis man er 14 år og nervøs for at gå til lægen og en så skriver at det nok er en kræftknude, så tror jeg også at jeg i panik ville anullere. Der bliver skrevet og talt så meget om kræft at mange unge bliver bange. Jeg tror at alle er bange for kræft.

Det er en diagnose mange får og de fleste overlever, men det er jo ikke det der sælger aviser.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-10-08 23:01

Citat
hvis man er 14 år og nervøs for at gå til lægen og en så skriver at det nok er en kræftknude, så tror jeg

De dumme må lære på den hårde måde.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-10-08 23:42

Teil
Jeg ville næsten ønske at du fik en kræftdiagnose, så ville du nok ikke være så kry.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-10-08 23:59

Citat
så ville du nok ikke være så kry.

Jammen granner dog . Det havde jeg ikke troet du kunne finde på at skrive

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-10-08 00:05

Det er da synd at skræmme med kræft, især en der tilsyneladende er bange for hvad han/hun fejler. Jeg har haft kræft og tro mig det er ingen spøj. Det gjorde slet ikke ondt og jeg er helbredt.

Detfor skrev jeg det.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-10-08 09:00

Citat
Jeg ville næsten ønske at du fik en kræftdiagnose, så ville du nok ikke være så kry.

Gem det pladder til ugebladene.
Skriv dit livs historie der, så alle kan knibe en tåre.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-10-08 21:07

Jeg er helbredt, men derfor er mange yngre mennesker stadig bange for kræft fordi der skrives så meget i ugeblade og aviser, der snakkes om det i radio/TV. Man skulle næsten tro at der var en skræmmekampagne i gang. Lev sundt, dyrk motion eller du bliver syg.

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 08-10-08 10:07

Kære Teil!

DU lyder som et omsorgssvigtet individ, så hård du er ved andre. Du tror sikkert, at intet kan ramme dig bare du angriber alle først, hva'!!! Synd for dem det går ud over, at du er nødt til at beskytte dig selv på den måde! Men mest synd for dig selv, der går rundt i det hele tiden.

Øv dig i at udvise empati og du vil selv få det meget bedre. Lad mig gætte, du gemmer dig også bag bunkevis af smøger og bajere... Eller går fuldstændigt i ét med tapetet, når du skal møde mennesker ansigt til ansigt. Herinde har du chancen for at møde menesker, der vil bruge ressourcer på at du får det bedre, selv om du har været grov igen og igen over for dem eller andre.

Hav en rigtig god dag! Og lad nu være med at bruge for meget energi på at tænke på, hvordan du skal nedgøre mig - det vil kun være min sejr!!!

Venlig hilsen

Sismo

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-10-08 12:50

Citat
Kære Teil!

DU lyder som et omsorgssvigtet individ, så hård du er ved andre. Du tror sikkert, at intet kan ramme dig bare du angriber alle først, hva'!!! Synd for dem det går ud over, at du er nødt til at beskytte dig selv på den måde! Men mest synd for dig selv, der går rundt i det hele tiden.

Øv dig i at udvise empati og du vil selv få det meget bedre. Lad mig gætte, du gemmer dig også bag bunkevis af smøger og bajere... Eller går fuldstændigt i ét med tapetet, når du skal møde mennesker ansigt til ansigt. Herinde har du chancen for at møde menesker, der vil bruge ressourcer på at du får det bedre, selv om du har været grov igen og igen over for dem eller andre.

Hav en rigtig god dag! Og lad nu være med at bruge for meget energi på at tænke på, hvordan du skal nedgøre mig - det vil kun være min sejr!!!

Venlig hilsen

Sikke en gang ævl

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-10-08 12:51

Citat
Ubesvarede 3
- Besvarede 10
- Annullerede 7
- Slettede 0
Ialt 20