/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Mærkelig bule i hoved??
Fra : hrjokey
Vist : 7512 gange
100 point
Dato : 04-10-08 22:47

Hej..
Her i 1 uges tid nu har jeg haft en mærkelig bul i den venstre side af baghovedet og hår rødderne der omkring er ømme (lidt ligesom man kan have det når man har feber nogen gange) den gør rigtig ondt.. nogen der ved hvad det kan være?

har også haft nogle nymfe kirtler som har været hævede i et stykke tid nu.. og jeg er ikk syg.
nogen der ved hvad man kan gøre ved det ?

På forhånd tak Hrjokey

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-10-08 22:51

Det er sikket en hårsæk der er gået betændelse i . Det kan være smadder ømt men der går nok hul på den.
Ellers runder du lige lægen så ordner han det i en fatr.
God bedring

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-10-08 22:55

Citat
nymfe kirtler

Det er ikke for at rette på det men det hedder lymfeknude.
Der er jo lymfe overalt i kroppen og har man en infektion hæver de.
Du kender det sikkert fra halsbetændelse så hæver de på halsen.
Lymfen bekæmper en event. infektion.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-10-08 22:58

Se her.
Citat
Lymfeknuder er en slags filtre, som filtrerer lymfen for urenheder. Filtreringen forgår ”aktivt”, idet visse typer af de hvide blodlegemer er lokaliseret i lymfeknuderne og ”smager” på urenhederne i lymfen. Findes der urenheder, så som bakterier, virus eller andre fremmedlegemer (f.eks. vacciner), går de hvide blodlegemer til angreb. Under denne aktivitet formerer cellerne sig, hvilket vi kan mærke, ved at lymfeknuden hæver. Der sendes desuden signaler (ved hjælp af andre hvide blodcelle-typer) via det videre forløb af lymfebanerne og frem til de store immunforsvarsorganer, så som milten, knoglemarven, brislen og leveren.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-10-08 23:03

Det kan da også bare være en fedt/talg - samling som lige skal skæres væk.
Det klarer doktoren inden den bliver for stor, og rigtig driller.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 04-10-08 23:13

det letteste er at tage den lige over knæet og så smide det største stykke væk.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-10-08 23:37

ÅÅhhh Trimare 46, der gav du mig et godt grin. Hvad er det lige du henviser til?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-10-08 23:50

det kan være så meget forskelligt. Hudenover kraniet er meget tynd, så den mindste forandring, kan blive ganske smertefuld. forandringer, kan som sagt være af så mange forskellige slags, og nogle af dem, vil gå over af sig,selv, ogvi ville dårlig bemærke dem, hvis det var et andet sted.
i sjældne tilfælde, kan det også være noget ondartet, som skal behandles hurtigst muligt.

så det eneste rigtige er et lægebesøg.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-10-08 00:07

Jeg havde flere af dem sidste år og blev helt skæv i hovedet, det viste sig at være allergi.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-10-08 00:50

Citat
Hvad er det lige du henviser til?

Granner01 du ved ....der er dem der har for meget og andre der godt kunne bruge lidt mere ik'

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-10-08 08:29

kræftknude, du er færdig

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-10-08 09:54

Citat
kræftknude, du er færdig

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 05-10-08 10:16

Teil......hvad hel... er det for et svar at komme med, jeg troede dette her var en seriøs side, men sådan en kommentar er da med til at ødelægge det for os andre og er med til at andre i hverttifæld ikke anbefaler denne side til andre

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-10-08 10:57

Det kan da godt være Teil gætter rigtigt. Hans gæt er da ligeså godt som de andre tåbelige.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-10-08 11:14

Citat
Teil......hvad hel... er det for et svar at komme med, jeg troede dette her var en seriøs side, men sådan en kommentar er da med til at ødelægge det for os andre og er med til at andre i hverttifæld ikke anbefaler denne side til andre

hvad hel blander du dig for, jeg svarer som jeg vil.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-10-08 12:16

Teil

Har du haft en øm kræftknude?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-10-08 14:01

jeg stiller ikke dumme spørgsmål på kandu vedrørende helbredet.

Det må min læge svare på.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-10-08 14:02

Citat
Har du haft en øm kræftknude

Har ikke kendskab til om kræftknuder er ømme eller ej.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 05-10-08 15:50

the1best

hvad kan du ændre på ved at være seriøs, du aner da ikke om det er kræft eller ej, vel

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-10-08 15:52

Der må være nogen der har slået hovedet her.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-10-08 16:16

Teil, så lad være med at udtale dig om kræft.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-10-08 16:25

Krræft er desværre mere lumsk.
Tænk sig hvis kvinder mærkede lidt smerte allerede når den første minimale knude opstår i brystet kunne mange vanskeligheder og megen behandling undgås.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 05-10-08 16:29
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-10-08 17:04

Citat
Teil, så lad være med at udtale dig om kræft.

Hold mund, pest kolera. Spørgsmålet er snotdumt.

Kommentar
Fra : hrjokey

Dato : 05-10-08 20:55

er 14..

Kommentar
Fra : hrjokey

Dato : 05-10-08 20:57

og oprettede ikk det her spørgsmål for at i skulle skændes..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-10-08 20:58

14 år
smut du over på arto

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 05-10-08 21:21

Teil alle har lov til at få et svar på et spørgsmål uanset alder og tror vist ike det er op til dig at vurdere spørgsmålet og synes du det er snotdumt så .... ja undskyld mig.... fis ud af denne tråd....hvor svært kan det være???? eller det det ikke snarere dig der er snotdum?????

Citat
Hold mund, pest kolera. Spørgsmålet er snotdumt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-10-08 07:53

Citat
fis ud af denne tråd....

i lige måde, idiot

Annuller spørgsmålet
Fra : hrjokey

Dato : 06-10-08 13:59

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål