/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
billed collager
Fra : ub40nr1
Vist : 676 gange
100 point
Dato : 28-09-08 15:36

Hej er der nogle der kender et godt, forståligt, og gerne på dansk et program til og lave billed collager? og helt fint med mig hvis det ingen ting koster

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-09-08 15:49

Hvad med Google's program Picasa http://picasa.google.dk/

Det kan det godt
men ikke avancerede collager - hvis du ligger de billeder som du vil bruge i en mappe.
Importerer dem ind i programmet, markerer billederne
og klikker på collage - det er det næstsidste ikon nederst i programmet så kan man lave en.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-09-08 16:05

Uha' på dansk... og gratis jeg kan ikke rigtigt finde nogen, måske andre kan?
Her er et par bud:
- http://www.photo-collage-software.com/
- http://www.photomix.com/
men de er ikke gratis... ligger dog i den billige ende

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-09-08 16:09

http://www.getpaint.net/index.html

Laver flotte collager

Kommentar
Fra : ub40nr1

Dato : 28-09-08 16:37

det er foto collager hvor man fx kan blande en masse billeder sammen på en side, ikke mosaik agtig, men hvor det fx ser ud som om at der ligger lidt af et billed henover et andet og nogle er sort hvid, andre er tegnet, og nogle normale, håber i ved hva jeg mener.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-09-08 16:46

Desto heftigere udfordringer du giver/ønsker, ja så skal man også i gang med kraftige (og dyre) programmer som PhotoShop, du kan dog prøve Photoshop Express online osv. via http://www.pcworld.dk/art/9711
af andre fra samme skuffe er... se links nederst på anviste side

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-09-08 16:47

det kan getpaint

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-09-08 16:51

Ja så er der også 7 andre... Det er på tide at slette piratkopierne af Photoshop og Paint Shop Pro. Vi tester syv gratis billedbehandlingsprogrammer, som sagtens kan tage kampen op mod kommercielle giganter: http://www.pcworld.dk/art/8868?a=related&i=9217
benyt link Læs mere >> samt Næste side ->på de sider som kommer frem

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-09-08 16:56

NB: Hvis det "bare" er at "klaste" dine billeder rundt oven i hinanden, så kan du da bare skalere, flytte rundt, dreje osv. i Word... lidt mere bøvlet end i Photoshop, men det er da muligt. Du skal bare benytte højreklik på billedet og i pop-up menuen vælge Formater billede.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-09-08 17:04

Hurtigt og enkelt i Word...
Se: http://peecee.dk/upload/view/132768

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 28-09-08 17:24

Du kan lave alt i photoshop osåg collager, hvor billederne går ind i hinanden.
De gælder både farve foto, sort hvid foto, stregtegninger m.m.

hawaii7

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-09-08 17:27

I word får billderne en ringere kvalitet.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 28-09-08 17:51

Er det noget a la dette du søger at kunne lave?

http://peecee.dk/upload/view/132772

Hvis du vil arbejde lidt mere med flydense overgange kan du få billederne til at flette ind i hinanden. Det kræver brug af gennemsigtighed der hvor billerne mødes m.m.
Dette kræver dog en del arbejde med disse ting i photoshop.

Det viste collage er meget hurtig lavet, derfor kan man tydelig se billederne, da de næsten kun overlapper uden udtyndning.

hawaii7

Kommentar
Fra : ub40nr1

Dato : 28-09-08 18:30

hawaii7 ja noget i den stil, jeg så det første gang i tv i de fantastiske 5, og siden har jeg forsøgt finde frem til et program enten gratis eller til billige penge.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 28-09-08 19:02

Gratis eller billige penge, den tror jeg ikke på.

hawaii7

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-09-08 19:09

Ja, ja, ja... hvad var det liiiige der blev skrevet i min kommentar 28-09-08 16:51 lidt længere oppe? Så jo... det kan man gratis, men ikke på Dansk.
NB:
Benytter selv Photoshop (købt) og den er så'gutte gratisse

Kommentar
Fra : ub40nr1

Dato : 28-09-08 19:58

Hej CLAN

Hvilken photoshop bruger du?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-09-08 20:00

Adobe Photoshop 7.0 UK (desværre ikke dansk)

Kommentar
Fra : babee

Dato : 29-09-08 09:39

wonderworld photo collage studio er det bedste program du kan prøve det gratis i 30 dage men du kan ikke printe det du laver ud men det kan du hvis du køber det. det koster 233 kr og er vildt fantastisk. den kan alt den har færdig lavet collager hvor du bare skal indsætte billedet. den kan lave mange forskellige rammer og andre sjove ting den kan lave billeder til old pictures eller grå og den er på dansk

Kommentar
Fra : babee

Dato : 29-09-08 09:41
Kommentar
Fra : babee

Dato : 29-09-08 09:43

http://www.ourpix.com/photo-collage.html

det er denne jeg har købt af dem

Kommentar
Fra : dior

Dato : 29-09-08 23:35

www.photofiltre.dk

Det program er gratis,og rigtig godt!
Jeg har selv lavet nogle collager..Du kan se nogle af dem på min hjemmeside:
www.123hjemmeside.dk/missebilleder
Der er masser af muligheder.Det gælder bare om at prøve sig frem

Kommentar
Fra : dior

Dato : 29-09-08 23:35

Ps.Der følger en dansk sprogfil med...

Kommentar
Fra : ub40nr1

Dato : 26-10-08 15:07

Hej dior jeg kan ikke se nogle steder på det link hvor man ka lave fotoollager jeg har set det hele igennem, men finder intet derinde.

Kommentar
Fra : ub40nr1

Dato : 26-10-08 15:09

Hej Babee kan man også lave så det ser ud til som om et billed er tegnet, og ikke ligner et fotografi?

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 26-10-08 16:25

Ja det kan du i photoshop.

Kommentar
Fra : babee

Dato : 27-10-08 09:11

ja det kan man

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 27-10-08 09:54

og
Hvis det, der er her på "tråden", ikke er nok... så bliver der aldrig lavet collager
Spørgeren (ub40nr1) burde lukke tråden

Kommentar
Fra : dior

Dato : 28-10-08 18:04

Jeg har selv lavet flere collager i Photo shop..Håber det kan ses her:

http://images.kattegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/91086_l.jpg

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 28-10-08 18:22

Jeg tror den der stillede spørgsmålet ikke har en computer mere.

hawaii7

Kommentar
Fra : dior

Dato : 28-10-08 18:26

Ikke Photo Shop..Jeg mente Photo filtre..Sorry

Kommentar
Fra : dior

Dato : 28-10-08 18:27

Til evt. andre interesserede,så er programmet gratis