/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
vituel hukommelse
Fra : Nilsen2005
Vist : 745 gange
100 point
Dato : 01-10-08 21:43

hvad betyder det når min computter popper op med at der
mangler vituel hukommelse og hvad skal jeg gøre.

Mvh
Allan

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-10-08 21:57

Hej det har vores også lige gjort ...
Har installeret i aften .
Det tog godt nok 1½ time men nu har jeg da fred for den "popup"

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 110 point
Dato : 01-10-08 22:17

Windows er som standard sat til automatisk at tildele virtuel hukommelse.
Virtuel hukommelse bruges når man f.eks har 512mb ram også man kører en del programmer så man kommer til at bruge mere end 512mb... så bruger windows istedet hardisken som ram og det kaldes virtuel hukommelse.
Ulempen er at der er en meget langsom form for hukommelse, så hvis du f.eks har et par store billeder åbnet i et grafik program og undre dig over hvorfor det går så langsomt så er det nok fordi der bruges virtuel hukommelse.

Så hvis du får afvide du ikke har nok virtiel hukommelse så kan det være fordi du ikke har plads nok på hardisken.... så prøv og check hvor meget plads du har. Der skulle gerne være 500mb fri plads eller mere. så prøv og slet nogle ting du ikke bruger.
Du kan søge efter store filer og slette et par af dem du ikke vil have.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 01-10-08 23:34

Hej
Du kan ændre Mb for virtuel hukommelse - se her

http://hjem.get2net.dk/jkbo/tips/tips_virtuel_hukommelse.htm

Der er en god beskrivelse af fremgangsmåden - og den virker.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-10-08 01:08

Jeg flyttede swap filen, som der står nederst på¨den side Ingelein linker til, siden har jeg ikke set eller hørt noget om manglende virtuel hukommelse, jeg oprettede et drev kun til swap filen på en 1GB

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 02-10-08 08:01

Du har for meget kørende i baggrunden-programmer/spyware o.lign. så der er et overforbrug af ram, det kommer krybende med tiden, rens pcèn eller sæt flere ram i den, sæt samtidig sidefilen tilsvarende større.

Godkendelse af svar
Fra : Nilsen2005

Dato : 02-10-08 20:32

Tak for svaret scootergrisen.
God forklaring.
Virker.

Mvh.
Allan