/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Blueray / DVD-Afspiller (DVD)
Fra : jesperbkskov
Vist : 457 gange
50 point
Dato : 27-09-08 16:54

Jeg har både en BL og en dvd-afspiller.
Bl er tilsluttet tv'er (FullHD) via HDMI stik.
DVD alm scart.

Bliver kvaliteten bedre at se hvis dvden afspilles på bl end på dvd-afspilleren ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-09-08 17:08

HDMI kabel giver bedre kvalitet end scart.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-08 17:16

Hvis det er en alm. DVD er der INGEN forskel....

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 60 point
Dato : 27-09-08 17:20

Nu er scart en betegnelse for stikket og ikke for typen af signal.
Så det kan båge være godt ( rgb ) og skidt ( komposit) med scart.

Hvis ellers din dvd afspiller er god og dit scart med den gode forbindelse bliver det ikke bedre med bl afspilleren .

Men prøv dog og døm selv.

Kommentar
Fra : jesperbkskov

Dato : 27-09-08 17:21

Kan i blive enige ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-08 17:30

Vi er da enige - vi snakker bare om forskellige ting....

Det er jo ALTID det dårligste led der betaler prisen...

Så er signalet FRA din DVDafspiller OK ER der ingen forskel - så er DVDen svageste led...

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 27-09-08 18:49

Ville i al fredsommelighed foreslå dig at sætte dig ned og bedømme selv. Din oplevelse bliver vel ikke bedre eller dårligere af at en tekniker har tommelfingren op eller ned.

Godkendelse af svar
Fra : jesperbkskov

Dato : 27-09-08 23:25

Tak for svaret transor.