/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
firewire til hdmi
Fra : michael30
Vist : 2499 gange
100 point
Dato : 06-10-08 08:41

Er der nogle jeg ved om man kan få en apdater fra firewire der går over til hdmi stik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-08 09:35

Til HVAD - hvad vil du sende via det kabel....

Kommentar
Fra : michael30

Dato : 06-10-08 10:30

Jeg har en bærbare med hdmi og et videokamera(mini dv) med firewire og skulle gerne kunne ligge film over og jeg har været i i en sony butik og de snakkede om man kunne få sådan et stik, med de havde dem ikke og fortalte mig at, jeg kunne finde dem på nettet, og har ikke fundet det endnu

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-08 10:42

Hvorfor vil du til en HDMI indgang... ???? (det kan du mig bekendt slet ikke)

Brug USB

http://www.pixmania.com/dk/dk/27930/art/pixmania/usb-kabel-a-han-b-han-1-8.html

Kommentar
Fra : michael30

Dato : 06-10-08 11:06

Hej

Jeg har haft brugt usb engang med jeg tabte for meget data på at overfører videofilmfra kamera til pc på den måde.

grunden til hdmi var det som tidligere skrevet jeg fik af vide i en sony butik.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-10-08 11:14

Jeg mener ikke det findes - det er jo 2 vidt forskellige standarder...

HDMI kører med 10 gange så stor hastighed som firewire

Så skal du nok via noget andet udstyr....

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 06-10-08 23:10

firevire er til comprimeret digital video. Det er en måde at overføre video og lyd signaler på.

HDMi er til ukomprimeret digital video. Det er en anden slags signal.

For at man ikke skal tage fejl er stikkene forskellige.

De der har bildt dig ind, at du kan lave det ene til det andet bare med et kabel , har ikke forstand på det, eller har sagt noget sludder for at slippe af med dig.

I princippet kan man lave en enhed som omdanner firewire signalet til et hdmi signal, men jeg har ikke set sådan en til salg.
Det er også meget mere naturligt og bedre at sætte en firewire port på computeren. De kan købes løse.

Godkendelse af svar
Fra : michael30

Dato : 09-10-08 07:01

Tak for svaret transor.