/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Odeon teatret på Nørrebro.
Fra : leonard
Vist : 1368 gange
200 point
Dato : 03-10-08 10:44

I en bog - "Nørrebro - træk af en bydels historie" - er der på side 102 et foto af Odeon Teatret på
Fællesvej 6 Nørrebro København. Fotoet viser facaden af biografen,hvor der reklameres for en
Tarzan-film.Fotoet er fra 1950´erne.
Titlen på filmen er "Tarzan-Pigen",men jeg kan ikke finde noget som helst den engelske titel;man
lavede jo før i tiden danske filmtitler som ikke altid passede til de udenlandske. Selv på Filmmuseet
var de meget i tvivl om,hvad det er en film.Det eneste de kunne henvise mig til,ar "Junglepigen"
fra 1936 med Dorothy Lamour fra 1936 og det er jo 20 år før dette foto.
Jeg så næsten alle de tarzan-film der kom i Odeon i min barndom,så det undrer mig,at jeg ikke selv
kan huske noget om denne.

Er der nogen som har et bud - et svar - på denne film??

På forhånd tak
fra
Leonard

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-10-08 10:59

umiddelbart tænker jeg på tarzan and the slave girl - den passer sådan set også med tids perioden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-10-08 11:11

Lidt skuespillernavne ville nok gøre underværker....

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 03-10-08 20:43

Hej
Du kunne prøve at kontakte Nørrebro Lokalhistoriske Forening - jeg tror, de måske kan hjælpe dig med yderligere info - held og lykke med din søgning

http://www.noerrebrolokalhistorie.dk/

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 04-10-08 04:51

Der findes et website http://www.danskefilm.dk/

De har også et forum, hvor man kan spørge bl. a. om film. Måske er der en Tarzan-nørd blandtbrugerne...

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 04-10-08 05:00

Der er et website for Tarzan-fans
http://www.angelfire.com/ri2/moviejungle/apemen.html

Der finder du bl a en liste over Tarzan film. Nedenfor har du dem fra 1950-erne, måske kan du finde den, du søger, her

Tarzan and the Slave Girl (1950) Lex Barker; Vanessa Brown as Jane
Tarzan's Peril (1951) Lex Barker; Virginia Huston as Jane
...aka Jungle Queen (1951)
...Tarzan and the Jungle Goddess (1951) (UK)
Tarzan's Savage Fury (1952) Lex Barker; Dorothy Hart as Jane;
------Tommy Carlton as Tommy
...Tarzan, the Hunted (1952)
Tarzan and the She-Devil (1953) Lex Barker; Joyce MacKenzie as Jane
Tarzan's Hidden Jungle (1955) Gordon Scott
Tarzan and the Lost Safari (1957) Gordon Scott
Tarzan's Fight for Life (1958) Gordon Scott; Eve Brent as Jane
Tarzan and the Trappers (1958) Gordon Scott; Eve Brent as Jane(TVM)
Tarzan, the Ape Man (1959) Denny Miller as Tarzan; Joanna Barnes as Jane
Tarzan's Greatest Adventure (1959) Gordon Scott

Kommentar
Fra : leonard

Dato : 04-10-08 11:06

SVAR til Refi:
Jeg kan da ikke komme frem med skuespillernavne,da jeg overhoved ikke kender filmen,som jeg leder efter.Navnene er jo heftet til filmen.

SVAR til Oldboston: Den hjemmeside du anbefaler gælder KUN danske film.

SVAR til Hellebirgitte: Bogen jeg nævner i mit indlæg er udgivet af Nørrebro´s Lokalhistories For-
ening.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-10-08 11:39

Citat
Fotoet viser facaden af biografen,hvor der reklameres for en Tarzan-film

Det kunne jo være man kunne "gå så tæt på" at det var muligt at GÆTTE et navn....

Dengang var ikke så mange Tarzaner.....